BMW 7: Vynovená sedmička šokuje ľadvinkami. Sú z SUV?

Modernizované BMW radu 7 ide nad rámec toho, čo si bežne predstavujeme pod pojmom facelift. Prakticky úplne nová je predná časť s gigantickými ľadvinkami. Do ponuky sa navyše po ročnej pauze vracia aristokratický 12-valec. Tentoraz s filtrom pevných častíc.

18.01.2019 12:00
debata
Vynovená sedmička šokuje obrími ľadvinkami. Ich... Foto: BMW
BMW 7 - 2019 Vynovená sedmička šokuje obrími ľadvinkami. Ich plocha narástla o 40 %. Kapota je z tohto dôvodu umiestnená až o 50 mm vyššie.

BMW malo vlani plodný rok. Na svet priviedlo nové SUV X4, X5, X7, sedan radu 3, roadster Z4, modernizovaný „ekošport“ i8 aj vrcholové kupé a kabriolet radu 8. A v lavíne noviniek pokračuje aj v tom súčasnom. Na mušku si tentoraz vzalo vlajkovú loď radu 7. Tá je v ponuke len tri roky, no napriek tomu jej v Mníchove naordinovali hĺbkovú revíziu. Ide vysoko nad rámec toho, čo si bežne predstavujeme pod termínom facelift. A vidieť to na prvý pohľad. Dizajnéri mali asi pocit, že vrcholový model treba výrazne odlíšiť od jeho menších súrodencov. Nepochybne sa im to podarilo. Nová sedmička je totiž vskutku neprehliadnuteľná.

Dôvodom sú obrie ľadvinky s jednodielnym rámikom, ktorých plocha sa zväčšila o neuveriteľných 40 %. S najväčšou pravdepodobnosťou vyvolajú kontroverzné reakcie, no je nespochybniteľné, že už letmý pohľad do spätného zrkadla bude stačiť na identifikáciu tohto luxusného sedanu. Pri maske sa to však rozhodne neskončilo. Nová je celá predná časť vrátane užších sériovo dodávaných full-LED svetiel. Za príplatok dostanete laserovú technológiu s dosvitom až 560 metrov. Ani nárazník nemá nič spoločné s tým predošlým. Dominujú mu zvláštne tvarované lišty lemujúce sacie otvory. Masívnosť podporuje kapota, usadená až o 50 mm vyššie. A zväčšilo sa aj logo BMW.

V ponuke bude naďalej aj predĺžená verzia L,... Foto: BMW
BMW 7 - 2019 V ponuke bude naďalej aj predĺžená verzia L, ktorá pridáva na rázvore náprav užitočných 140 mm. Na dĺžku má potom viac ako 5,2 metra.

Z profilu vidíme vertikálne štrbiny Air Breathers na predných blatníkoch, ktoré nadväzujú na chrómovú lišty prahoch. Ani vzadu neostal kameň na kameni. Zadné svetlá sú až o 35 mm užšie a spojené svetelnou lištou so šírkou len šiestich milimetrov. Nárazník je inšpirovaný tvarom predných sacích otvorov a obsahuje nové koncovky výfukov s väčšími chrómovými rámikmi. Všetko to uzatvára vynovená paleta farieb a dizajnu diskov kolies. Navyše môžu zákazníci voliť línie Design Pure Excellenece alebo M Sport. Zmeny exteriéru sa podpísali aj na zväčšení celkovej dĺžky o 22 mm, ako v prípade štandardnej verzie (5 120 mm), tak aj predĺženej verzie L (5 260 mm), ktorá pridáva na rázvore 140 plusových milimetrov.

Radikálnou premenou prešli aj zadné partie. O... Foto: BMW
BMW 7 - 2019 Radikálnou premenou prešli aj zadné partie. O 35 mm užšie svetlá sú spojené svetelným pásom. Nárazník odkazuje tvarom na predné nasávacie otvory.

Interiér dýcha luxusom. V Mníchove chceli dohnať náskok stuttgartskej konkurencie, a tak sedmičku vybavili relaxačnými programami Experience Mode, ktoré integrujú funkcie klimatizácie vrátane vôní, masážnych sedadiel, ambientného osvetlenia či audiosústavy do niekoľkých režimov meniacich atmosféru na palube. Kabína má ponúknuť ešte vyšší akustický komfort. BMW pridalo izolačné materiály v oblasti zadných blatníkov, stredových stĺpikov a v krytoch bezpečnostných pásov. Okná zadných dverí aj zadné okno navyše využívajú výhody akustického skla. V sérii je kožené čalúnenie Nappa, dekorácie z amerického duba či prvky z dymového skla.

