BMW malo vlani plodný rok. Na svet priviedlo nové SUV X4, X5, X7, sedan radu 3, roadster Z4, modernizovaný „ekošport“ i8 aj vrcholové kupé a kabriolet radu 8. A v lavíne noviniek pokračuje aj v tom súčasnom. Na mušku si tentoraz vzalo vlajkovú loď radu 7. Tá je v ponuke len tri roky, no napriek tomu jej v Mníchove naordinovali hĺbkovú revíziu. Ide vysoko nad rámec toho, čo si bežne predstavujeme pod termínom facelift. A vidieť to na prvý pohľad. Dizajnéri mali asi pocit, že vrcholový model treba výrazne odlíšiť od jeho menších súrodencov. Nepochybne sa im to podarilo. Nová sedmička je totiž vskutku neprehliadnuteľná.
Dôvodom sú obrie ľadvinky s jednodielnym rámikom, ktorých plocha sa zväčšila o neuveriteľných 40 %. S najväčšou pravdepodobnosťou vyvolajú kontroverzné reakcie, no je nespochybniteľné, že už letmý pohľad do spätného zrkadla bude stačiť na identifikáciu tohto luxusného sedanu. Pri maske sa to však rozhodne neskončilo. Nová je celá predná časť vrátane užších sériovo dodávaných full-LED svetiel. Za príplatok dostanete laserovú technológiu s dosvitom až 560 metrov. Ani nárazník nemá nič spoločné s tým predošlým. Dominujú mu zvláštne tvarované lišty lemujúce sacie otvory. Masívnosť podporuje kapota, usadená až o 50 mm vyššie. A zväčšilo sa aj logo BMW.
Z profilu vidíme vertikálne štrbiny Air Breathers na predných blatníkoch, ktoré nadväzujú na chrómovú lišty prahoch. Ani vzadu neostal kameň na kameni. Zadné svetlá sú až o 35 mm užšie a spojené svetelnou lištou so šírkou len šiestich milimetrov. Nárazník je inšpirovaný tvarom predných sacích otvorov a obsahuje nové koncovky výfukov s väčšími chrómovými rámikmi. Všetko to uzatvára vynovená paleta farieb a dizajnu diskov kolies. Navyše môžu zákazníci voliť línie Design Pure Excellenece alebo M Sport. Zmeny exteriéru sa podpísali aj na zväčšení celkovej dĺžky o 22 mm, ako v prípade štandardnej verzie (5 120 mm), tak aj predĺženej verzie L (5 260 mm), ktorá pridáva na rázvore 140 plusových milimetrov.
Interiér dýcha luxusom. V Mníchove chceli dohnať náskok stuttgartskej konkurencie, a tak sedmičku vybavili relaxačnými programami Experience Mode, ktoré integrujú funkcie klimatizácie vrátane vôní, masážnych sedadiel, ambientného osvetlenia či audiosústavy do niekoľkých režimov meniacich atmosféru na palube. Kabína má ponúknuť ešte vyšší akustický komfort. BMW pridalo izolačné materiály v oblasti zadných blatníkov, stredových stĺpikov a v krytoch bezpečnostných pásov. Okná zadných dverí aj zadné okno navyše využívajú výhody akustického skla. V sérii je kožené čalúnenie Nappa, dekorácie z amerického duba či prvky z dymového skla.
Prepracovaná palubná doska nesie 12,3-palcový displej BMW Live Cockpit Professional vo funkcii prístrojového panela a tiež multimediálne rozhranie Control Display s 10,25-palcovou dotykovou obrazovkou. Softvérový update 7.0 umožňuje rýchly prístup k funkciám, nastaveniu obrazoviek a tiež hlasové ovládanie a ovládanie gestami. Multifunkčný kožený volant dostal tiež nové ovládacie prvky. Majitelia ocenia premiestnenie priestoru pre indukčné nabíjanie smartfónov pred držiaky nápojov. Zadní cestujúci zas profitujú z príplatkového zábavného systému s 10-palcovou obrazovkou a Blu-ray prehrávačom. Posun vidieť aj v asistenčných systémoch.
Balík Driving Assistant Professional obsahuje aktívne riadenie a udržiavanie v jazdnom prúde, ako aj štandardne dodávaný parkovací asistent, ktorý si pamätá posledných 50 metrov jazdy a tento úsek vie zopakovať. Novinky sú aj pod kapotou. Tou najväčšou je 12-valec 6,6 V12, ktorý sa po roku absencie vracia do verzie M760Li xDrive. Vďaka filtru pevných častíc a výkonu zníženému zo 440 na 430 kW spĺňa najnovšiu emisnú normu Euro 6d. Ten bude hrať ale len okrajovú rolu, pretože verzia 750i xDrive prichádza s novučičkým 8-valcom 4,4 V8, ktorý sa posilnil o 60 kW, na konečných 390! Nechýbajú ani dieselové 6-valce s objemom troch litrov. Ten vrcholový v 750d xDrive produkuje vďaka štyrom turbodúchadlám úžasných 294 kW.
Verzie s dvoma turbami pre 740d xDrive, 730d a 730d xDrive ponúkajú 235, respektíve 195 kW. Všetky motory sú štandardne spojené s 8-stupňovými automatickými prevodovkami. To platí aj pre plug-in hybrid 745e (745e xDrove), ktorý kombinuje radový 6-valec s výkonom 210 kW a elektromotor s výkonom 83 kW. Celkový systémový výkon je 290 kW a môže prúdiť k zadným aj všetkým kolesám. Čisto elektrický dojazd sa zvýšil na 50 až 58 km. Komfort zabezpečia posádke sériovo dodávané adaptívne tlmiče aj vzduchové odpruženie. Za príplatok si môžete dopriať aktívne riadenie a systém Executive Driving Pro s aktívnymi stabilizátormi. Neplatí to len pre plug-in hybrid, ktorý má špecificky naladený podvozok.
Rozmery, objemy
Verzia | BMW 7 | BMW 7 Long |
---|---|---|
Dĺžka (mm) | 5 120 | 5 260 |
Šírka (mm) | 1 902 | 1 902 |
Výška (mm) | 1 476 | 1 479 |
Rázvor náprav (mm) | 3 070 | 3 210 |
Objem kufra (l) | 420 – 515 | 420 – 515 |
Technické údaje
Verzia | 750i xDrive | M760Li xDrive | 745e | 730d/730dxDrive | 740d xDrive | 750d xDrive |
---|---|---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (l) | 4 395 | 6 592 | 2 998 | 2 993 | 2 993 | 2 993 |
Počet valcov/ventilov | V8/32 | V12/48 | R6/24 | R6/24 | R6/24 | R6/24 |
Max. výkon (kW/ot.) | 390/5 500 | 430/5 250 | 290/- | 195/4 000 | 235/4 400 | 294/4 400 |
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) | 750/1 800 | 850/1 600 | 600/- | 620/2 000 | 680/1 750 | 760/2 000 |
Prevodovka | 8A | 8A | 8A | 8A | 8A | 8A |
0 – 100 km/h | 4,0 | 3,8 | 5,2 | 6,1/5,8 | 5,3 | 4,6 |
Max. rýchlosť (km/h) | 250 | 250 | 250 | 250 | 250 | 250 |