
Koncom vlaňajšieho roka priviedla divízia AMG na svet svoj prvý elektrifikovaný model. Štvordverové kupé CLS dostalo mild-hybridný systém. A teraz bude z rovnakej technológie ťažiť aj trieda E. Srdcom ostrých verzií od kabrioletu cez kupé až po sedan a kombi je teda novučičký trojlitrový radový 6-valec, podporený nielen veľkým turbodúchadlom, ale aj elektrickým kompresorom. To však nie je koniec. Medzi motorom a prevodovkou sa totiž ukrýva ďalšia technologická vychytávka s názvom EQ Boost.
Ide o štartér-generátor, ktorý je schopný pridať v prípade potreby dodatočných 16 kW výkonu a ďalších 250 Nm krútiaceho momentu. Stará sa tiež o rekuperáciu brzdnej energie a reguláciu voľnobehu. Spolu s elektrickým kompresorom, ktorý reaguje v zlomku sekundy, to znamená priam raketový ohlas na stlačenie plynového pedála, ešte predtým, ako sa dá do práce veľké turbo závislé od dostatočného tlaku plynov. Čosi ako turbodieru teda E 53 AMG nepozná. Celé to obsluhuje 48 V elektrická sústava s vlastnou batériou. Klasické spotrebiče sú napájané cez hlavný 12 V okruh. Výsledkom je finálny výkon 320 kW a krútiaci moment 520 Nm.

Motor je spojený výlučne s 9-stupňovou automatickou prevodovkou AMG Speed Shift TCT 9G s extrémne rýchlou zmenou prevodov, a to aj o niekoľko stupňov naraz. Ďalej putuje hnací moment k plne variabilnému pohonu oboch náprav 4Matic+. Štvorkolka ostrých éčok síce uprednostňuje zadné kolesá, aby sa zachoval jazdný charakter zadokolky, no len čo je to potrebné, elektricky ovládaná spojka prenesie potrebnú časť hnacej sily k prednej náprave. Všetko v zlomkoch sekundy a na základe okamžitých podmienok. Tento systém sa podieľa aj na podpore stability, keďže dokáže rovnako účinne vektorovať krútiaci moment medzi kolesami jednotlivých náprav.

Na ceste držia rýchle éčka 20-palcové disky kolies. Všetky komponenty predného aj zadného viacprvkového zavesenia boli pritom naladené pre potreby športovej jazdy. Prospieva aj adaptívne dvojkomorové pneumatické odpruženie AMG Ride Control+, ktoré znižuje svetlú výšku podvozka pri vysokých rýchlostiach a umožňuje jej zvýšenie, napríklad pri jazde v meste. Mení tiež tvrdosť odpruženia a úroveň tlmenia. Dvojica ventilov na každom tlmiči reguluje odskokové a tlakové sily. Zároveň tým redukuje náklony karosérie v zákrutách. O deceleráciu sa starajú brzdy AMG s prednými ventilovanými kotúčmi s priemerom 370 a vzadu 360 mm.

Kým tie predné obsluhujú štvorpiestikové strmene, zadné využívajú jednopiestikové posuvné čeľuste. Všetky adaptívne systémy vrátane riadenia s variabilným účinkom zastrešuje volič jazdných režimov AMG Dynamic Select, ponúkajúci módy Eco, Comfort, Sport, ostrý Sport+ a Individual, pre nastavenie vozidla podľa vlastných preferencií. Nastavenia môžu prebiehať priamo z volantu. Tlačidlo M slúži na manuálny režim radenia, kedy prebieha zmena prevodov výlučne pomocou páčok na stĺpiku riadenia. Dynamickú povahu naznačujú verzie AMG aj neprehliadnuteľných exteriérovým tuningom.

Všetky vyhotovenia dostali prednú kapotu s dvoma „bublinami“. Kupé a kabriolet majú v maske dvojitú lamelu Twin Blade. Sedan a kombi si vystačia s jednou. Spájajú ich však nárazníky so zväčšenými sacími otvormi, zadný difúzor s troma rebrami a dve dvojité koncovky výfukov. Interiér podporuje športovú atmosféru anatomickými koženými sedadlami s červeným prešívaním. Červené sú aj bezpečnostné pásy. Športový volant AMG je pokrytý kožou Nappa. Za príplatok si môžete dopriať kožené čalúnenie Arctico v kombinácii s mikrovláknom. Dekorácie sú zväčša z hliníka a karbónu.
Prispôsobená je aj grafika infotainmentu, ktorý tvoria dve 12,3-palcové obrazovky „zliate“ spoločným krycím sklom. Virtuálny kokpit umožní tri druhy zobrazenia – Classic, Sporty a Progressive. Ovládanie systémov uľahčia touch-pady priamo na volante a tiež hlasové ovládanie Linguatronic, ktorým je možné najnovšie regulovať aj klimatizáciu či dokonca ventiláciu sedadiel. Ak sa rozhodnete pre balík AMG Drivers Pack, budete môcť z rýchlomeru odčítať maximálku až 270 km/h. Čas šprintu z nuly na stovku zatiaľ AMG neprezradilo. Ak však vychádzame z kupé CLS 53 AMG, nemalo by to byť viac ako 4,5 sekundy. Pritom sa majú nové verzie tešiť z „príjemnej“ spotreby paliva – asi 8,5 litra benzínu na 100 km.