Kabína je už v sérii čalúnená kožou Nappa. Nový... Foto: BMW
BMW 7 - 2019 Kabína je už v sérii čalúnená kožou Nappa. Nový je volant aj softvér multimediálneho rozhrania iDrive s 10,25-palcovým displejom. Digitálny kokpit zas využíva obrazovku s uhlopriečkou 12,3 palca.

Prepracovaná palubná doska nesie 12,3-palcový displej BMW Live Cockpit Professional vo funkcii prístrojového panela a tiež multimediálne rozhranie Control Display s 10,25-palcovou dotykovou obrazovkou. Softvérový update 7.0 umožňuje rýchly prístup k funkciám, nastaveniu obrazoviek a tiež hlasové ovládanie a ovládanie gestami. Multifunkčný kožený volant dostal tiež nové ovládacie prvky. Majitelia ocenia premiestnenie priestoru pre indukčné nabíjanie smartfónov pred držiaky nápojov. Zadní cestujúci zas profitujú z príplatkového zábavného systému s 10-palcovou obrazovkou a Blu-ray prehrávačom. Posun vidieť aj v asistenčných systémoch.

Pod kapotu sa po ročnej prestávke vracia... Foto: BMW
BMW 7 - 2019 Pod kapotu sa po ročnej prestávke vracia 6,6-litrový 12-valec. Vďaka filtru pevných častíc a výkonu zníženému zo 440 na 430 kW spĺňa najnovšiu emisnú normu Euro 6d.

Balík Driving Assistant Professional obsahuje aktívne riadenie a udržiavanie v jazdnom prúde, ako aj štandardne dodávaný parkovací asistent, ktorý si pamätá posledných 50 metrov jazdy a tento úsek vie zopakovať. Novinky sú aj pod kapotou. Tou najväčšou je 12-valec 6,6 V12, ktorý sa po roku absencie vracia do verzie M760Li xDrive. Vďaka filtru pevných častíc a výkonu zníženému zo 440 na 430 kW spĺňa najnovšiu emisnú normu Euro 6d. Ten bude hrať ale len okrajovú rolu, pretože verzia 750i xDrive prichádza s novučičkým 8-valcom 4,4 V8, ktorý sa posilnil o 60 kW, na konečných 390! Nechýbajú ani dieselové 6-valce s objemom troch litrov. Ten vrcholový v 750d xDrive produkuje vďaka štyrom turbodúchadlám úžasných 294 kW.

Verzie s dvoma turbami pre 740d xDrive, 730d a 730d xDrive ponúkajú 235, respektíve 195 kW. Všetky motory sú štandardne spojené s 8-stupňovými automatickými prevodovkami. To platí aj pre plug-in hybrid 745e (745e xDrove), ktorý kombinuje radový 6-valec s výkonom 210 kW a elektromotor s výkonom 83 kW. Celkový systémový výkon je 290 kW a môže prúdiť k zadným aj všetkým kolesám. Čisto elektrický dojazd sa zvýšil na 50 až 58 km. Komfort zabezpečia posádke sériovo dodávané adaptívne tlmiče aj vzduchové odpruženie. Za príplatok si môžete dopriať aktívne riadenie a systém Executive Driving Pro s aktívnymi stabilizátormi. Neplatí to len pre plug-in hybrid, ktorý má špecificky naladený podvozok.

Rozmery, objemy

Verzia BMW 7 BMW 7 Long
Dĺžka (mm) 5 120 5 260
Šírka (mm) 1 902 1 902
Výška (mm) 1 476 1 479
Rázvor náprav (mm) 3 070 3 210
Objem kufra (l) 420 – 515 420 – 515

Technické údaje

Verzia 750i xDrive M760Li xDrive 745e 730d/730dxDrive 740d xDrive 750d xDrive
Zdvihový objem (l) 4 395 6 592 2 998 2 993 2 993 2 993
Počet valcov/ventilov V8/32 V12/48 R6/24 R6/24 R6/24 R6/24
Max. výkon (kW/ot.) 390/5 500 430/5 250 290/- 195/4 000 235/4 400 294/4 400
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) 750/1 800 850/1 600 600/- 620/2 000 680/1 750 760/2 000
Prevodovka 8A 8A 8A 8A 8A 8A
0 – 100 km/h 4,0 3,8 5,2 6,1/5,8 5,3 4,6
Max. rýchlosť (km/h) 250 250 250 250 250 250
BMW 7 - 2019
BMW 7 - 2019
+29BMW 7 - 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #facelift #BMW 7
Články podľa značiek