Tento rok predstavila Toyota v Ženeve nový hatchback Auris. Potom si všetko rozmyslela a pri letnej premiére verzie kombi Touring Sports oznámila, že Auris končí. Respektíve, že tento špecifický názov, používaný pre Európu od roku 2007, pošle do minulosti. Z Aurisu hatchback sa stala razom opäť Corolla, tak ako za starých dobrých čias. Do partie už chýbal len posledný člen. A to ten najúspešnejší – sedan. Od roku 1996, keď prišla Corolla na svet, pripadá zo 46 miliónov vyrobených exemplárov najviac práve na klasickú trojpriestorovú verziu. Tá sa názvu Corolla nikdy nespreneverila. Sprevádzal ju na rozdiel od hatchbacku a kombi po celý čas kariéry aj v Európe. Teda aj v ostatnej generácii. A teraz prichádza čas na novú.
Toyota ju predstavila na autosalóne v čínskom Kantone. Ani to neprekvapuje, Corolla je totiž globálny model prítomný od Ázie, cez Európu až po USA. Na každom kontinente však bude trochu iná. A platí to aj o európskej verzii, z ktorej zverejnila Toyota zatiaľ len niekoľko oficiálnych snímok. No aj z nich vyplýva, že sedan si v ponuke modelového radu zachová autonómiu. Kým hatchback a Touring Sports stavili na pomerne dynamický dizajn, sedan chce byť elegantnejší a reprezentatívnejší. Aj preto má predný nárazník väčšiu plochu lakovaných častí, o čosi menší sací otvor, masku s chrómovou lamelou a jednoduchšie tvarované svetlá s odlišnou grafikou. Elegantnejšie sú aj zadné svetlá a zadný nárazník.
Základom sedanu je kombi Touring Sports, čo znamená, že na rozdiel od hatchbacku má sedan rázvor náprav predĺžený o 61 mm – z 2 639 na rovných 2 700 mm. Nová platforma TNGA, presnejšie jej verzia GA-C, prináša novinke nielen nižšie ťažisko a až o 60 % vyššiu tuhosť karosérie, ale aj možnosť využiť najnovšie asistenčné systémy a hybridnú technológiu, ktorú Corolla na rozdiel od Aurisu neponúkala. Cestujúci dostanú navyše viac miesta na zadných sedadlách. Objem kufra nepoznáme. Palubnú dosku a infotainment preberá sedan z už známych verzií. Prístrojový panel tak obsahuje 7-palcový TFT-displej. V centre sa nachádza voľne stojaca 8-palcová dotyková obrazovka rozhrania Toyota Touch II. Novinkou je head-up displej s uhlopriečkou až 10 palcov.
Sympatické je, že nová Corolla ponúkne už v sérii kompletný balík asistenčných systémov Toyota Safety Sense. Takže na palube nájdete výstrahu pred kolíziou, autonómne brzdy s detekciou chodcov aj cyklistov, adaptívny tempomat s úplným dobrzdením, monitorovanie jazdných prúdov s udržiavaním, čítačku dopravných značiek aj automatické prepínanie diaľkových svetiel. Pod kapotou je situácia odlišná ako v prípade hatchbacku a kombi. Motor 1,2 Turbo tu nenájdete. Corolla ostáva verná na dnešné časy už ojedinelému atmosférickému 4-valcu 1,6 Valvematic (97 kW) v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou alebo kontinuálnou prevodovkou CVT. V tejto podobe by mala Corolla sedan spotrebovať priemerne 6,1 litra benzínu.
Úspornejší bude hybrid. Z dvoch hybridných sústav dostupných pre hatchback a kombi si sedan vybral len tú slabšiu. Štvorvalcový motor s objemom 1,8 litra a Atkinsonovým cyklom dáva spolu s elektromotorom maximálne 90 kW. Odmení sa však spotrebou len 4,3 litra benzínu na 100 km, a to podľa novej prísnejšej normy WLTP, takže od reality by tento údaj nemal byť ďaleko. Dvojlitrový hybrid s novučičkým agregátom Dynamic Force sedan nedostane. Nepočíta už ani s dieselom, čo napokon platí pre celý modelový rad. Podvozok s plne nezávislým zavesením kolies bude dynamické schopnosti Corolly presahovať s veľkou rezervou. Európsku verziu sedanu budú montovať tak ako doteraz v tureckej továrni TMMT (Toyota Motor Manufacturing Turkey). K prvým zákazníkom by sa mal dostať v prvom štvrťroku 2019.