ZF EVplus: Nemci vyvíjajú novú prevodovku pre plug-in hybridy

23.01.2019 16:00

Nemecká spoločnosť verí, že plug-in hybridy majú väčší potenciál, než si mnohí myslia. Aj preto vyvíja ďalšiu generáciu prevodovky pre zástrčkové hybridy.

Spoločnosť ZF si nemyslí, že plug-in hybridy sú...
Spoločnosť ZF si nemyslí, že plug-in hybridy sú len dočasným riešením. Dokážu totiž spojiť veľmi nízke emisie s neobmedzeným dojazdom. Preto investuje do novej generácie prevodoviek určených pre zástrčkové hybridy. Autor: ZF

Plug-in hybridná technológia sa považuje za dočasné riešenie medzi konvenčným pohonom a definitívnym nástupom čistých elektromobilov. A v podstate to tak aj je. Viacero automobiliek sa však už teraz zameriava na čisto elektrickú budúcnosť. Lenže nemecká spoločnosť ZF Friedrichshafen, jeden z najznámejších dodávateľov prevodoviek pre automobilový priemysel, je presvedčená, že plug-in hybridy majú oveľa väčší potenciál. Väčší, než len vyplniť obdobie, kým elektromobily vyriešia svoje najväčšie nedostatky. Dokážu totiž spojiť veľmi nízke emisie s prakticky neobmedzeným dojazdom.

Podľa Wolfa-Henninga Scheidera, šéfa ZF, čaká automobilový priemysel len do roku 2023 až desaťnásobné zvýšenie produkcie plug-in hybridných áut. „Je to jediný spôsob, ako dosiahnuť stanovené limity CO2 pre osobné autá,“ vysvetľuje Scheider. „Hybridná technológia si zaslúži oveľa väčšie ocenenie, ako dnes dostáva od politikov a médií,“ dodáva. ZF chce byť pripravené, a tak vyvíja novú automatickú prevodovku EVplus pre plug-in hybridy. Tá súčasná integruje elektromotor s výkonom maximálne 100 kW. Nová dokáže ponúknuť až do 160 kW.

To aj preto, že nová generácia plug-in hybridov bude využívať elektromotor oveľa častejšie ako teraz. Umožní to zvýšenie ich čisto elektrického dojazdu na 100 km, čo je dvojnásobok súčasných hodnôt. To znamená, že spaľovací motor sa dostane k slovu len zriedka, pri trasách mimo bežného denného cyklu. Táto technológia je síce drahá, ale na druhej strane existujú štúdie, ktoré dokazujú, že prevádzka plug-in hybridov je výrazne lacnejšia ako výkonovo porovnateľných konvenčných áut. ZF verí plug-in hybridom natoľko, že okrem prevodovky EVplus, ktorú predstaví už tento rok, vyvinie aj jej ďalšiu generáciu. Na výrobných linkách by tak mohli plug-in hybridy vydržať aj do roku 2030.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#ZF Friegrichzhafen #ZF #prevodovka #plug-in hybrid
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
4. 2. 2019zdraženie1.214 €zdraženie1.237 €
28. 1. 2019zdraženie1.204 €zlacnenie1.236 €
14. 1. 2019zdraženie1.195 €zdraženie1.250 €
7. 1. 2019zlacnenie1.173 €zlacnenie1.228 €
31. 12. 2018zlacnenie1.176 €zlacnenie1.233 €
24. 12. 2018zdraženie1.202 €1.258 €
17. 12. 2018zlacnenie1.195 €zdraženie1.258 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk