Mercedes-Benz triedy G vznikol pred viac ako štyrmi desaťročiami. Vtedy sa výkonové spektrum čistokrvného off-roadu pohybovalo od 53 kW (72 k) po 115 kW (156 k). Dnes je situácia úplne iná. Trieda G je stále pravoverným terénnym vozidlom, no najnovšia generácia sa doposiaľ spoliehala len na zážihový osemvalec. Ten je v ponuke v dvoch verziách. Slabšia s označením G500 má výkon 310 kW (422 k) a silnejšia z dielne AMG nesúca názov G63 dokonca až 430 kW (585 k).
V oboch spomínaných prípadoch ide skutočne o hojné porcie výkonu, ktoré ekonomikou prevádzky neprajú pravidelnému použitiu v teréne. Práve preto sa do ponuky dostáva aj naftová verzia G350d. Radový šesťvalec prebratý z triedy S má výkon 210 kW (285 k) a krútiaci moment 600 Nm, ktorý je k dispozícii od 1 200 do 3 200 otáčok za minútu. Spolupracovať bude rovnako ako zážihové verzie s deväťstupňovou automatickou prevodovkou 9G-TRONIC.Vďaka týmto parametrom zrýchli naftový variant z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy. Oproti predchádzajúcej generácii ide o výrazný posun, keďže verzia 350d minulej generácie mala výkon len 180 kW (245 k), čo stačilo na šprint na stovku za 9,1 sekundy. Naftová pohonná jednotka s dvojstupňovým preplňovaním spĺňa všetky najnovšie emisné normy. Darí sa jej to vďaka vysokotlakovému ventilu EGR, nízkotlakovému ventilu EGR a selektívnej katalytickej redukcii SCR so vstrekovaním močoviny AdBlue.
Z hľadiska vonkajšieho dizajnu a úrovne výbav sa nič nemení, takže na posádku čakajú materiály a technika triedy S. Najväčšou výhodou vznetovej verzie budú okrem nižšej ceny aj prevádzkové náklady. Podľa údajov výrobcu by si mal Mercedes-Benz G350d vypýtať na sto kilometrov jazdy len 9,1 litra nafty.
Mercedes-Benz G350d – technické údaje
Typ motora | radový vznetový šesťvalec |
Výkon (kW/k) | 210/245 |
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) | 600 pri 1 200 – 3 200 |
Prevodovka | 9-stupňová automatická |
Poháňaná náprava | 4×4 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 7,4 |
Kombinovaná spotreba (l/100km) | 9,1 |