Bentley Continental GT: Aristokratický kabriolet je tichý ako kupé

Približne rok po premiére tretej generácie Continental GT predstavuje automobilka z Crewe aj jeho otvorenú verziu. Nová strecha ponúka akustický a tepelný komfort na úrovni GT.

30.11.2018 12:00
debata (1)
Kabriolet je odvodený z kupé Continental GT.... Foto: Bentley
Bentley Continental GT Convertible - 2018 Kabriolet je odvodený z kupé Continental GT. Elegantným proporciám pomohla predná náprava posunutá o 135 mm vpred. To umožnilo predĺžiť kapotu a znížiť „nos“.

Tretiu generáciu Continentalu GT predstavil Bentley vlani na jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Teraz prichádza na rad kabriolet , ktorý nechce v ničom zaostávať. Posádke má ponúknuť v prípade zlého počasia rovnakú ochranu. Tak ako celé auto, je nová aj plátenná strecha. Elektrický mechanizmus ju zloží alebo vysunie za 19 sekúnd, pričom je manipulácia povolená do rýchlosti 50 km/h. Nové izolačné materiály a tesnenia znamenajú pre posádku, že hladina hluku v kabíne sa pri bežných rýchlostiach znížila o tri decibely. Akustický komfort novinky tak dosiahol úroveň predchádzajúcej generácie kupé GT s pevnou strechou.

Plátenná strecha sa vysunie alebo zasunie za 19... Foto: Bentley
Bentley Continental GT Convertible - 2018 Plátenná strecha sa vysunie alebo zasunie za 19 sekúnd. Ovládať ju možno až do rýchlosti 50 km/h, na výber je sedem farieb plátna vrátane nového s tvídovým vzorom.

Zákazníci môžu voliť jednu zo siedmich farieb plátna, vrátane po prvýkrát použitého tvídového vzoru. Rovnako komfortná by mala byť aj jazda so zloženou strechou. Vodič a spolujazdec môžu totiž počítať nielen s vyhrievanými sedadlami či lakťovými opierkami, ale aj so „vzduchovým šálom“, ktorý púšťa cez otvory pod opierkami hláv ohriaty vzduch do oblasti krku. Prieduchy sú lemované chrómom. A luxusných materiálov je v kabíne podstatne viac. Len na ručne vyrábané drevené dekorácie používa Bentley 10 štvorcových metrov dyhy. Na výber je osem druhov. A potom je tu pätnásť druhov koženého čalúnenia a 15 druhov kobercov.

Interiér je plný ušľachtilých materiálov.... Foto: Bentley
Bentley Continental GT Convertible - 2018 Interiér je plný ušľachtilých materiálov. Kabína obsahuje napríklad desať štvorcových metrov ručne vyrábanej dyhy.

Tak ako kupé GT používa aj kabriolet 12,3-palcový virtuálny prístrojový panel. No najväčšou vychytávkou je multimediálne rozhranie v centre palubnej dosky. Je otočné, takže si môžete vybrať, či ďalší 12,3-palcový displej celkom skryjete, vysuniete, alebo sa rozhodnete pre tretiu možnosť, ktorou je strana s trojicou analógových prístrojov – teplomerom, kompasom a chronometrom. Luxusu sa medze nekladú. Predné sedadlá možno nastaviť v dvadsiatich rôznych smeroch. Vrcholový audiosystém Naim má výkon 2 200 W a osemnásť reproduktorov.

Vychytávkou je trojstranné multimediálne... Foto: Bentley
Bentley Continental GT Convertible - 2018 Vychytávkou je trojstranné multimediálne rozhranie s 12,3-palcovým displejom. Vďaka tomu sa môže skryť, vyklopiť alebo otočiť na stranu s trojicou analógových prístrojov.

Pod kapotou tróni úžasný dvakrát preplňovaný motor W12. Z objemu šiestich litrov ponúka 467 kW a 900 Nm krútiaceho momentu. Riadiaca jednotka agregátu zvláda 300 miliónov operácií za sekundu. Hnacia sila putuje ďalej k 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovke a permanentnému pohonu oboch náprav. Za takýchto okolností dosiahne aristokratický kabriolet maximálku 333 km/h a na stovku zrýchli za 3,8 sekundy. To je len o desatinku pomalšie ako kupé. Stojí za tým o čosi vyššia hmotnosť otvorenej verzie vystuženej dodatočnými podlahovými priečkami. I tak je skelet karosérie o 20 % ľahší ako pri predchádzajúcej generácii.

Continental GT Convertible je pekelne rýchli.... Foto: Bentley
Bentley Continental GT Convertible - 2018 Continental GT Convertible je pekelne rýchli. Motor 6,0 W12 posiela k 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovke 467 kW a 900 Nm krútiaceho momentu.

Údaj o spotrebe paliva nepatrí v tejto triede k dôležitým, ale pre úplnosť ho spomeňme. Výrobca uvádza priemer 12,4 litra na 100 km. Je to síce o dva decilitre viac ako pri kupé, ale zároveň o celé dva litre menej v porovnaní s predchádzajúcou verziou otvoreného Continentalu GT. Podiel na tom má nielen štart-stop systém a rekuperácia brzdnej energie, ale aj vypínanie šiestich valcov pri čiastočnom zaťažení. O čistotu výfukových plynov sa stará časticový filter. Jazdné vlastnosti ťažia z vyspelého podvozku, ktorý kombinuje trojkomorové vzduchové odpruženie s magnetoreolo­gickými tlmičmi CDC a systémom Bentley Dynamic Ride s aktuátormi umiestnenými na stabilizátoroch.

Tie sú napájané zo zvláštneho 48 V elektrického okruhu. Vďaka tomu dokáže Continental GT meniť nielen charakter odpruženia, ale zároveň bleskurýchle redukovať náklony karosérie v zákrutách či pri brzdení. Vodič vyberá jazdné režimy Comfort, Bentley, Sport a Individual. Brzdová sústava ukrytá v 21– alebo príplatkových 22-palcových kolesách je podľa Bentleya najvýkonnejším brzdovým systémom s oceľovými diskami. Spolu využíva až 28 piestikov. Z toho 20 na prednej náprave s brzdovými kotúčmi s priemerom 420 mm a osem vzadu s 380 milimetrovými kotúčmi. Novinka sa pravdepodobne predstaví v Los Angeles.
Bentley Continental GT Convertible - 2018
Bentley Continental GT Convertible - 2018
+26Bentley Continental GT Convertible - 2018

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Bentley #Bentley Continental GT
Články podľa značiek