Renault Twingo: Malý Francúz je po plastike. Zachrániť ho to nemusí

Hravé Twingo prichádza po piatich rokoch s prvou výraznejšou modernizáciou. Tá ho zbavila typických kruhových svetiel a pridala viac lakovaných plôch. Atmosférický trojvalec zvýšil výkon a nový infotainment ponúka viac konektivity.

24.01.2019 06:00
debata (1)
Hravé Twingo prišlo po facelifte o roztomilé... Foto: Renault
Renault Twingo - 2019 Hravé Twingo prišlo po facelifte o roztomilé kruhové denné svetlá. Celá svetelná technika je teraz integrovaná do hlavných reflektorov s céčkovou grafikou. Aj preto má nárazník väčšiu lakovanú plochu.

Twingo tretej generácie je na trhu už takmer päť rokov a nemá na ružiach ustlané. Vzniklo zo spolupráce so Smartom, ako technické dvojča Smartu Forfour. Predaje ale nenaplnili celkom očakávania francúzskej automobilky. V roku 2017 sa z Twinga predalo len 77 326 kusov, čo je najmenej od roku 2006. Pritom v časoch, keď bolo Twingo samostatným modelom Renaultu, dokázalo osloviť oveľa väčší počet ľudí. Tak napríklad v roku 1997 to bolo 208 000, v roku 2003 140 000 a v roku 2011 aspoň 133 000 regis­trácií. Nečudo, že budúcnosť Twinga je nejasná, ako aj ďalšia spolupráca so Smartom.

To ale nie je témou dneška. Twingo je stále tu a dokonca prichádza v modernizovanej podobe. Francúzi sa pravdepodobne rozhodli, že uberú z jeho typickej hravosti. Facelift totiž inovované Twingo obral o kruhové denné svetlá. Zastúpia ich diódy v hlavných reflektoroch s „céčkovou“ grafikou. To isté platí o hmlovkách. Spolu s umiernenejším sacím otvorom v nárazníku to znamená viac lakovaných plôch a o čosi elegantnejší vzhľad. Viac laku nájdeme aj vzadu, keďže nárazník už neobsahuje falošný difúzor a ani plastovú vložku na odvetranie motorového priestoru. Grafika svetiel sa inšpiruje tými prednými.

Vzadu zmizol falošný difúzor aj čierna vložka.... Foto: Renault
Renault Twingo - 2019 Vzadu zmizol falošný difúzor aj čierna vložka. Lakovaný nárazník pôsobí elegantnejšie a homogénnejšie. Na zadnom ľavom blatníku pribudol sací otvor pre prívod vzduchu k motoru. Doteraz ho mala len verzia GT.

Na ľavom zadnom blatníku nájdeme nový sací otvor pre prívod chladiaceho vzduchu k motoru, ktorý bol doteraz výsadou Twinga GT. Nový je aj dizajn 15– a 16-palcových kolies. V palete lakov pribudol oranžový Mango Yellow a biely Quartz White. Naďalej ostávajú v ponuke grafické polepy a kontrastné sfarbenie zrkadiel či bočných líšt, vďaka ktorým je možné vytvárať stovky personalizovaných podôb. Vrcholová verzia sa môže pochváliť chrómovými dekoráciami, nielen na prednej maske, ale aj na nárazníkoch a v oblasti dverí. A tiež lesklým stĺpikom a diskami Venetia s diamantovým efektom alebo diskami Argos.

Podobne je to v interiéri, kde ponúka Twingo červené, čierne alebo žlté dekorácie na palubnej doske, sedadlách a výplniach dverí. Nová stredová konzola obsahuje držiak nápojov. Zmeny zasiahli tlačidlo štartovania motora a radiacu páku. Všetky verzie budú mať odteraz kryt schránky pred spolujazdcom. Konektivitu zlepšujú dva USB porty a nový infotainment so 7-palcovou dotykovou obrazovkou, kompatibilný so smartfónmi cez rozhrania Apple CarPlay a Android Auto. Bezpečnosť podporujú štyri airbagy, výstraha pred opustením jazdného prúdu či hillholder.

Interiér ťaží z modernejšieho infotainmentu so... Foto: Renault
Renault Twingo - 2019 Interiér ťaží z modernejšieho infotainmentu so 7-palcovou dotykovou obrazovkou aj z prepracovanej stredovej konzoly s novým držiakom nápojov.

Skromný batožinový priestor 174 litrov je lepšie prístupný vďaka novému spínaču pod zadným stieračom. Po sklopení sedadiel vzrastie využiteľný objem na 980 litrov a po sklopení operadla spolujazdca si Twingo poradí s predmetmi dlhými 2 310 mm. Pod podlahou kufra pracujú naďalej maloobjemové trojvalce. Základom sú atmosférické verzie 1,0 SCe 65 (48 kW) a 1,0 SCe 75 (54 kW), ktoré nahrádzajú pôvodný motor 1,0 SCe 70 (52 kW). Vrcholom ostáva preplňovaná alternatíva 0,9 TCe 95 (68 kW). Pri nej si môžu zákazníci dopriať 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovku EDC namiesto 5-stupňového manuálu. Verziu Twingo GT Renault zatiaľ nespomína.

Pripomeňme, že malé Twingo meria na dĺžku len 3 614 a na šírku 1 644 mm. Výška sa medzigeneračne znížila o jeden centimeter, vďaka redukcii svetlej výšky. To má napomôcť jazdným vlastnostiam aj aerodynamike. Na váhe má Twingo len 914, respektíve 999 kg. Jeho obratnosť v mestskej premávke je tiež výsledkom polomeru zatáčania 4,3 metra, čo je rekord v triede, samozrejme, ak neberieme do úvahy sesterský Smart Forfour. Modernizované Twingo sa predstaví už zakrátko na marcovom autosalóne v Ženeve. Otázkou ostáva, či facelift nebude zároveň aj rozlúčkou s týmto modelom. Budúcnosť by mohla patriť skôr mestskému elektromobilu. Napríklad novej generácii Zoe. V každom prípade už nepôjde o spoluprácu s Daimlerom.
Renault Twingo - 2019
Renault Twingo - 2019
+15Renault Twingo - 2019

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Renault Twingo #autosalón Ženeva 2019
Články podľa značiek