Vlani podstúpilo Audi TT tretej generácie po piatich rokoch produkcie hĺbkovú revíziu. Najmä v súvislosti s príchodom novej homologizácie WLTP. Facelift tak sprevádzala rošáda pod kapotou. Z ponuky vypadol diesel a benzínové dvojlitre TFSI dostali časticové filtre. Z ponuky sa tiež nakrátko stratila výkonnejšia verzia TTS. Teraz je ale už všetko tak, ako má byť. TTS prichádza v novom šate a hneď ako kupé aj ako roadster. Ostrú verziu spoznáte na prvý pohľad.
Maska Single frame dostala priestorový výplet a matnú hliníkovú úpravu. Splitter nadväzuje na vertikálne otvory pre prívod vzduchu k brzdám. Zboku sú zjavné rozšírené prahy a 18-palcové disky kolies. Kupé sa môže pochváliť sériovo dodávaným zadným pevným krídlom, predtým vyhradeným len pre TT RS, a za príplatok aktívnym spojlerom. Ten je dostupný aj pre TTS Roadster. Neprehliadnuteľný je rozšírený difúzor s dvoma pármi výfukov. Paket Black Edition nahrádza matný chróm klavírnou čerňou. Paletu farieb doplnili nové laky Glacier White, Tango Red a Mythos Black.
Srdcom Audi TTS je modernizovaný 4-valec 2,0 TFSI. Jeho výkon síce ostal na pôvodnej úrovni 225 kW, ale krútiaci moment vzrástol o 20 Nm, na konečných 400. S emisiami bojuje motor pomocou filtra pevných častíc. Ale aj pomocou novej 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky S tronic. Tá má skrátené prvé prevodové stupne a dlhšiu sedmičku. To napomáha akcelerácii a zároveň zníženiu spotreby pri vysokých rýchlostiach. Spolu so štandardne dodávaným pohonom oboch náprav Quattro tak TTS Coupé šprintuje na stovku za 4,5 a Roadster za 4,8 sekundy. V oboch prípadoch o desatinku rýchlejšie ako v minulosti. Maximálku krotí obmedzovač pri 250 km/h.
Jazdné vlastnosti zlepšujú adaptívne tlmiče Audi magnetic ride a progresívne riadenie. Zadné kolesá nesie štvorprvkové zavesenie. Interiér používa športové sedadlá a vyššiu úroveň infotainmentu MMI Navigation Plus so športovým virtuálnym kokpitom zobrazujúcim krútiaci moment motora či preťaženie. Nechýba ani indukčné nabíjanie telefónov. Úvodná séria TTS Competition obsahuje navyše čierne 20-palcové disky kolies, adaptívne LED svetlá, červené brzdové strmene a kontrastné kožené čalúnenie s červenými dekoráciami.