Je to už poriadne dávno, čo mala luxusná divízia koncernu Fordu zvuk podobný britským značkám Rolls-Royce a Bentley. Najväčší model Continental patril na absolútny vrchol automobilovej hierarchie. Zvlášť v šesťdesiatych rokoch, keď prišiel na trh monumentálny Continental „vyzbrojený“ zadnými protismernými dverami. Tento originálny konštrukčný prvok si Američania doslova zamilovali, lenže prechod k samonosnej konštrukcii karosérie ho odsunul do minulosti. A to na celé desaťročia.
Lincoln sa síce s myšlienkou návratu špecifických dverí pohrával už na prelome tisícročí, napríklad štúdiou Continental Concept z roku 2002, no nikdy nenašiel odvahu na realizáciu. Priaznivci luxusnej americkej značky spozorneli až vlani na jar, keď automobilka oficiálne oznámila, že svoju vlajkovú loď vybaví takýmto typom dverí. Svoj sľub splnila. Aj keď len čiastočne, pretože aktuálna generácia Continentalu, predstavená len pred dvoma rokmi, má dva klasické páry. Vznikne však 80-kusová limitovaná séria Continental 80th Anniversary Coach Door Edition. A v nej protismerné dvere chýbať nebudú.
Vrátia sa teda po šiestich desaťročiach pri príležitosti osemdesiateho výročia predstavenia vlajkovej lode Continental. Z dôvodu zaistenia dostatočnej tuhosti karosérie však skeletu ostane stredový stĺpik. Pánty zadných dverí sa presunú dozadu a to aj s elektromotormi, ktoré zabezpečia ich pohodlné otváranie až do uhla 90 stupňov. Prístup uľahčí aj ich predĺženie o 60 mm, ktoré je výsledkom natiahnutia rázvoru náprav. Všetko je tak pripravené pre maximálny luxus zadných cestujúcich. Nechýbajú výklopné stolčeky, držiaky na tablety, ovládanie infotainmetu a klimatizácie ani masážna funkcia sedadiel.
Limitovaná edícia sa tiež môže pochváliť prednými elektricky ovládanými sedadlami s tridsiatimi funkciami, výkonnou aparatúrou Ravel Ultra Audio, koženým čalúnením z najjemnejšej kože či prahovými lištami s emblémom edície a poradovým číslom. Pod kapotou ostáva všetko po starom. O pohon sa stará preplňovaný 6-valec 3,0 EcoBoost s výkonom 294 kW a krútiacim momentom 544 Nm, spojený s automatickou prevodovkou a stálym pohonom oboch náprav s vektorovaním krútiaceho momentu. Na trh sa limitovaná edícia dostane v lete tohto roka. Jej výroba pobeží aj v roku 2020.