Konečne, Renault sa vracia s poctivými dvojlitrovými 4-valcami. V ére downsizingu totiž „prešaltoval“ na maloobjemový diesel s objemom 1,6 litra. A hoci bola výkonnejšia verzia vybavená dvojicou turbodúchadiel a ponúkala 118 kW, veľkým modelom ako Talisman a Espace príliš nesvedčala. Napokon, tento motor je už tiež minulosťou. Renault ho nahradil novým 1,7 Blue dCi, napríklad v inovovanom Kadjare. To ale nie je koniec upsizingu z Paríža. Renault prichádza hneď s dvojicou naftových dvojlitrov, určených práve pre spomínané modely strednej triedy.
Slabší nesie označenie 160 Blue dCi a silnejší 200 Blue dCi. Ako naznačuje názov, s emisnou normou Euro 6d si pomáha selektívnou katalytickou redukciou SCR, teda vstrekovaním prísady AdBlue do výfukových plynov. Systém je umiestnený bližšie k motoru, čo zvyšuje jeho účinnosť. Noviniek je ale podstatne viac. Konštrukčne vychádza nový agregát z motora 2,3 dCi, mimochodom, používaného v úžitkových modeloch, a to aj napriek tomu, že kódovým označením M9R odkazuje skôr na starší dvojliter, známy z tretej generácie Laguny. Prezrádza to zhodným vŕtaním 85 mm. Zmenšenie objemu je výsledkom kratšieho zdvihu 88 mm.
Slabšia verzia 160 Blue dCi ponúkne 118 kW a 360 Nm a silnejšia 200 Blue dCi až 147 kW a 400 Nm. Spája ich nové vstrekovanie Bosch s tlakom 2 500 barov, čo je o 700 barov viac ako v minulosti. Palivo sa dodáva do spaľovacieho priestoru pomocou vstrekovačov s ôsmimi otvormi. Systém Common rail je navyše ukrytý pod krytom hlavy valcov, čo znižuje hlučnosť. Úplne nový je aj ventilový rozvod. Dva sacie a dva výfukové ventily v každom valci majú odteraz samostatné vačkové hriadele, čo by mohlo v budúcnosti umožniť ich variabilné časovanie. Nový „diamantový“ povrch vačiek znižuje trecie straty.
Motory pracujú s jediným turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek a snímačom otáčok. Chladič stlačeného vzduchu je zabudovaný do sacieho potrubia a využíva chladenie vodou, čo zlepšuje reguláciu nasávaných plynov. Nové motory sa predstavia v modeloch Espace a Talisman v kombinácii so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Poskytnú lepšiu dynamiku pri nižšej spotrebe paliva. Zatiaľ zverejnil Renault len prevádzkové údaje pre Espace. Automobilka si od nových motorov sľubuje zvýšenie záujmu o jej modely strednej triedy.
Technické údaje (Renault Espace)
Motor | 2,0 Blue dCi (160) | 2,0 Blue dCi (200) |
---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 99ý | 1 997 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 118/3 750 | 147/3 500 |
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) | 360/1 500 | 400/1 750 |
Prevodovka | 6 EDC | 6 EDC |
0 – 100 km/h (s) | 10,5 | 9,1 |
Max. rýchlosť (km/h) | 200 | 215 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,1 | 5,3 |