Renault predstavuje nový dvojlitrový diesel Blue dCi. Dostane ho Espace a Talisman

Renault končí éru downsizingu. A to aj v dnes nepopulárnych naftových motoroch. Vracia sa k dvojlitrovému dieselu, ktorý nahradí v modeloch Espace a Talisman preplňované 4-valce s objemom 1,6 litra.

06.12.2018 12:00
14
Nový dvojlitrový diesel spĺňa emisnú normu Euro... Foto: Renault
Renault - motor 2,0 Blue dCi Nový dvojlitrový diesel spĺňa emisnú normu Euro 6d a veľkým Renaultom ponúka výrazne viac výkonu ako predchádzajúci motor 1,6 dCi 160.

Konečne, Renault sa vracia s poctivými dvojlitrovými 4-valcami. V ére downsizingu totiž „prešaltoval“ na maloobjemový diesel s objemom 1,6 litra. A hoci bola výkonnejšia verzia vybavená dvojicou turbodúchadiel a ponúkala 118 kW, veľkým modelom ako Talisman a Espace príliš nesvedčala. Napokon, tento motor je už tiež minulosťou. Renault ho nahradil novým 1,7 Blue dCi, napríklad v inovovanom Kadjare. To ale nie je koniec upsizingu z Paríža. Renault prichádza hneď s dvojicou naftových dvojlitrov, určených práve pre spomínané modely strednej triedy.

Slabší nesie označenie 160 Blue dCi a silnejší 200 Blue dCi. Ako naznačuje názov, s emisnou normou Euro 6d si pomáha selektívnou katalytickou redukciou SCR, teda vstrekovaním prísady AdBlue do výfukových plynov. Systém je umiestnený bližšie k motoru, čo zvyšuje jeho účinnosť. Noviniek je ale podstatne viac. Konštrukčne vychádza nový agregát z motora 2,3 dCi, mimochodom, používaného v úžitkových modeloch, a to aj napriek tomu, že kódovým označením M9R odkazuje skôr na starší dvojliter, známy z tretej generácie Laguny. Prezrádza to zhodným vŕtaním 85 mm. Zmenšenie objemu je výsledkom kratšieho zdvihu 88 mm.

Motor 2,0 Blue dCi zamieri do veľkých modelov... Foto: Renault
Renault - motor 2,0 Blue dCi Motor 2,0 Blue dCi zamieri do veľkých modelov Renaultu. Najprv do Espace a následne do Talismanu.

Slabšia verzia 160 Blue dCi ponúkne 118 kW a 360 Nm a silnejšia 200 Blue dCi až 147 kW a 400 Nm. Spája ich nové vstrekovanie Bosch s tlakom 2 500 barov, čo je o 700 barov viac ako v minulosti. Palivo sa dodáva do spaľovacieho priestoru pomocou vstrekovačov s ôsmimi otvormi. Systém Common rail je navyše ukrytý pod krytom hlavy valcov, čo znižuje hlučnosť. Úplne nový je aj ventilový rozvod. Dva sacie a dva výfukové ventily v každom valci majú odteraz samostatné vačkové hriadele, čo by mohlo v budúcnosti umožniť ich variabilné časovanie. Nový „diamantový“ povrch vačiek znižuje trecie straty.

Motory pracujú s jediným turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek a snímačom otáčok. Chladič stlačeného vzduchu je zabudovaný do sacieho potrubia a využíva chladenie vodou, čo zlepšuje reguláciu nasávaných plynov. Nové motory sa predstavia v modeloch Espace a Talisman v kombinácii so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Poskytnú lepšiu dynamiku pri nižšej spotrebe paliva. Zatiaľ zverejnil Renault len prevádzkové údaje pre Espace. Automobilka si od nových motorov sľubuje zvýšenie záujmu o jej modely strednej triedy.

Technické údaje (Renault Espace)

Motor 2,0 Blue dCi (160) 2,0 Blue dCi (200)
Zdvihový objem (ccm) 1 99ý 1 997
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 118/3 750 147/3 500
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) 360/1 500 400/1 750
Prevodovka 6 EDC 6 EDC
0 – 100 km/h (s) 10,5 9,1
Max. rýchlosť (km/h) 200 215
Spotreba na 100 km (l) 5,1 5,3

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
14 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Renault Espace #Renault Talisman #2.0 Blue dCi
Články podľa značiek