Jedno z najlepších športových áut planéty má za sebou premiéru siedmej generácie. Kupé 911 Carrera debutovalo vo verziách Carrera S a Carrera 4S koncom roka na autosalóne v Los Angeles. A teraz. Len šesť týždňov nato, odhaľuje Porsche otvorenú verziu Cabriolet. Tá čerpá techniku zo známych kupé, ale pevnú strechu zamenila za elektrohydraulický mechanizmus s plátnom. Strecha sa vysunie alebo zasunie v priebehu dvanástich sekúnd, čo je podstatne rýchlejšie ako v minulosti. Predchodcovi to totiž trvalo až 30, teda viac ako dvojnásobok. Proces môže pritom prebiehať do rýchlosti 50 km/h.
Strecha je vybavená integrovaným skleneným zadným oknom a titánovými výstuhami, ktoré zabraňujú jej „nafukovaniu“ pri vysokých rýchlostiach. Turbulencie v kabíne redukuje elektricky výsuvný zadný deflektor. Jazdné vlastnosti by sa nemali líšiť od kupé. Nové uchytenie motora sa totiž podpísalo na vyššej torznej tuhosti karosérie a nižšom ťažisku. Navyše je pre nový kabriolet po prvýkrát pripravený príplatkový podvozok PASM (Porsche Active Suspension Management) s kratšími pružinami, tuhšími tlmičmi a so stabilizátormi a svetlou výškou zníženou o 10 mm. Aj bez tohto balíka bude však nový kabriolet jazdiť lepšie ako jeho predchodca.
Stojí za tým rozšírenie rozchodu kolies vpredu o 45 a vzadu o 44 mm. Štandardom pre verzie Carrera S a Carrera 4S s pohonom oboch náprav sú predné 20– a zadné 21-palcové disky kolies. A potom je tu výkonnejší motor. Trojlitrový 6-valcový boxer s novou konfiguráciou turbodúchadiel, prepracovaným saním, účinnejšími chladičmi stlačeného vzduchu a novým vstrekovaním dáva 331 kW, čo je o 22 viac ako v minulosti. Maximum krútiaceho momentu 530 Nm prúdi cez 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DKP, nahrádzajúcu pôvodný 7-stupňový automat, k zadným kolesám vo verzii Carrera S a k obom nápravám, ak sa rozhodnete pre Carreru 4S.
Kabriolet nestráca v akcelerácii na kupé ani desatinku sekundy. Na stovku šprintuje Carrera S za 3,9 sekundy a Carrera 4S za 3,8 sekundy. Voliteľný balík Sport Chrono stiahne oba údaje ešte o 0,2 sekundy. Nepatrný rozdiel je len v maximálnej rýchlosti. Kabriolet je o zanedbateľné 2 km/h pomalší v porovnaní s kupé. Dosahuje 304, respektíve 306 km/h. Údaj o spotrebe paliva nebude pre zákazníkov kľúčový, ale Porsche udáva len deväť litrov na 100 km v zmiešanom režime. Pravdepodobne ešte podľa starej normy NEDC. Stojí za tým aj nižšia hmotnosť, keďže až na čelné a zadné partie, je plášť karosérie vyrobený z hliníka.
Zjav nového kabrioletu je svalnatejší. Všetky verzie, vrátané tých so zadným náhonom, majú odteraz rovnakú šírku zadných blatníkov. Vpredu je dominantným prvkom dlhá predná kapota s prelisom odkazujúcim na prvú generáciu 911. Vzadu dominujú úzke svetlá prepojené svetelnou linkou. Diódy tretieho brzdového svetla našli miesto v agresívne tvarovaných rebrách. Aerodynamiku upravuje výsuvný zadný spojler. Aj interiér odkazuje na prvú generáciu. Palubná doska má jednoduché horizontálne línie. Klasický centrálny otáčkomer doplňujú dva postranné displeje a navyše veľký 10,9-palcový dotykový displej multimediálneho rozhrania PCM (Porsche Communication Management).
Ani kabriolet nezabúda na bezpečnosť. Premiéru v Porsche 911 má špeciálny jazdný režim pre mokré cesty, takzvaný Wet Mode, ktorý detekuje vodu na asfalte. Aktuálnej situácii následne prispôsobuje trakčné systémy vozidla a na riziko upozorní vodiča. Carrera prináša aj ďalšie bezpečnostné systémy. Na palube bude asistent rýchlosti, autonómne brzdy s detekciou chodcov a cyklistov a za príplatok termokamera s nočným videním Night Vision Assist, ktorá sa v Carrere objavuje vôbec po prvý raz. Pomôže tiež parkovací asistent s cúvacou kamerou. Kým história kupé 911 začala v roku 1964, kabriolet je podstatne mladší. Po prvýkrát sa predstavil len v roku 1982, rok po premiére prototypu na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.
Technické údaje
Verzia | 911 Carrera S Cabrio | 911 Carrera 4S Cabrio | 911 Carrera S | 911 Carrera 4S |
---|---|---|---|---|
Motor | 3,0 biTurbo | 3,0 biTurbo | 3,0 biTurbo | 3,0 biTurbo |
Zdvihový objem (ccm) | 2 981 | 2 981 | 2 981 | 2 981 |
Počet valcov/ventilov | 6/24 | 6/24 | 6/24 | 6/24 |
Max. výkon (kW/ot.) | 331/6 500 | 331/6 500 | 331/6 500 | 331/6 500 |
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) | 530/2 300 | 530/2 300 | 530/2 300 | 530/2 300 |
Prevodovka | 8DSG | 8DSG | 8DSG | 8DSG |
0 – 100 km/h/ Sport Chrono (s) | 3,7/3,5 | 3,6/3,4 | 3,7/3,5 | 3,6/3,4 |
0 – 160 km/h | 8,5 | 8,7 | 8,1 | 8,3 |
Max. rýchlosť (km/h) | 306/ | 304 | 308 | 306 |
Spotreba na 100 km (l) | 9,1 | 9,0 | 8,9 | 9,0 |