Porsche 911: Toto je vrchol evolúcie zo Zuffenhausenu!

Legendárne Porsche 911 debutovalo v Los Angeles v siedmej generácii. Koncept sa nemení. Známe línie však dizajnéri vybrúsili priam do dokonalosti a technici pridali viac koní.

29.11.2018 06:00
debata
Nové Porsche 911 pôsobí svalnatejšie vďaka... Foto: Porsche
Porsche 911 Carrera - 2019 Nové Porsche 911 pôsobí svalnatejšie vďaka zväčšeniu šírky o 45 mm. Prelis v prednej kapote je odkazom na originál z roku 1964.

V Zuffenhausene nechceli nič riskovať. A tak nové Porsche 911 siedmej generácie ostáva verné evolúcii. Je to málo? Nie, zákazníci Porsche radikálne zmeny nechcú. Väčšina experimentov nemeckej automobilky skončila tak či tak fiaskom. Až takým, že začiatkom deväťdesiatych rokov sa nad slávnym výrobcom superšportov sťahovali čierne mračná. Práve model 911 ho vytrhol z biedy. Ustúpiť museli „exoti“ – modely 928 a 944. A to mala deväťstojedenástka pôvodne odísť do dôchodku. Dnes je tento model v skvelej kondícii a vyzerá takmer tak isto ako jeho šesť predchodcov. Evolúcia ho však vybrúsila priam do dokonalosti. Siedma generácia, predstavená v Los Angeles, je nepochybne tým najlepším Porsche všetkých čias.

Proporcie sa menili len nepatrne. Zboku tak... Foto: Porsche
Porsche 911 Carrera - 2019 Proporcie sa menili len nepatrne. Zboku tak najviac zaujmú veľké 20- a zadné 21-palcové disky kolies. Úplnou novinkou sú zapustené kľučky dverí.

Svalnatý zjav dodáva novinke najmä zväčšenie šírky. Vpredu pribudlo 45 mm a podobne je to vzadu, kde budú mať odteraz všetky verzie rovnakú šírku a rozchod. Deväťstojedenástke s kódovým označením 992 to prinieslo plasticky pôsobiace blatníky. Navyše je tu dlhšia predná kapota daná zväčšením predného previsu, aj kvôli ochrane chodcov. Jej prelis má pripomínať originál z roku 1964. Nový je nárazník či elipsoidné svetlá ukrývajúce technológiu Matrix LED. Kľučky dverí sú odteraz zapustené a vysúvajú sa elektronicky. Zadná časť dostala širší výsuvný spojler a neprehliadnuteľnú svetelnú linku, ktorá spája oba reflektory. Brzdové svetlo našlo miesto v agresívne štylizovaných rebrách. Z nárazníka vykúkajú dve elipsoidné koncovky výfukov.

Aj vzadu je Porsche 911 širšie. Týkať sa to... Foto: Porsche
Porsche 911 Carrera - 2019 Aj vzadu je Porsche 911 širšie. Týkať sa to bude odteraz všetkých verzií. Novinkou je svetelná linka spájajúca zadné reflektory, ale aj originálne brzdové svetlo situované v štylizovaných rebrách.

Pod zadnou kapotou pracuje opäť plochý trojlitrový 6-valec. Prepracované vstrekovanie, nová konfigurácia turbodúchadiel a nové chladiče stlačeného vzduchu sa ale podpísali pod nárast výkonu na 331, čo je o 22 viac ako v minulosti. Tie prúdia cez 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DKP, nahrádzajúcu pôvodný 7-stupňový automat, k zadným kolesám vo verzii Carrera S a k obom nápravám, ak sa rozhodnete pre Carreru 4S. Nové kupé z Zuffenhausenu potom zvláda šprint na stovku za 3,7 sekundy a so štvorkolkou ešte o desatinku rýchlejšie. Maximálka končí pri údaji 308, respektíve 306 km/h. Balík Sport Chrono stiahne akceleráciu o ďalšie dve desatiny sekundy. Na 100 km si majú tieto dvojčatá vypýtať priemerne 8,9 a rovných deväť litrov benzínu, aspoň podľa starej „rozprávkovej“ normy NEDC. O to tu ale nejde.

Kabína sa nevzdala analógových prvkov. V centre... Foto: Porsche
Porsche 911 Carrera - 2019 Kabína sa nevzdala analógových prvkov. V centre digitálneho prístrojového panelu tak stále nájdete klasickú ručičku otáčkomera.

Za volantom by ste mali prežiť nirvánu. Aj siedma generácia Carrery môže totiž počítať s riadenou zadnou nápravou. Pomôcť by malo tiež nižšie ťažisko, keďže s nadváhou bojuje novinka hliníkovými vonkajšími panelmi karosérie. Štandardne používa predné 20– a zadné 21-palcové disky kolies. Premiéru v Porsche 911 má špeciálny jazdný režim pre mokré cesty, takzvaný Wet Mode, ktorý detekuje vodu na asfalte. Aktuálnej situácii následne prispôsobuje trakčné systémy vozidla a na riziko upozorní vodiča. Carrera prináša aj ďalšie bezpečnostné systémy. Na palube bude asistent rýchlosti, autonómne brzdy s detekciou chodcov a za príplatok termokamera s nočným videním Night Vision Assist, ktorá sa v Carrere objavuje vôbec po prvý raz.

Trojlitrový plochý šesťvalec sa posilnil o 22... Foto: Porsche
Porsche 911 Carrera - 2019 Trojlitrový plochý šesťvalec sa posilnil o 22 kW. K novej osemstupňovej dvojspojkovej prevodovke ich tak posiela až 331.
Aj interiér ostal verný tradícii. Prístrojový panel tvorí analógový otáčkomer a dva bezrámové bočné displeje. Centrálne rozhranie PCM používa 10,9-palcovú dotykovú obrazovku. Ovládanie uľahčuje päť klasických tlačidiel pre rýchly prístup k najdôležitejším funkciám. Štandardom je on-line navigácia a služby Porsche Connect Plus. Automobilka pripravila tri digitálne pakety – Trip pre „výlety“, 360+, ktorý posúva infotainment na úroveň inteligentného osobného asistenta, a Impact emission pre výpočet uhlíkovej stopy. S tou sa, mimochodom, Porsche 911 vyrovnáva aj pomocou časticových filtrov. Za novinku zaplatia zákazníci od 120 125 a za verziu 4S od 127 979 eur. Prvé kusy však dorazia až v lete 2019.
Porsche 911 Carrera - 2019
Porsche 911 Carrera - 2019
+18Porsche 911 Carrera - 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #Porsche 911 #autosalón Los Angeles 2018
Články podľa značiek