Prius je nepochybne prvým, najslávnejším a tiež najpredávanejším hybridom planéty. Súčasná štvrtá generácia je na trhu od roku 2015 a bola prvou Toyotou postavenou na celkom novej platforme TNGA. Teraz nastal čas na facelift. A neobmedzil sa len na dizajnové retuše. Toyota splnila svoj sľub a Prius vybavila pohonom oboch náprav. Tvrdí, že bude tou najefektívnejšou štvorkolkou na trhu. Modernizácia sa však týka všetkých verzií, teda aj štandardného Priusu s predným náhonom.
Dizajnéri po štyroch rokoch výroby zmiernili pomerne divoké tvary Priusu. Predné rozdelené svetlá už nepôsobia tak futuristicky. Harmonickejší je aj tvar zadných svetiel, ktorý je situovaný skôr horizontálne ako vertikálne. V súvislosti s novou svetelnou technikou sa menili aj nárazníky či zadné veko. V ponuke farieb pribudli odtiene Supersonic Red a Electric Storm Blue. Verzie AWD-e dostanú navyše nový dizajn 15-palcových diskov kolies s dvojfarebnou úpravou.
Interiér prináša podstatne väčší vertikálne umiestnený dotykový displej Toyota Touch či head-up displej. Zväčšil sa aj box pre indukčné dobíjanie telefónov. A keďže s príchodom štvorkolky Toyota predpokladá, že Prius zamieri do chladnejších oblastí, vybavila ho aj výkonnejším vyhrievaním sedadiel a volantu, ale aj novými poťahmi SofTex, ktoré sú príjemné na dotyk v chladnom aj horúcom počasí. Prius tiež dostal kompletný balík bezpečnostných asistentov Toyota Safety Sense s adaptívnym tempomatom, monitorovaním cyklistov, udržiavaním jazdných prúdov či automatickým prepínaním svetiel.
Pod prednou kapotou sa nič nemení. Stále tu pracuje benzínový 4-valec 1,8 VVT-i (72 kW) spojený s elektromotorom (53 kW) prostredníctvom planétovej prevodovky. Systémový výkon sústavy je nezmenených 90 kW. Verzia AWD-e však pridáva veľkú novinku. Na zadnej náprave nájdeme druhý elektromotor, ktorý dokáže ponúknuť dodatočnú trakciu. A to vždy pri rozbehu do rýchlosti 10 km/h a potom v prípade potreby až do 70 km/h. O tom, či je elektrický pohon 4×4 aktívny, rozhoduje elektronika. Ak nie je potrebný, systém ho odpojí.
Tým, že Prius AWD-e nepotrebuje kardan a druhý elektromotor (magnet-less), je mimoriadne kompaktný, nezmenili sa ani jeho úžitkové vlastnosti. K dispozícii je kufor s objemom 457 litrov, čo je viac, ako zvládnu niektoré SUV či sedany. Nezavadzajú ani batérie, ktoré našli miesto pod zadnými sedadlami. Zaujímavé je, že namiesto li-ion akumulátora v klasickom Priuse, zvolila Toyota v prípade verzie AWD-e NiMH batériu, ktorá lepšie odoláva chladnému počasiu. Automobilka predpokladá, že Prius AWD-e si ukrojí až 20 % z predajov tohto modelu.
Silnou stránkou Priusu má ostať nízka spotreba paliva. Zvlášť v prípade verzie AWD-e, ktorá bude najúspornejším modelom s pohonom 4×4. Podľa prísnejšej americkej normy udáva Toyota spotrebu len 4,7 litra benzínu na 100 km, čo je iba o necelé dva deci viac ako verzia s predným náhonom. Aj vďaka účinnejšej rekuperácii brzdnej energie, na ktorej sa podieľajú dva elektromotory. Modernizovaný Prius by sa mal dostať na trh začiatkom budúceho roka. Otázkou je, či do Európy dorazí aj verzia AWD-e. Na Slovensku s ňou určite rátať nemáme, tak ako s bežným Priusom. V cenníku ostane už len Prius PHEV, teda plug-in hybridná verzia.