V Zuffenhausene nechceli nič riskovať. A tak nové Porsche 911 siedmej generácie ostáva verné evolúcii. Je to málo? Nie, zákazníci Porsche radikálne zmeny nechcú. Väčšina experimentov nemeckej automobilky skončila tak či tak fiaskom. Až takým, že začiatkom deväťdesiatych rokov sa nad slávnym výrobcom superšportov sťahovali čierne mračná. Práve model 911 ho vytrhol z biedy. Ustúpiť museli „exoti“ – modely 928 a 944. A to mala deväťstojedenástka pôvodne odísť do dôchodku. Dnes je tento model v skvelej kondícii a vyzerá takmer tak isto ako jeho šesť predchodcov. Evolúcia ho však vybrúsila priam do dokonalosti. Siedma generácia, predstavená v Los Angeles, je nepochybne tým najlepším Porsche všetkých čias.
Svalnatý zjav dodáva novinke najmä zväčšenie šírky. Vpredu pribudlo 45 mm a podobne je to vzadu, kde budú mať odteraz všetky verzie rovnakú šírku a rozchod. Deväťstojedenástke s kódovým označením 992 to prinieslo plasticky pôsobiace blatníky. Navyše je tu dlhšia predná kapota daná zväčšením predného previsu, aj kvôli ochrane chodcov. Jej prelis má pripomínať originál z roku 1964. Nový je nárazník či elipsoidné svetlá ukrývajúce technológiu Matrix LED. Kľučky dverí sú odteraz zapustené a vysúvajú sa elektronicky. Zadná časť dostala širší výsuvný spojler a neprehliadnuteľnú svetelnú linku, ktorá spája oba reflektory. Brzdové svetlo našlo miesto v agresívne štylizovaných rebrách. Z nárazníka vykúkajú dve elipsoidné koncovky výfukov.
Pod zadnou kapotou pracuje opäť plochý trojlitrový 6-valec. Prepracované vstrekovanie, nová konfigurácia turbodúchadiel a nové chladiče stlačeného vzduchu sa ale podpísali pod nárast výkonu na 331, čo je o 22 viac ako v minulosti. Tie prúdia cez 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DKP, nahrádzajúcu pôvodný 7-stupňový automat, k zadným kolesám vo verzii Carrera S a k obom nápravám, ak sa rozhodnete pre Carreru 4S. Nové kupé z Zuffenhausenu potom zvláda šprint na stovku za 3,7 sekundy a so štvorkolkou ešte o desatinku rýchlejšie. Maximálka končí pri údaji 308, respektíve 306 km/h. Balík Sport Chrono stiahne akceleráciu o ďalšie dve desatiny sekundy. Na 100 km si majú tieto dvojčatá vypýtať priemerne 8,9 a rovných deväť litrov benzínu, aspoň podľa starej „rozprávkovej“ normy NEDC. O to tu ale nejde.
Za volantom by ste mali prežiť nirvánu. Aj siedma generácia Carrery môže totiž počítať s riadenou zadnou nápravou. Pomôcť by malo tiež nižšie ťažisko, keďže s nadváhou bojuje novinka hliníkovými vonkajšími panelmi karosérie. Štandardne používa predné 20– a zadné 21-palcové disky kolies. Premiéru v Porsche 911 má špeciálny jazdný režim pre mokré cesty, takzvaný Wet Mode, ktorý detekuje vodu na asfalte. Aktuálnej situácii následne prispôsobuje trakčné systémy vozidla a na riziko upozorní vodiča. Carrera prináša aj ďalšie bezpečnostné systémy. Na palube bude asistent rýchlosti, autonómne brzdy s detekciou chodcov a za príplatok termokamera s nočným videním Night Vision Assist, ktorá sa v Carrere objavuje vôbec po prvý raz.