Porsche 911 Carrera Cabrio: Vynovená ikona zhodila strechu. Zloží ju za 12 s.

11.01.2019 12:00

Len šesť týždňov po predstavení novej generácie ikonickej deväťstojedenástky prichádza Porsche s otvorenou verziu. Pôsobí svalnatejšie a agilnejšie. Plátenná strecha zvládne prerod na kabriolet za 12 sekúnd, a to do rýchlosti 50 km/h. Techniku čerpá z kupé Carrera S a 4S.

Otvorená deväťstojedenástka vychádza z kupé. V...
Otvorená deväťstojedenástka vychádza z kupé. V porovnaní s minulosťou pôsobí svalnatejšie. To aj vďaka rozšíreniu blatníkov. Kapote nechýba typický prelis odkazujúci na prvú generáciu Porsche 911 z roku 1964. Autor: Porsche

Jedno z najlepších športových áut planéty má za sebou premiéru siedmej generácie. Kupé 911 Carrera debutovalo vo verziách Carrera S a Carrera 4S koncom roka na autosalóne v Los Angeles. A teraz. Len šesť týždňov nato, odhaľuje Porsche otvorenú verziu Cabriolet. Tá čerpá techniku zo známych kupé, ale pevnú strechu zamenila za elektrohydraulický mechanizmus s plátnom. Strecha sa vysunie alebo zasunie v priebehu dvanástich sekúnd, čo je podstatne rýchlejšie ako v minulosti. Predchodcovi to totiž trvalo až 30, teda viac ako dvojnásobok. Proces môže pritom prebiehať do rýchlosti 50 km/h.

Úhľadné línie sú výsledkom kompaktnej...
Úhľadné línie sú výsledkom kompaktnej konštrukcie plátennej skladacej strechy. Tá sa vysunie a zasunie len v priebehu dvanástich sekúnd, o 18 rýchlejšie ako v minulosti. Autor: Porsche

Strecha je vybavená integrovaným skleneným zadným oknom a titánovými výstuhami, ktoré zabraňujú jej „nafukovaniu“ pri vysokých rýchlostiach. Turbulencie v kabíne redukuje elektricky výsuvný zadný deflektor. Jazdné vlastnosti by sa nemali líšiť od kupé. Nové uchytenie motora sa totiž podpísalo na vyššej torznej tuhosti karosérie a nižšom ťažisku. Navyše je pre nový kabriolet po prvýkrát pripravený príplatkový podvozok PASM (Porsche Active Suspension Management) s kratšími pružinami, tuhšími tlmičmi a so stabilizátormi a svetlou výškou zníženou o 10 mm. Aj bez tohto balíka bude však nový kabriolet jazdiť lepšie ako jeho predchodca.

Vzadu sú dominantou svetlá prepojené svetelnou...
Vzadu sú dominantou svetlá prepojené svetelnou linkou. Nechýba výsuvný spojler, difúzor ani dvojica elipsoidných výfukov. Autor: Porsche

Stojí za tým rozšírenie rozchodu kolies vpredu o 45 a vzadu o 44 mm. Štandardom pre verzie Carrera S a Carrera 4S s pohonom oboch náprav sú predné 20– a zadné 21-palcové disky kolies. A potom je tu výkonnejší motor. Trojlitrový 6-valcový boxer s novou konfiguráciou turbodúchadiel, prepracovaným saním, účinnejšími chladičmi stlačeného vzduchu a novým vstrekovaním dáva 331 kW, čo je o 22 viac ako v minulosti. Maximum krútiaceho momentu 530 Nm prúdi cez 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DKP, nahrádzajúcu pôvodný 7-stupňový automat, k zadným kolesám vo verzii Carrera S a k obom nápravám, ak sa rozhodnete pre Carreru 4S.

