Nissan Leaf e+: Nové batérie a dlhší dojazd. Ale len v limitke

Ani Nissan nechýba na elektronickom veľtrhu CES v Las Vegas. A má na to dobrý dôvod. Novú verziu elektrického Leafu s dojazdom až na 385 km.

18.01.2019 16:00
debata
Dizajnom sa verzia 3.Zero e+ prakticky nelíši... Foto: Nissan
Nissan Leaf e+ - 2019 Dizajnom sa verzia 3.Zero e+ prakticky nelíši od bežných Leafov. S technikou je to naopak.

Nissan Leaf je stále najpredávanejším elektromobilom planéty. Od roku 2010, keď vstúpila na trh prvá generácia, sa na cesty dostalo viac ako 380 000 exemplárov. Z toho v spojených štátoch vyše 128 000. Preto neprekvapí, že japonská automobilka predstavuje novú verziu druhej generácie práve za Atlantikom. Leaf 3.Zero e+ debutuje na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas. Nissan tým plní svoj dávnejší sľub o príchode verzie s dlhším dojazdom. Nissan Leaf 3.Zero e+ jednoducho dostal nové akumulátory.

Kapacita akumulátorov umiestnených v podlahe... Foto: Nissan
Nissan Leaf e+ - 2019 Kapacita akumulátorov umiestnených v podlahe vzrástla o 55 %, na 62 kWh. Vďaka väčšej energetickej hustote je batériový blok prakticky rovnako veľký ako pri štandardných verziách.

V porovnaní so štandardnou verziou, ktorá má kapacitu 40 kWh, dokáže novinka uskladniť až 62 kWh elektrickej energie. Počet li-ion článkov vzrástol zo 192 na 288. Pritom sa Nissanu podarilo zvýšiť energetickú hustotu o 25 %, takže nová batéria nie je oveľa väčšia. Kapacita zvýšená o 55 % umožnila predĺžiť dojazd z približne 270 km až na 385 podľa prísnejšej normy WLTP a na 364 km podľa americkej normy EPA. To je o 40 % viac. Batérie sú pritom vybavené systémom rýchlonabíjania s výkonom až 70 kW, takže ich nabitie nemá trvať dlhšie ako nabíjanie bežných verzií.

Leaf 3.Zero e+ má elektromotor s výkonom... Foto: Nissan
Nissan Leaf e+ - 2019 Leaf 3.Zero e+ má elektromotor s výkonom zvýšeným zo 110 až na 160 kW. To znamená lepšiu dynamiku a vyššiu maximálnu rýchlosť.

Zároveň došlo k zvýšeniu výkonu elektromotora. Ten vzrástol zo 110 na 160 kW pri súčasnom zvýšení krútiaceho momentu z 320 na 340 Nm. A to by už za volantom malo byť cítiť. Lepšie je zrýchlenie vo vyšších rýchlostiach aj maximálna rýchlosť 156 km/h. Akcelerácia z 80 na 120 km/h sa zlepšila o 13 %. Leaf 3.Zero e+ sa bude môcť pochváliť aj novým infotainmentom s 8-palcovou obrazovkou. Zlou správou je, že verzia s predĺženým dojazdom dorazí na trh len v limitovanej edícii. Pre Európu vznikne 5 000 exemplárov. Objednávať sa dajú už dnes, pričom prvé kusy dorazia k zákazníkom v lete.

V interiéri je modernejšie multimediálne... Foto: Nissan
Nissan Leaf e+ - 2019 V interiéri je modernejšie multimediálne rozhranie s 8-palcovou dotykovou obrazovkou.
Nová verzia tak asi príliš nepomôže odbytovým číslam Leafu na starom kontinente. Z toho však nemá Nissan ťažkú hlavu. Jeho elektromobil sa v Európe predáva viac ako dobre. Vlani zaznamenal rekordných 39 000 registrácií. Leaf 3.Zero e+ spoznáte len vďaka mierne zmenenej maske s modrými akcentmi, modrému pozadiu reflektorov a logu „e+“ na veku konektora. Na batérie ponúka Nissan záruku osem rokov alebo 160 000 km.
Nissan Leaf e+ - 2019
Nissan Leaf e+ - 2019
+11Nissan Leaf e+ - 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Nissan #Nissan Leaf #CES 2019 #Nissan Leaf e+
Články podľa značiek