Plug-in hybridná technológia sa považuje za dočasné riešenie medzi konvenčným pohonom a definitívnym nástupom čistých elektromobilov. A v podstate to tak aj je. Viacero automobiliek sa však už teraz zameriava na čisto elektrickú budúcnosť. Lenže nemecká spoločnosť ZF Friedrichshafen, jeden z najznámejších dodávateľov prevodoviek pre automobilový priemysel, je presvedčená, že plug-in hybridy majú oveľa väčší potenciál. Väčší, než len vyplniť obdobie, kým elektromobily vyriešia svoje najväčšie nedostatky. Dokážu totiž spojiť veľmi nízke emisie s prakticky neobmedzeným dojazdom.
Podľa Wolfa-Henninga Scheidera, šéfa ZF, čaká automobilový priemysel len do roku 2023 až desaťnásobné zvýšenie produkcie plug-in hybridných áut. „Je to jediný spôsob, ako dosiahnuť stanovené limity CO2 pre osobné autá,“ vysvetľuje Scheider. „Hybridná technológia si zaslúži oveľa väčšie ocenenie, ako dnes dostáva od politikov a médií,“ dodáva. ZF chce byť pripravené, a tak vyvíja novú automatickú prevodovku EVplus pre plug-in hybridy. Tá súčasná integruje elektromotor s výkonom maximálne 100 kW. Nová dokáže ponúknuť až do 160 kW.
To aj preto, že nová generácia plug-in hybridov bude využívať elektromotor oveľa častejšie ako teraz. Umožní to zvýšenie ich čisto elektrického dojazdu na 100 km, čo je dvojnásobok súčasných hodnôt. To znamená, že spaľovací motor sa dostane k slovu len zriedka, pri trasách mimo bežného denného cyklu. Táto technológia je síce drahá, ale na druhej strane existujú štúdie, ktoré dokazujú, že prevádzka plug-in hybridov je výrazne lacnejšia ako výkonovo porovnateľných konvenčných áut. ZF verí plug-in hybridom natoľko, že okrem prevodovky EVplus, ktorú predstaví už tento rok, vyvinie aj jej ďalšiu generáciu. Na výrobných linkách by tak mohli plug-in hybridy vydržať aj do roku 2030.