V roku 2015 sa Honda vrátila po deväťročnej prestávke na trh s menším crossoverom HR-V. A v čase boomu SUV urobila dobre. Kým prvá generácia vyrábaná v rokoch 1999 až 2006 tak trochu predbehla dobu a zákazníkov príliš neoslovila, nástupca sa dočkal úspechu. Len v Európe predala Honda v roku 2016 približne 33 000 a vlani takmer 30 000 kusov. Udržať sympatický crossover v kondícii má modernizácia, s ktorou prichádza HR-V v závere roka.
Facelift sa dotkol predného nárazníka, masky aj svetiel. Chrómová lišta v tvare krídiel má teraz lesklú, ale tmavú povrchovú úpravu. Nárazník dostal väčšie a hlbšie sacie otvory a tiež kruhové hmlové svetlá. Reflektory sa spoliehajú už len na diódy. Tie zadné navyše s dymovým efektom. Lišta na zadnom veku ladí tmavou úpravou s prednou časťou. Vyššie úrovne výbavy môžu počítať so 17-palcovými diskami kolies a chrómovou koncovkou výfuku. Paletu deviatich lakov karosérie obohatila modrá metalíza Midnight Blue Beam Metalic.
V kabíne ponúka HR-V viac komfortu. Najmä vďaka prepracovaným predným sedadlám. Nové podušky a výplne operadiel poskytujú väčšiu oporu, hlavne v oblasti ramien. Pocit kvality zvyšuje nové látkové čalúnenie či kombinácia textilu a kože s dvojitým švom. Infotainment so zjednodušeným dotykovým displejom si odteraz lepšie rozumie s externými zariadeniami. Navigácia zas ponúka ostrejšiu grafiku. Vyššie úrovne vybavenia dostali dotykový panel duálnej klimatizácie.
Zmenená je aj grafika prístrojového panelu s analógovým rýchlomerom a TFT displejom informačného systému. Rozšírený balík asistenčných systémov Honda Sensing obsahuje autonómne brzdy, monitorovanie jazdných prúdov vrátane asistencie riadenia, čítačku dopravných značiek, adaptívny tempomat či automatické prepínanie diaľkových svetiel. Posádka má stále k dispozícii úžasný batožinový priestor s objemom od 448 do 1 533 litrov.
To vďaka nádrži pod prednými sedadlami a zázračným zadným sedadlám Magic Seats, ktoré možno sklopiť až k podlahe, alebo vyklopiť, podobne ako v kine. Honda tiež popracovala na akustickom komforte. Izolačné materiály pribudli v oblasti priečky motora, podbehoch kolies, podlahy, v kufri, ale aj vo dverách. Navyše je po prvýkrát k dispozícii systém aktívneho potláčania hluku Active Noise Cancellation (ANC), ktorý pomocou audiosústavy vysiela zvukové vlny v opačnej fáze, čím ruší nepríjemný nízkofrekvenčný šum.
S výberom motora si momentálne hlavu lámať nemusíte. Pod kapotou HR-V pracuje v z dôvodu novej homologizácie WLTP len jediný agregát – mierne revidovaný atmosférický 4-valec 1,5i-VTEC so zníženým trením. Výkon 96 kW a krútiaci moment 155 Nm ostali bez zmien. Kombinovať ho možno so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo modernizovanou kontinuálnou prevodovkou CVT. Bohužiaľ, verzia s pohonom oboch náprav ostáva naďalej výsadou amerického a japonského trhu.
Diesel 1,6 i-DTEC (88 kW) sa z ponuky vytratil. Ale nie navždy. Vráti sa na jar budúceho roka, pravdepodobne už so systémom selektívnej katalytickej redukcie (SCR), aby vyhovel emisnej norme Euro 6d. Tešiť sa môžeme aj na úplne novú verziu HR-V Sport, ktorá bude vybavená preplňovaným benzínovým 4-valcom 1,5 i-VTEC Turbo, známym z Civicu alebo novej Hondy CR-V, s výkonom až 134 kW. Spolu s ním podstúpi HR-V aj tuning podvozku či exteriérové úpravy zamerané na športový vzhľad.
Rozmery objemy
Dĺžka (mm) | 4 334 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 772 |
Výška (mm) | 1 605 |
Rázvor náprav (mm) | 2 610 |
Veľkosť kufra/nádrže (l) | 440 – 1 533 |
Technické údaje
Motor | 1,5 i-VTEC |
---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 498 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 DOHC |
Max. výkon (kW/ot.) | 96/6 600 |
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) | 155/4 600 |
Prevodovka | 6M/CVT |
0 – 100 km/h (s) | 10,2/11,2 |
Max. rýchlosť (km/h) | 192/187 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,7/5,3 |