Vlani Lexus modernizoval kupé RC. Čakalo sa už len na vrcholovú verziu RC F. O to viac, že atmosférický 8-valec dnes už len tak ľahko pod kapotou modelov strednej triedy nenájdete. Našťastie, „japonské BMW M4“ si ho zachovalo. I keď s jemným znížením výkonu. Na dynamike sa to prejaviť nemá, keďže novinka prešla redukčnou diétou. Šetrilo sa, kde sa dá. Tak napríklad zadné hnacie hriadele sú teraz duté, sacie potrubie ľahšie, to isté platí aj o menšom kompresore klimatizácie, hliníkových ramenách zavesenia kolies či o hliníkových vežiach uchytenia tlmičov.
Úžasné atmosférické 8-valcové srdce s objemom piatich litrov, priamym aj nepriamym vstrekovaním D-4S či titánovými ventilmi plnenými sodíkom, má teraz výkon 464 koní (341 kW) a krútiaci moment 520 nm. To je o 10 kW a 10 Nm menej. Dôvod hľadajte v emisných normách. Mnohé však doháňa vďaka skráteným stálym prevodom (3,13 vs. 2,93) 8-stupňového automatu. Takže šprint na stovku za 4,5 sekundy sa nemení. Pomáha aj Launch Control pre akceleráciu z miesta. Jazdné vlastnosti zlepšilo tuhšie uchytenie motora a puzdra zadného zavesenia.
Špecifické sú pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S s profilom 255/35, respektíve 275/35 R19, navrhnuté špeciálne pre RC F. Tvar dezénu má redukovať najmä nedotáčavosť. Facelift si všimnete na prepracovaných svetlách. Upravený bol aj charakteristický tvar chladiča s dodatočným otvorom v spodnom spojleri. Nové sú tiež zadné svetlá úhľadne integrované do modernizovaného nárazníka. Aerodynamiku podporuje aktívny zadný spojler, ktorý sa vysúva pri rýchlosti 80 km/h a zasúva pri poklese pod 40 km/h. V režime Eco je krídlo z dôvodu zníženia spotreby aktivované až pri rýchlosti 130 km/h.
Komu to nestačí, môže voliť limitovanú sériu RC F Track Edition, ktorá vznikala v spolupráci s pretekárskymi tímami pre seriál GT a IMSA. Je neprehliadnuteľná najmä vďaka zadnému karbónovému krídlu, ktoré zvyšuje prítlak o 29 kg, ale aj kompozitnej maske. Nasadením uhlíkových vlákien sa podarilo konštruktérom ušetriť až 80 kg hmotnosti. Nájdete ich na streche, prednej kapote, priečke za zadnými sedadlami, ale aj v brzdovom systéme Brembo s keramickými kotúčmi, ktoré zredukovali spolu s odľahčenými 19-palcovými diskami BBS hmotnosť neodpružených hmôt len na prednej náprave o 25 kg. Titán zas našiel miesto v konštrukcii tlmičov a koncoviek výfukov.
V štandardnej výbave Track Edition je červený kožený interiér, na sedadlách sú detaily z Alcantary a na dverách a palubnej doske zas dekorácie z uhlíkových vlákien. K dispozícii budú iba dve farby karosérie – biela Ultra White a exkluzívna sivá Nebula Matte Gray. Výrobu modernizovaného Lexusu RC F spustí japonská automobilka v marci. Aj preto ešte nie sú známe ceny.