Siedma generácia BMW radu 3 bola hviezdou mníchovskej automobilky na jesennom autosalóne v Paríži. A tak trochu v predpremiére, pretože k prvým zákazníkom dorazí až na jar. To však BMW nebráni, aby v Los Angeles pridalo ďalšie želiezko do ohňa – najvýkonnejšiu verziu M340i xDrive. Nejde síce o čistokrvnú M-trojku, no aj táto má dosť adrenalínu. Jej srdcom je celohliníkový radový 6-valec TwinPower Turbo, preplňovaný turbodúchadlom TwinScroll, integrovaným priamo do zberného výfukového potrubia. Odľahčenie mechanizmu o 25 % zrýchľuje reakcie na plyn. O maximálnu účinnosť sa stará priame vstrekovanie paliva pod tlakom 350 barov a variabilné ovládanie ventilov Valvetronic spolu s časovaním vačkových hriadeľov Double Vanos.
Výsledkom je výkon 270 kW a krútiaci moment 500 Nm, čo znamená nárast o 35 kW a 50 Nm v porovnaní s najvýkonnejšou verziou radu 3 šiestej generácie. Samozrejme, s výnimkou M3, ktoré dokázalo posielať k zadným kolesám 333 a vo verzii CS dokonca až 343 kW a 550 Nm. O čistotu exhalácií sa pritom starajú až dva časticové filtre zakomponované vo dvojitej výfukovej sústave s aktívnymi klapkami. Tie menia v režimoch Sport a Sport+ akustiku motora nielen v exteriéri, ale aj v kabíne. Emócie za volantom sú však najmä výsledkom excelentnej dynamiky. V spojení s 8-stupňovým automatom M Steptronic, ktorý má skrátené nižšie prevodové stupne, zvládne M340i xDrive šprint na stovku za 4,4 sekundy, o päť desatín rýchlejšie ako v minulosti. Pomôcť môže aj trakčná kontrola Lounch Control.
Veľký podiel na prenose výkonu na asfalt má pohon oboch náprav xDrive, ktorý uprednostňuje zadné kolesá, ale tiež športový, elektronicky riadený diferenciál M Sport, ktorý je štandardnou súčasťou tejto verzie. Na ceste držia BMW 340i xDrive predné dvojité lichobežníkové ramená a zadné 5-prvkové zavesenie. V porovnaní s bežnými trojkami je však svetlá výška znížená o 10 mm a pruženie naladené tuhšie. Väčší je aj rozchod kolies, čo znamená viac sebavedomia v zákrutách. Za príplatok si môžete dopriať adaptívne tlmiče. Samozrejmosťou je variabilné riadenie. Spredu spoznáte najvýkonnejšiu trojku vďaka zväčšeným sacím otvorom v nárazníku a ľadvinkám vo farbe Cerium Grey. Ten istý odtieň nájdete aj na spätných zrkadlách a lichobežníkových koncovkách výfukov.