Audi TTS: Po facelifte prichádza ostrá verzia. Stovku dá za 4,5 sekundy

Vlani na jeseň inovovalo Audi svoje kupé a roadster TT. A teraz prichádza na rad ostrejšia modifikácia TTS. Agresívnejší dizajn dopĺňa „čistejší“ motor.

15.01.2019 12:00
debata (1)
Ostrejšia verzia TTS má špecifický priestorový... Foto: Audi
Audi TTS Coupé - 2019 Ostrejšia verzia TTS má špecifický priestorový výplet masky a nové sacie otvory po stranách nárazníka. V základe sú dekorácie z matného hliníka, no verzia Black Edition využíva klavírnu čerň.

Vlani podstúpilo Audi TT tretej generácie po piatich rokoch produkcie hĺbkovú revíziu. Najmä v súvislosti s príchodom novej homologizácie WLTP. Facelift tak sprevádzala rošáda pod kapotou. Z ponuky vypadol diesel a benzínové dvojlitre TFSI dostali časticové filtre. Z ponuky sa tiež nakrátko stratila výkonnejšia verzia TTS. Teraz je ale už všetko tak, ako má byť. TTS prichádza v novom šate a hneď ako kupé aj ako roadster. Ostrú verziu spoznáte na prvý pohľad.

Športový akcent zvýrazňujú rozšírené prahy a... Foto: Audi
Audi TTS Roadster - 2019 Športový akcent zvýrazňujú rozšírené prahy a minimálne 18-palcové disky. Voliť však môžete aj lesklé čierne dvadsiatky. TTS Competition pridáva aj červené strmene bŕzd.

Maska Single frame dostala priestorový výplet a matnú hliníkovú úpravu. Splitter nadväzuje na vertikálne otvory pre prívod vzduchu k brzdám. Zboku sú zjavné rozšírené prahy a 18-palcové disky kolies. Kupé sa môže pochváliť sériovo dodávaným zadným pevným krídlom, predtým vyhradeným len pre TT RS, a za príplatok aktívnym spojlerom. Ten je dostupný aj pre TTS Roadster. Neprehliadnuteľný je rozšírený difúzor s dvoma pármi výfukov. Paket Black Edition nahrádza matný chróm klavírnou čerňou. Paletu farieb doplnili nové laky Glacier White, Tango Red a Mythos Black.

Kupé dostalo v sérii zadné krídlo, doteraz... Foto: Audi
Audi TTS Coupé - 2019 Kupé dostalo v sérii zadné krídlo, doteraz vyhradené najvýkonnejšiemu prevedeniu TT RS. neprehliadnutelné sú aj štyri koncovky výfukov.

Srdcom Audi TTS je modernizovaný 4-valec 2,0 TFSI. Jeho výkon síce ostal na pôvodnej úrovni 225 kW, ale krútiaci moment vzrástol o 20 Nm, na konečných 400. S emisiami bojuje motor pomocou filtra pevných častíc. Ale aj pomocou novej 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky S tronic. Tá má skrátené prvé prevodové stupne a dlhšiu sedmičku. To napomáha akcelerácii a zároveň zníženiu spotreby pri vysokých rýchlostiach. Spolu so štandardne dodávaným pohonom oboch náprav Quattro tak TTS Coupé šprintuje na stovku za 4,5 a Roadster za 4,8 sekundy. V oboch prípadoch o desatinku rýchlejšie ako v minulosti. Maximálku krotí obmedzovač pri 250 km/h.

Kupé dostalo v sérii zadné krídlo, doteraz... Foto: Audi
Audi TTS Coupé - 2019 Kupé dostalo v sérii zadné krídlo, doteraz vyhradené najvýkonnejšiemu prevedeniu TT RS. neprehliadnutelné sú aj štyri koncovky výfukov.

Jazdné vlastnosti zlepšujú adaptívne tlmiče Audi magnetic ride a progresívne riadenie. Zadné kolesá nesie štvorprvkové zavesenie. Interiér používa športové sedadlá a vyššiu úroveň infotainmentu MMI Navigation Plus so športovým virtuálnym kokpitom zobrazujúcim krútiaci moment motora či preťaženie. Nechýba ani indukčné nabíjanie telefónov. Úvodná séria TTS Competition obsahuje navyše čierne 20-palcové disky kolies, adaptívne LED svetlá, červené brzdové strmene a kontrastné kožené čalúnenie s červenými dekoráciami.

Modernizovaný 4-valec 2,0 TFSI ponúka 225 kW a... Foto: Audi
Audi TTS Coupé - 2019 Modernizovaný 4-valec 2,0 TFSI ponúka 225 kW a 400 Nm krútiaceho momentu. Vždy v spojení s pohonom Quattro a 7-stupňovou dvojspojkou.
Vynovené Audi TTS sa dostane k prvým zákazníkom ešte tento mesiac. Cena kupé sa začína na 54 400 eurách, roadster bude o 2 800 eur drahší.
Audi TTS Coupé - 2019
Audi TTS Coupé - 2019
+39Audi TTS Coupé - 2019

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #facelift #Audi TT #Audi TTS #Audi TT Roadster #Audi TTS Roadster
Články podľa značiek