Twingo tretej generácie je na trhu už takmer päť rokov a nemá na ružiach ustlané. Vzniklo zo spolupráce so Smartom, ako technické dvojča Smartu Forfour. Predaje ale nenaplnili celkom očakávania francúzskej automobilky. V roku 2017 sa z Twinga predalo len 77 326 kusov, čo je najmenej od roku 2006. Pritom v časoch, keď bolo Twingo samostatným modelom Renaultu, dokázalo osloviť oveľa väčší počet ľudí. Tak napríklad v roku 1997 to bolo 208 000, v roku 2003 140 000 a v roku 2011 aspoň 133 000 registrácií. Nečudo, že budúcnosť Twinga je nejasná, ako aj ďalšia spolupráca so Smartom.
To ale nie je témou dneška. Twingo je stále tu a dokonca prichádza v modernizovanej podobe. Francúzi sa pravdepodobne rozhodli, že uberú z jeho typickej hravosti. Facelift totiž inovované Twingo obral o kruhové denné svetlá. Zastúpia ich diódy v hlavných reflektoroch s „céčkovou“ grafikou. To isté platí o hmlovkách. Spolu s umiernenejším sacím otvorom v nárazníku to znamená viac lakovaných plôch a o čosi elegantnejší vzhľad. Viac laku nájdeme aj vzadu, keďže nárazník už neobsahuje falošný difúzor a ani plastovú vložku na odvetranie motorového priestoru. Grafika svetiel sa inšpiruje tými prednými.
Na ľavom zadnom blatníku nájdeme nový sací otvor pre prívod chladiaceho vzduchu k motoru, ktorý bol doteraz výsadou Twinga GT. Nový je aj dizajn 15– a 16-palcových kolies. V palete lakov pribudol oranžový Mango Yellow a biely Quartz White. Naďalej ostávajú v ponuke grafické polepy a kontrastné sfarbenie zrkadiel či bočných líšt, vďaka ktorým je možné vytvárať stovky personalizovaných podôb. Vrcholová verzia sa môže pochváliť chrómovými dekoráciami, nielen na prednej maske, ale aj na nárazníkoch a v oblasti dverí. A tiež lesklým stĺpikom a diskami Venetia s diamantovým efektom alebo diskami Argos.
Podobne je to v interiéri, kde ponúka Twingo červené, čierne alebo žlté dekorácie na palubnej doske, sedadlách a výplniach dverí. Nová stredová konzola obsahuje držiak nápojov. Zmeny zasiahli tlačidlo štartovania motora a radiacu páku. Všetky verzie budú mať odteraz kryt schránky pred spolujazdcom. Konektivitu zlepšujú dva USB porty a nový infotainment so 7-palcovou dotykovou obrazovkou, kompatibilný so smartfónmi cez rozhrania Apple CarPlay a Android Auto. Bezpečnosť podporujú štyri airbagy, výstraha pred opustením jazdného prúdu či hillholder.
Skromný batožinový priestor 174 litrov je lepšie prístupný vďaka novému spínaču pod zadným stieračom. Po sklopení sedadiel vzrastie využiteľný objem na 980 litrov a po sklopení operadla spolujazdca si Twingo poradí s predmetmi dlhými 2 310 mm. Pod podlahou kufra pracujú naďalej maloobjemové trojvalce. Základom sú atmosférické verzie 1,0 SCe 65 (48 kW) a 1,0 SCe 75 (54 kW), ktoré nahrádzajú pôvodný motor 1,0 SCe 70 (52 kW). Vrcholom ostáva preplňovaná alternatíva 0,9 TCe 95 (68 kW). Pri nej si môžu zákazníci dopriať 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovku EDC namiesto 5-stupňového manuálu. Verziu Twingo GT Renault zatiaľ nespomína.
Pripomeňme, že malé Twingo meria na dĺžku len 3 614 a na šírku 1 644 mm. Výška sa medzigeneračne znížila o jeden centimeter, vďaka redukcii svetlej výšky. To má napomôcť jazdným vlastnostiam aj aerodynamike. Na váhe má Twingo len 914, respektíve 999 kg. Jeho obratnosť v mestskej premávke je tiež výsledkom polomeru zatáčania 4,3 metra, čo je rekord v triede, samozrejme, ak neberieme do úvahy sesterský Smart Forfour. Modernizované Twingo sa predstaví už zakrátko na marcovom autosalóne v Ženeve. Otázkou ostáva, či facelift nebude zároveň aj rozlúčkou s týmto modelom. Budúcnosť by mohla patriť skôr mestskému elektromobilu. Napríklad novej generácii Zoe. V každom prípade už nepôjde o spoluprácu s Daimlerom.