Audi len v septembri predstavilo finálnu verziu svojho elektrického SUV e-tron quattro. To je ale len začiatok veľkej ofenzívy modelov s nulovými emisiami. Budúci rok pribudne menšie SUV e-tron Sportback a v roku 2020 aj 4-dverové kupé GT, ktoré chce zaútočiť priamo na Teslu S. A má čím. Koncept e-tron GT z nedávneho autosalónu v Los Angeles totiž prezrádza, že nové elektrické GT si požičia techniku z pripravovaného Porsche Taycan. Audi ani netají, že projekt vznikal v spolupráci s automobilkou zo Zuffenhausenu. Samozrejme, ingolstadtské 4-dverové kupé si napriek tomu zachová jasnú vizuálnu identitu.
Je sa na čo tešiť. Elektrická platforma s plochými batériami v podlahe, je ako stvorená pre nízku stavbu vozidiel. Koncepčné GT má tak na výšku len 1 380 mm. Pritom to nebude žiaden drobček. Jeho splývavé línie stoja na formáte s dĺžkou 4 960 a šírkou 1 960 mm. Aj veľkorysý rázvor náprav je prísľubom dostatočne priestranného interiéru a skvelých jazdných vlastností. Tie podporí nízke ťažisko. Stará sa o to aj inteligentná konštrukcia karosérie. Strecha je z ľahkého karbónu, vonkajšie panely z hliníka a skelet z vysokopevnostnej ocele.
Predná maska Single frame s plástovým výpletom tomuto GT ostala. Otvorená je však len spodná časť, ktorá slúži na prívod vzduchu k chladiacemu systému batérií. Úzke predné svetlá využívajú laserovú technológiu Matrix LED. Z profilu zaujme nízka kabína, množstvo prelisov aj 20-palcové disky kolies s dvojitým 5-lúčovým dizajnom, ktoré obúvajú pneumatiky s nízkym profilom 285/30 R20. Vzadu nechýbajú svetlá prepojené diódovou lištou, podobne ako v najnovších Audi, a samozrejme difúzor, ktorý pri vysokých rýchlostiach prisáva túto elektrickú šelmu k asfaltu. Veď „Porsche Taycan“ z Ingolstadtu budú poháňať dva elektromotory s celkovým výkonom 434kW.
Každý je umiestnený na jednej z náprav, čo znamená elektrický pohon Quattro a možnosť vektorovania krútiaceho momentu nielen medzi prednými a zadnými kolesami, ale aj medzi kolesami na pravej a ľavej strane vozidla. Ovládateľnosť zlepší aj riadenie všetkých kolies, takže v zákrutách by sa mal cítiť e-tron GT ako ryba vo vode. Vďaka obrovskému krútiacemu momentu, ktorý bude dostupný prakticky od nulových otáčok, vystrelí táto šelma na stovku za 3,5 sekundy a na dvojnásobok za menej ako dvanásť. Audi pritom sľubuje, že e-tron GT zvládne plnú akceleráciu viackrát za sebou.
Len maximálna rýchlosť bude obmedzená na 240 km/h. To je asi jediný limit tohto elektromobilu. Väčší než dojazd. Veď li-ion batérie s kapacitou 90 kWh majú GT zabezpečiť schopnosť prejsť na jedno nabitie 400 km, a to podľa prísnejšej normy WLTP. Stojí za tým aj účinný rekuperačný systém, ktorý predlžuje dojazd o 30 %. Elektrická sústava na báze 800 V zároveň prináša extrémne rýchle nabíjanie. Na rýchlonabíjačkách by malo GT načerpať 80 % kapacity akumulátorov za 20 minút, čo stačí na ďalších 320 km jazdy. Doma môže využiť wallbox alebo indukčné bezkontaktné nabíjanie s indukčným výkonom 11 kW.
Štvorčlenná posádka si užije brutálnu dynamiku GT v luxuse Audi. Má mať na to dostatok priestoru a konektivity. Analógové prístroje sú minulosťou. Palubná doska je osadená trojicou obrazoviek. Audi zdôrazňuje, že na palube nie sú použité žiadne organické materiály. Čalúnenie kombinuje syntetickú kožu a textílie z mikrovlákna Econyl, známeho pri výrobe rybárskych sietí. Týka sa to aj podlahových kobercov. Losangeleský koncept je pritom veľmi blízky finálnej verzii, ktorá sa predstaví už budúci rok. Výroba odštartuje v roku 2020 a začiatkom roka 2021 dorazia prvé kusy k zákazníkom.