
Citroën Berlingo a jeho súrodenec s levom v znaku už dorazili na trh vo svojej tretej generácii. Len Peugeot zmenil meno z Partnera na Rifter. Pôvodný názov však automobilka neopustí. Vyhradí ho úžitkovej verzii, ktorej premiéra už naozaj stojí predo dvermi. Samozrejme, spoločnosť jej bude robiť opäť Citroën Berlingo, ten s označením problém nemá, len zaň pridal prívlastok Van. Oba modely budú stáť na upravenej platforme EMP2, ktorá prináša nižšiu hmotnosť, lepšie jazdné vlastnosti, a navyše možnosť využiť najnovšie asistenčné systémy, napríklad monitoring únavy vodiča, adaptívny tempomat, sledovanie slepého uhla zrkadiel alebo elektrickú parkovaciu brzdu.

Citroën sa bude môcť pochváliť head-up displejom. Partner ho nepotebuje, keďže používa i-Cockpit. Oba modely sa budú vyrábať v krátkej verzii L1 s dĺžkou 4,4 metra a nosnosťou 650 alebo až 1 000 kg. Predĺžená verzia L2 narástla do dĺžky na 4,75 metra. Okrem čisto úžitkovej modifikácie s „plechovou“ skriňou budú môcť zákazníci voliť aj Polocombi s druhým radom sedadiel a bočnými oknami. Podľa toho dosahuje úžitkový objem od 1,9 až do 3,9 kubického metra. Možností je však podstatne viac, napríklad posadiť do prednej časti vozidla tri osoby, využiť priehradku oddeľujúcu kabínu od nákladného priestoru a tiež sa rozhodnúť, či chcete jedny, alebo dvoje bočných posuvných dverí.


Pod kapotou sa spočiatku objaví známy naftový 4-valec 1,6 BlueHDi (55, 73 kW), ktorý však blízkej budúcnosti vystrieda modernejší a úspornejší agregát 1,5 BlueHDi, plniaci emisnú normu Euro 6d. Na výber budú verzie s výkonom 55,73 a 96 kW. Až neskôr doplní zostavu benzínový 3-valec 1,2 PureTech s filtrom pevných častíc a výkonom 81, alebo 96 kW. Servisný interval natiahlo PSA pri novom diesle až na 40 000 kilometrov. Benzínová jednotka pôjde do servisu po každých 25 000 kilometroch. V ponuke budú 5– a 6-stupňové manuálne prevodovky a tiež trakčný systém Grip Control. Komu to nestačí, môže zvoliť verziu s pohonom 4×4 od spoločnosti Dangel alebo zvýšený a odolnejší podvozok Worksite.


Za zmienku stoja dva nové prvky výbavy. V prvom rade je to senzor preťaženia, ktorý monitoruje polohu kolies voči karosérii. Ak zistí, že vozidlo je naložené viac, ako je povolené, upozorní na to vodiča kontrolkou. Výstraha však dorazí už vtedy, keď náklad dosiahne 90 % maximálneho limitu. Tento údaj má výučne oznamovaciu funkciu. Nikde sa neukladá a nemá vplyv na funkčnosť vozidla. Autá sa teda pohnú aj s vyšším zaťažením. Druhou vychytávkou je virtuálne spätné zrkadlo Surround Rear Vision, pre verzie s plechovými zadnými dverami. Umiestnené je na mieste tradičného zrkadla a prenáša obraz zo zadnej kamery alebo z kamery na mieste pravého spätného zrkadla.