Kabína používa 10,9-palcový dotykový displej...
Kabína používa 10,9-palcový dotykový displej multimediálneho systému PCM. Klasickému prístrojovému panelu „šéfuje“ centrálny otáčkomer. Autor: Porsche

Kabriolet nestráca v akcelerácii na kupé ani desatinku sekundy. Na stovku šprintuje Carrera S za 3,9 sekundy a Carrera 4S za 3,8 sekundy. Voliteľný balík Sport Chrono stiahne oba údaje ešte o 0,2 sekundy. Nepatrný rozdiel je len v maximálnej rýchlosti. Kabriolet je o zanedbateľné 2 km/h pomalší v porovnaní s kupé. Dosahuje 304, respektíve 306 km/h. Údaj o spotrebe paliva nebude pre zákazníkov kľúčový, ale Porsche udáva len deväť litrov na 100 km v zmiešanom režime. Pravdepodobne ešte podľa starej normy NEDC. Stojí za tým aj nižšia hmotnosť, keďže až na čelné a zadné partie, je plášť karosérie vyrobený z hliníka.

Trojlitrový plochý šesťvalec sa posilnil o 22...
Trojlitrový plochý šesťvalec sa posilnil o 22 kW. K novej osemstupňovej dvojspojkovej prevodovke ich tak posiela až 331, za podpory krútiaceho momentu 530 Nm. Autor: Porsche

Zjav nového kabrioletu je svalnatejší. Všetky verzie, vrátané tých so zadným náhonom, majú odteraz rovnakú šírku zadných blatníkov. Vpredu je dominantným prvkom dlhá predná kapota s prelisom odkazujúcim na prvú generáciu 911. Vzadu dominujú úzke svetlá prepojené svetelnou linkou. Diódy tretieho brzdového svetla našli miesto v agresívne tvarovaných rebrách. Aerodynamiku upravuje výsuvný zadný spojler. Aj interiér odkazuje na prvú generáciu. Palubná doska má jednoduché horizontálne línie. Klasický centrálny otáčkomer doplňujú dva postranné displeje a navyše veľký 10,9-palcový dotykový displej multimediálneho rozhrania PCM (Porsche Communication Management).

Ani kabriolet nezabúda na bezpečnosť. Premiéru v Porsche 911 má špeciálny jazdný režim pre mokré cesty, takzvaný Wet Mode, ktorý detekuje vodu na asfalte. Aktuálnej situácii následne prispôsobuje trakčné systémy vozidla a na riziko upozorní vodiča. Carrera prináša aj ďalšie bezpečnostné systémy. Na palube bude asistent rýchlosti, autonómne brzdy s detekciou chodcov a cyklistov a za príplatok termokamera s nočným videním Night Vision Assist, ktorá sa v Carrere objavuje vôbec po prvý raz. Pomôže tiež parkovací asistent s cúvacou kamerou. Kým história kupé 911 začala v roku 1964, kabriolet je podstatne mladší. Po prvýkrát sa predstavil len v roku 1982, rok po premiére prototypu na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.

Technické údaje

Verzia 911 Carrera S Cabrio 911 Carrera 4S Cabrio 911 Carrera S 911 Carrera 4S
Motor 3,0 biTurbo 3,0 biTurbo 3,0 biTurbo 3,0 biTurbo
Zdvihový objem (ccm) 2 981 2 981 2 981 2 981
Počet valcov/ventilov 6/24 6/24 6/24 6/24
Max. výkon (kW/ot.) 331/6 500 331/6 500 331/6 500 331/6 500
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) 530/2 300 530/2 300 530/2 300 530/2 300
Prevodovka 8DSG 8DSG 8DSG 8DSG
0 – 100 km/h/ Sport Chrono (s) 3,7/3,5 3,6/3,4 3,7/3,5 3,6/3,4
0 – 160 km/h 8,5 8,7 8,1 8,3
Max. rýchlosť (km/h) 306/ 304 308 306
Spotreba na 100 km (l) 9,1 9,0 8,9 9,0
Porsche 911 Carrera
		Cabriolet -
		2019
Porsche 911 Carrera
		Cabriolet -
		2019
+10Porsche 911 Carrera
		Cabriolet -
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Porsche #Porsche 911 #Porsche 911 Cabriolet
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
16. 9. 2019zdraženie1.217 €zlacnenie1.321 €
9. 9. 2019zlacnenie1.214 €zlacnenie1.322 €
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR