Renault predstavuje nový dvojlitrový diesel Blue dCi. Dostane ho Espace a Talisman

06.12.2018 12:00

Renault končí éru downsizingu. A to aj v dnes nepopulárnych naftových motoroch. Vracia sa k dvojlitrovému dieselu, ktorý nahradí v modeloch Espace a Talisman preplňované 4-valce s objemom 1,6 litra.

Nový dvojlitrový diesel spĺňa emisnú normu Euro...
Nový dvojlitrový diesel spĺňa emisnú normu Euro 6d a veľkým Renaultom ponúka výrazne viac výkonu ako predchádzajúci motor 1,6 dCi 160. Autor: Renault

Konečne, Renault sa vracia s poctivými dvojlitrovými 4-valcami. V ére downsizingu totiž „prešaltoval“ na maloobjemový diesel s objemom 1,6 litra. A hoci bola výkonnejšia verzia vybavená dvojicou turbodúchadiel a ponúkala 118 kW, veľkým modelom ako Talisman a Espace príliš nesvedčala. Napokon, tento motor je už tiež minulosťou. Renault ho nahradil novým 1,7 Blue dCi, napríklad v inovovanom Kadjare. To ale nie je koniec upsizingu z Paríža. Renault prichádza hneď s dvojicou naftových dvojlitrov, určených práve pre spomínané modely strednej triedy.

Slabší nesie označenie 160 Blue dCi a silnejší 200 Blue dCi. Ako naznačuje názov, s emisnou normou Euro 6d si pomáha selektívnou katalytickou redukciou SCR, teda vstrekovaním prísady AdBlue do výfukových plynov. Systém je umiestnený bližšie k motoru, čo zvyšuje jeho účinnosť. Noviniek je ale podstatne viac. Konštrukčne vychádza nový agregát z motora 2,3 dCi, mimochodom, používaného v úžitkových modeloch, a to aj napriek tomu, že kódovým označením M9R odkazuje skôr na starší dvojliter, známy z tretej generácie Laguny. Prezrádza to zhodným vŕtaním 85 mm. Zmenšenie objemu je výsledkom kratšieho zdvihu 88 mm.

Motor 2,0 Blue dCi zamieri do veľkých modelov...
Motor 2,0 Blue dCi zamieri do veľkých modelov Renaultu. Najprv do Espace a následne do Talismanu. Autor: Renault

Slabšia verzia 160 Blue dCi ponúkne 118 kW a 360 Nm a silnejšia 200 Blue dCi až 147 kW a 400 Nm. Spája ich nové vstrekovanie Bosch s tlakom 2 500 barov, čo je o 700 barov viac ako v minulosti. Palivo sa dodáva do spaľovacieho priestoru pomocou vstrekovačov s ôsmimi otvormi. Systém Common rail je navyše ukrytý pod krytom hlavy valcov, čo znižuje hlučnosť. Úplne nový je aj ventilový rozvod. Dva sacie a dva výfukové ventily v každom valci majú odteraz samostatné vačkové hriadele, čo by mohlo v budúcnosti umožniť ich variabilné časovanie. Nový „diamantový“ povrch vačiek znižuje trecie straty.

Motory pracujú s jediným turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek a snímačom otáčok. Chladič stlačeného vzduchu je zabudovaný do sacieho potrubia a využíva chladenie vodou, čo zlepšuje reguláciu nasávaných plynov. Nové motory sa predstavia v modeloch Espace a Talisman v kombinácii so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Poskytnú lepšiu dynamiku pri nižšej spotrebe paliva. Zatiaľ zverejnil Renault len prevádzkové údaje pre Espace. Automobilka si od nových motorov sľubuje zvýšenie záujmu o jej modely strednej triedy.

Technické údaje (Renault Espace)

Motor 2,0 Blue dCi (160) 2,0 Blue dCi (200)
Zdvihový objem (ccm) 1 99ý 1 997
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 118/3 750 147/3 500
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) 360/1 500 400/1 750
Prevodovka 6 EDC 6 EDC
0 – 100 km/h (s) 10,5 9,1
Max. rýchlosť (km/h) 200 215
Spotreba na 100 km (l) 5,1 5,3

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Renault Talisman #Renault Espace #Renault #2.0 Blue dCi
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
26. 11. 2018zlacnenie1.227 €zlacnenie1.267 €
19. 11. 2018zlacnenie1.269 €zlacnenie1.308 €
12. 11. 2018zlacnenie1.294 €zlacnenie1.334 €
5. 11. 2018zlacnenie1.311 €zlacnenie1.355 €
29. 10. 2018zdraženie1.330 €1.391 €
22. 10. 2018zlacnenie1.329 €zlacnenie1.391 €
15. 10. 2018zdraženie1.330 €zlacnenie1.394 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk