Už v lete ukázala Honda modernizovaný crossover HR-V. Facelift mu priniesol nové nárazníky, novú masku či svetlá a zopár retuší v interiéri. Tak trochu v tichosti sa tiež rozlúčil s naftovým motorom 1,6 i-DTEC (88 kW). Pod kapotou tak ostal len atmosférický benzínový 4-valec 1,5 i-VTEC (96 kW). Honda však sľúbila, že ponuku rozšíri o vrcholovú verziu HR-V Sport. A nemala tým na mysli len dizajnový „tuning“. Novinka tak prichádza s výrazne vyšším výkonom, o ktorý sa postaral preplňovaný motor 1,5 VTEC Turbo, známy z nového Civicu či novej Hondy CR-V. Pre malý crossover je to poriadna vzpruha.
Motor ponúka až 134 kW pri 5 500 otáčkach za minútu. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 240 Nm už pri 1 900 otáčkach. To ak je spojený so 6-stupňovým manuálom. Verzia s kontinuálnou prevodovkou CVT má krútiaci moment znížený o 20 Nm, jeho maximum je však k dispozícii v širšom pásme otáčok od 1 700 až do 5 500 za minútu. Bohužiaľ, to najdôležitejšie Honda neprezradila. Jednoducho, dynamika HR-V Sport ostáva tajomstvom. Akcelerácia na stovku by však mohla podliezť hranicu ôsmich sekúnd. Veď ťažší Civic 1,5 VTEC Turbo zvládne túto disciplínu za 8,2 sekundy.
Svoju adrenalínovú povahu dáva HR-V Sport najavo efektným exteriérovým tuningom. Má plástový lesklý čierny výplet masky a agresívnejšie tvarovaný nárazník so zväčšenými sacími otvormi pre prívod vzduchu k brzdám. Technologicky vyspelejšie pôsobia nové LED reflektory s matným pozadím. Lesklý čierny lak nájdeme aj na spätných zrkadlách, špecifických 18-palcových diskoch, rozšírených prahoch či na zadnom nárazníku, z ktorého „vykúkajú“ dve chrómové koncovky výfukov. V zadných svetlách s dymovým efektom pracujú opäť diódy. Neprehliadnuteľný je aj tmavosivý lak karosérie.
Neprehliadnuteľné sú zmeny v interiéri, kde HR-V Sport kombinuje športové čalúnenie s červenou kožou. Tá sa objavuje nielen na upravených anatomických sedadlách, ale aj na palubnej doske. Celé to dopĺňajú čierne lesklé obklady stredového tunela, stredovej konzoly a koženého volantu, prešívaného červenou niťou. Grafika prístrojov žiari sýtou modrou farbou. Športovú atmosféru dopĺňa tmavé čalúnenie stropu. Za volantom by ste si však mali užiť zábavu aj z iného dôvodu. Honda totiž výrazne zlepšila jazdné vlastnosti.
Podvozok sa môže pochváliť technológiou Performance Damper s tlmičmi, ktoré redukujú pozdĺžne aj priečne náklony. Honda však ich princíp činnosti nevysvetľuje. Pravdepodobne pôjde o tlmiče s dvojstupňovou reguláciou tuhosti a to na zákalde okamžitých podmienok. Očakávať môžeme tuhšie pružiny a nižšiu svetlú výšku. Elektrický posilňovač riadenia s variabilným prevodovým pomerom je doplnený o technológiu „asistenta agilnej jazdy“, ktorý poskytuje rovnomernú odozvu pri stredových a ostrejšiu pri väčších uhloch radenia. Výroba novinky odštartuje ešte tento mesiac. Prvé kusy sa však k zákazníkom dostanú až na jar 2019.