Ford Mondeo: Zachráni facelift a nové diesely niekdajší bestseller?

23.01.2019 06:00

Ford Mondeo to má nahnuté. Predaje padajú na historické minimá. V Bruseli sa však Ford pokúša o nemožné. Svojej niekdajšej hviezde naordinoval facelift a revíziu pod kapotou. Prichádza s novými dieselmi a ponuku hybridu rozširuje o kombi.

Vynovené Mondeo má prepracovanú prednú masku,...
Vynovené Mondeo má prepracovanú prednú masku, nárazníky aj grafiku denných a hmlových svetiel. Autor: Ford

Ford Mondeo bol kedysi jedným z pilierov Fordu v Európe. Lenže odbyt sedanov a kombi strednej triedy mieri nadol. Zákazníkov im kradnú SUV. V prípade Mondea však aj konkurencia. Štvrtá generácia, uvedená na trh v roku 2015, s dvojročným sklzom po USA, je tou najmenej úspešnou vo viac ako dvadsaťročnej histórii tohto modelu. Kým v roku 1998 predal Ford v Európe 310 809 kusov a v roku 2008 163 262 e­xemplárov, vlaňajšie predaje sa nedostali cez hranicu 50 000 vozidiel. Taký Volkswagen Passat síce tiež trpí stratou popularity, ale v roku 2017 sa preň rozhodlo aspoň 183 288 zákazníkov, kým pre Mondeo len 56 173.

Zadné svetlá s céčkovou grafikou sú teraz...
Zadné svetlá s céčkovou grafikou sú teraz spojené chrómovou alebo saténovou lištou. Autor: Ford

Je teda otázne, či niekdajšia hviezda v budúcnosti vôbec prežije, hoci Ford vlani oznámil, že Mondea sa jeho modelová čistka dotknúť nemá. V každom prípade sa teraz na autosalóne v Bruseli snaží vdýchnuť svojmu niekdajšiemu bestselleru nový život. A to pomocou faceliftu a nových motorov, reagujúcich na príchod prísnejšej emisnej normy Euro 6d. Zmeny v exteriéri sú naozaj len retušami. Automobilka sa snažila viac odlíšiť jednotlivé verzie. Mierne revidovaná maska má chrómový výplet pri verzii Titanium, čierne lakovanie pri ST-Line a saténovú úpravu vo verzii Vignale. Prepracovaný je aj nárazník s výraznejším spojlerom a tiež nové denné a hmlové svetlá.

Interiér ťaží z nových sedadiel, nových...
Interiér ťaží z nových sedadiel, nových čalúnnických a dekoračných materiálov. Verzie s automatickou prevodovkou dostali nový otočný ovládač, ktorý uvoľnil miesto dodatočnému odkladaciemu priestoru. Autor: Ford

Vzadu je zmenená „céčková“ grafika svetiel, spojených chrómovou alebo saténovou lištou. Facelift uzatvára aktualizovaná ponuka nových diskov kolies s priemerom od 17– až do 19-palcov a vynovená paleta farieb vrátane Urban Teal, sivého Stealth Grey pre ST-line a modrého Blue Panther pre Vignale. V kabíne sa objavujú nové sedadlá, nové druhy čalúnenia či dekorácií a nový otočný ovládač automatickej prevodovky. Vďaka tomu sa na stredovej konzole uvoľnilo miesto pre dodatočný odkladací priestor a výhodnejšiu polohu USB portu. Asistenčné systémy dopĺňa adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go a inteligentný asistent rýchlosti, využívajúci dáta navigácie a čítačky dopravných značiek.

Úplnou novinkou v ponuke je hybridné kombi....
Úplnou novinkou v ponuke je hybridné kombi. Doteraz bola pre hybrid vyhradená výlučne karoséria sedan. Autor: Ford

Novými motormi sa Mondeo vyrovnáva s príchodom prísnejšej emisnej normy Euro 6d. A nezabúda ani na diesely. Práve naopak. Pod kapotou sa objavuje novučičký 4-valec 2,0 EcoBlue s účinnejším chladením stlačeného vzduchu, precíznejším vstrekovaním a turbodúchadlom s nízkou zotrvačnosťou. Dodávaný bude v troch výkonových verziách – 88, 110 a 140 kW. Spotreba by sa mala pohybovať na úrovni 4,5 až 4,9 litra nafty na 100 km. Dve silnejšie verzie je možné kombinovať s modernizovaným 8-stupňovým automatom, ako alternatíve k 6-stupňovej manuálnej prevodovke. Dostupný je aj pohon AWD, ktorý rozdeľuje hnací moment medzi nápravy maximálne v pomere 50 : 50, a to na základe okamžitých podmienok.

Benzínová verzia so 4-valcom 1,5 EcoBoost (121 kW) vybaveným integrovaným výfukovým potrubím a vodou chladeným turbodúchadlom, by si mala privlastniť až 50 % predajov. Doplní ju hybrid, kombinujúci dvojlitrový atmosférický 4-valec s Atkinsonovým cyklom, elektromotor a li-ion akumulátor s kapacitou 1,4 kWh. Táto verzia ponúkne systémový výkon 138 kW pri normovanej spotrebe len 4,2 litra benzínu na 100 km. To aj vďaka rekuperácii brzdnej energie a rozhraniu SmartGauge s monitorovaním štýlu jazdy. Novinkou je, že hybrid je teraz dostupný nielen pre sedan, ale aj Mondeo Combi s objemom batožinového priestoru od 403 do 1 508 litrov.

Vynovené Mondeo by sa malo objaviť na trhu už v priebehu jari. Či ho však modernizácia spasí, je otázne. Šepká sa, že v budúcej generácii by ho mohol nahradiť crossover.

Technické údaje

Motor 1,5 EcoBoost 2,0 EcoBlue 2,0 EcoBlue 2,0 EcoBlue 2,0 Hybrid
Zdvihový objem (ccm) 1 449 1 997 1 997 1 997 1 999
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW) 121/6 000 88/- 110/3 500 140/3 500 138/6 000
Max. krútiaci moment (Nm) 240/1 600 -/- 370/2 000 400/2 000 173/4 000
Prevodovka 6M/6A 6M 6M/8A 8A/8M AWD eCVT
0 – 100 km/h (s) 10,4/11,2
Max. rýchlosť (km/h) 212/207 193 210/206 218/216 187
Spotreba na 100 km (l) 6,5/7,5 4,8 4,8/5,1 5,1/5,4 4,4
Ford Mondeo -
		2019
Ford Mondeo -
		2019
+18Ford Mondeo -
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Ford #Ford Mondeo #autosalón Brusel 2019
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
15. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.366 €
8. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.350 €
1. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.351 €
24. 6. 2019zdraženie1.214 €zdraženie1.329 €
17. 6. 2019zlacnenie1.194 €zlacnenie1.324 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR