Spojené štáty americké sú krajinou pick-upov. Ich obľúbenosť medzi motoristami dlhodobo neklesá a v období súčasnej módnej vlny vozidiel s vyššou svetlou výškou dokonca ešte rastie. Automobilka Jeep patriaca do koncernu Fiat-Chrysler (FCA) preto prichádza so svojím želiezkom do ohňa. Je ním model Gladiator, ktorý preberá vzhľad, techniku aj interiér z legendárneho Wrangleru.
O pohon Gladiatora sa postarajú dva trojlitrové šesťvalce. Zážihový s názvom Pentastar V-6 má výkon 212 kW (285 k) a krútiaci moment 353 Nm. Vznetový EcoDiesel V-6 poskytuje výkon 194 kW (260 k) a úžasný krútiaci moment 600 Nm. Pri benzínovom agregáte bude štandardom šesťstupňová manuálna prevodovka. Za príplatok bude možné Gladiator vybaviť osemstupňovou automatickou prevodovkou. V prípade naftovej pohonnej jednotky bude jedinou možnosťou spomínaný automat.
Dôvodom absencie manuálnej prevodovky v ponuke naftovej verzie je práve parameter krútiaceho momentu. Ten dokáže na nápravy preniesť len špeciálne navrhnutá automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom. O túto verziu budú mať záujem hlavne motoristi jazdiaci s prívesmi, keďže Gladiator utiahne až 3,5 tony a na korbe uvezie vyše 700 kilogramov.
O nadpriemerné schopnosti v teréne sa postará vyspelý pohon všetkých kolies, redukčný prevod a uzávierky predného a zadného diferenciálu. V ponuke sú dva druhy pohonov 4×4. Ten jednoduchší má názov Command-Trac a je súčasťou výbav Sport a Overland. Dokonalejší systém Rock-Trac je štandardom pre najvyššiu výbavu Rubicon, a to vrátane spomínaných uzávierok diferenciálov.
Okrem techniky pomôžu v teréne aj konštrukčné vlastnosti vozidla, a to svetlá výška 281 milimetrov, brodivosť 762 milimetrov a nájazdové uhly: predný 43,6°, zadný 26° a prejazdový 20,3°. Základným obutím Gladiatora sú sedemnásťpalcové disky kolies. Najvyššia verzia Rubicon pritom počíta až s 33-palcovými terénnymi pneumatikami. Maximálny rozmer pneumatík udávaný výrobcom je 35 palcov.
Oproti Wrangleru je Gladiator o 787 mm dlhší a rázvor náprav sa zväčšil o 493 mm. Vďaka nezávislému päťprvkovému zaveseniu kolies zadnej nápravy ponúkne Gladiator solídne jazdné vlastnosti aj na asfaltových cestách. Rovnako sa nezabudlo ani na bezpečnosť. Gladiator možno vybaviť sledovaním mŕtveho uhla, varovaním pred križujúcimi objektmi pri cúvaní, zadnou parkovacou kamerou a prednou kamerou alebo adaptívnym tempomatom.
V interiéri sú na výber tri veľkosti dotykovej obrazovky informačno-zábavného systému Uconnect, a to 5 palcov, 7 palcov a 8,4 palca. Systém je okrem prvého menovaného kompatibilný so zariadeniami s operačnými systémami iOS a Android. Pred vodičom bude na výber TFT displej s rozmermi 3,5 palca alebo 7 palcov. Čalúnenie môže byť látkové alebo kožené a nechýba ani možnosť vyhrievania predných sedadiel a volantu.
Výroba Jeepu Gladiator bude prebiehať v meste Toledo v štáte Ohio. Prvé kusy sa do predajní dostanú v druhom štvrťroku 2019.