Modernizovaný Macan predstavilo Porsche už v lete. Urobilo tak v Šanghaji, keďže z viac ako 100 000 vyrobených exemplárov od roku 2014 skončila väčšina u čínskych zákazníkov. Jednoducho, Čína je pre Porsche kľúčovým trhom. Do ponuky sa však aj v súvislosti s príchodom novej emisnej normy Euro 6d a novou procedúrou merania spotreby WLTP dostala zatiaľ len základná verzia Macanu. Tú poháňa dvojlitrový 4-valec s výkonom 180 kW a krútiacim momentom 370 Nm v spojení so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou PDK. Nie je to zlý údaj, ale horší ako v minulosti. Práve z emisných dôvodov musel ísť totiž výkon o päť kilowattov nadol. Kto chcel viac adrenalínu, musel čakať.
A oplatilo sa. Porsche prichádza so 6-valcovou verziou Macan S. Tá má pod kapotou úplne nový plnokrvný trojlitrový 6-valec s integrovaným výfukovým potrubím, ktorý mal premiéru v Panamere a následne v Cayenne. Macan S si tak dokonca polepšil, a to napriek tomu, že aj on bojuje s emisiami pomocou časticového filtra. Motor dáva 260 kW a 480 Nm krútiaceho momentu, čo je o 10 kW, respektíve o 20 Nm viac ako v minulosti. Stojí za tým nové turbodúchadlo twin-scroll, umiestnené medzi hlavami valcov, čo zrýchľuje jeho reakcie na plyn, ale aj prepracovaná spaľovacia komora s centrálne umiestneným vstrekovačom. Ten zvláda až tri samostatné vstreky v jednom takte.
V spojení so 7-stupňovou dvojspojkou a pohonom oboch náprav to znamená šprint na stovku s balíkom Sport Chrono za 5,1 sekundy, o desatinku rýchlejšie než predchádzajúci Macan S. Maximálka je 254 km/h. Priemerne si má Macan S za svoje služby vypýtať 8,9 litra benzínu na 100 km. To však ešte podľa staršej normy NEDC. Aj Porche Macan S ťaží zo všetkých inovácií, ktoré podstúpil modernizovaný Macan. Zvonka ho spoznáte najmä vďaka sériovým predným LED svetlám so štvoricou diód a tiež zadným svetlám spojených svetelnou lištou, podobne ako na Panamere a novej deväťstojedenástke.
Do ponuky lakov karosérie pribudli modrá Miami Blue, zelená Mamba Green Metallic a strieborné Dolomite Silver Metallic a Dolomite Silver Crayon. S vonkajšou farbou je možné zladiť vzhľad interiéru. Vnútri sa dizajnéri inšpirovali modelom 911. Podľa jeho vzoru dostal modernizovaný Macan športový volant. V interiéri sa na prepracovanej stredovej konzole nachádza 10,9-palcové rozhranie Porsche Communication Management. Pokiaľ ide o elektronické systémy, Macan už môže počítať s dokonalejším asistentom jazdy v dopravných zápchach. Vodičovi pomáha do rýchlosti 60 km/h a okrem zrýchľovania a spomaľovania vie zasahovať do riadenia a upravovať smer.
Úpravami prešiel aj podvozok, ktorý používa zmiešaný profil pneumatík – od 235/60 R 18 do 265/40 R 21 na prednej náprave a medzi 255/55 R 18 a 295/35 R 21 na zadnej náprave. Nové hliníkové pružinové vidlice sú vyrobené namiesto ocele z hliníka, čo znamená menej neodpružených hmôt. Odlišne nastavené sú aj stabilizátory znižujúce náklony karosérie v zákrutách či pri akcelerácii a brzdení. Brzdy Macanu S majú priemer zväčšený o 10 mm na konečných 360 a sú o dva milimetre užšie. Priplatiť si môžete za kompozitnú brzdovú sústavu, aktívne tlmiče PASM, vzduchové odpruženie, vektorovanie krútiaceho momentu PTV Plus aj balík Sport Chrono s tlačidlom pre výber jazdných režimov priamo na volante.
V budúcom roku by sme sa mali dočkať najvýkonnejšej verzie Macan Turbo. Diesel pod kapotu v tejto generácii už nezavíta. Porsche dáva nafte definitívne zbohom, čo platí pre Panameru aj Cayenne.