MWI: Zachráni mikrovlnné zapaľovanie spaľovacie motory? Vraj je zázračné

Nemecký startup MWI tvrdí, že nový systém zapaľovania môže znížiť emisie spaľovacích motorov až o 80 %! A to bez toho aby boli nutné zásadné konštrukčné zmeny. Trochu odvážne vyhlásenie naberá na vážnosti, ak pri tomto projekte figuruje meno bývalého šéfa Porsche, ktorý vytiahol automobilku zo Zuffenhausenu z najhoršieho.

18.12.2018 12:00
debata
Nová technológia spoločnosti MWI má nahradiť v... Foto: MWI
MWI - mikrovlnné zapaľovanie Nová technológia spoločnosti MWI má nahradiť v zážihových motoroch klasické zapálenie zmesi pomocou iskry sviečky pulznými mikrovlnami.

Je spaľovací motor naozaj na odpis? Mnohí sú presvedčení, že áno. A nasvedčujú tomu aj aktivity automobiliek, ktoré menia kurz k elektromobilite. Samozrejme, nie z dôvodu záujmu zo strany zákazníkov, ale kvôli neúprosným emisným limitom. Ak by sa však našla zázračná technológia, ktorá by dokázala znížiť spotrebu a produkciu emisií spaľovacích motorov, mohli by vydržať ešte zopár desaťročí. No zatiaľ sa žiadne zázraky nedejú.

Na svete sú síce revolučné motory, ako Skyactive-X od Mazdy, ktorý využíva princíp homogénneho spaľovania, či motor Infiniti s variabilným kompresným pomerom VC-T, ale ich prínos nie je natoľko výrazný, aby zmenili súčasný trend. Nemecký startup MWI (Micro Wave Inginition) so sídlom v Empfingene, si však myslí, že má pre motory s vnútorným spaľovaním záchranný plán. Je nim technológia mikrovlnného zapaľovania, ako napovedá samotný názov spoločnosti.

Klasickú zapaľovaciu sviečku by tak mali podľa MWI nahradiť pulzné mikrovlny. Vďaka tomu by klesla teplota spaľovania zmesi vzduchu a benzínu, čo by vraj malo viesť k zníženiu spotreby o 30 %. Znie to až píliš optimisticky, lenže geniálnych nápadov tu už boli tisíce a tisíce ich aj zapadli prachom. Nedôvera ale nie je v tomto prípade celkom na mieste. Za týmto projektom totiž stojí slávne meno Wendelina Wiedekinga, muža, ktorý šéfoval Porsche v rokoch 1993 až 2009 a automobilku zo Zuffenhausenu vytiahol z pokraja bankrotu na výslnie. Aj vďaka modelom Boxster a prvému SUV Cayenne.

Takýto človek by asi do nezmyselného projektu neinvestoval. V MWI však vlastní 20 % akcií. Spoločnosť navyše sľubuje, že škodlivé emisie motorov by mohla zredukovať dokonca až o 80 %. „Som presvedčený, že MWI je radikálnou inováciou s obrovským potenciálom,“ povedal na adresu novej technológie Wiedeking. Výhodou má byť aj to, že jej zástavba do spaľovacích motorov si nemá vyžadovať zásadné konštrukčné zmeny. To by znamenalo množstvo ušetrených peňazí za vývoj celkom nových konštrukcií.

MWI už hľadá partnerov, ktorí podporia nový systém zapaľovania. Vraj rokuje s veľkými čínskymi a kórejskými automobilkami. Zatiaľ však bez oficiálneho potvrdenia samotnou spoločnosťou.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #zapaľovanie #MWI #Micro Wave Inginition
Články podľa značiek