Brali sme to vážne. Novembrové vyhlásenie šéfa Avto VAZu Yvesa Caracatzanisa bolo jasné – Lada na Západe skončí. Dôvodom mala byť nová emisná norma, nový homologizačný cyklus WLTP aj rozhodnutie materskej aliancie o tom, že nie je vhodné, aby Lada v priestore na západ od Ruska konkurovala Dacii. Lenže teraz je všetko inak. Ruská automobilka investovala do úpravy benzínových motorov, čo znamená, že sú v súlade s najprísnejšou emisnou normou Euro 6d Temp, a Lade nič nebráni v účinkovaní na trhu EÚ.
Nové motorizácie pre Ladu Vesta a Ladu 4×4
Štvorvalec 1,6i s kódovým označením VAZ-21129, teda pre Ladu Vesta, kombi Vestu SW a Vestu SW Cross, dostal filter pevných častíc. S takouto výzbrojou bude môcť ruská značka predávať svoje autá až do roku 2021. Nebude to zadarmo. Vesta kvôli tomu zdražie o 500 až 600 eur. Cena základnej verzie sa tým zvýši na 12 490 eur, čo nie je práve konkurenčná ponuka. Navyše budú musieť zákazníci prijať fakt, že čistejší štvorvalec bude mať o štyri kone menej.
Podobný osud stihne dokonca aj legendárnu Ladu 4×4, známu skôr pod starším označením Niva. Jej 4-valec 1,7i vybaví Lada tiež filtrom pevných častíc. Cena sa zvýši na minimálne 11 990 eur. Aspoň v Nemecku, odkiaľ pochádza nový cenník. Mení teda Lada stratégiu? Pravdepodobne nie, len svoj odchod zo západného teritória odloží na neskôr. V roku 2021 totiž vstúpia do platnosti ešte prísnejšie emisné limity, ktoré nebude mať so súčasnou technikou šancu splniť. Jedine, že by sa v Togliatti rodil hybrid.