Na autosalóne v Detroite predstavila Kia svoje najväčšie SUV, ktoré v ponuke nahradí nie príliš úspešné Borrego. Tentoraz sú ambície podstatne vyššie, čo naznačil už rovnomenný koncept z roku 2016. Telluride nemá za cieľ nič iné, ako podkúriť zavedeným americkým hráčom typu Ford Explorer, Jeep Grand Cherokee, Cadillac Escalade či Lincoln Navigator. Aj preto vznikol priamo v USA, konkrétne vo vývojovom centre Kie v kalifornskom Irvine. Zároveň bude „kradnúť“ zákazníkov sesterskému Hyundaiu Palisade, ktorý absolvoval debut už koncom vlaňajšieho roka na autosalóne v Los Angeles.
Kým však Hyundai stavil na eleganciu, Telluride sa tvári o čosi drsnejšie. Zjavné je to z jeho kubistických línií, širokej masky, vertikálne umiestnených svetiel a plastovej ochrany podvozka. Zaujímavým prvkom je zvýšený chrómový lem bočných okien v oblasti stredného stĺpika, ale aj tvar zadných svetiel v tvare obráteného písmena L. Zo zverejnených snímok vyplýva, že zákazníci si budú môcť priplatiť za off-roadový balík obsahujúci terénne pneumatiky, predný ochranný rám či dokonca „šnorchel“, ktorý Telluride umožní prekonávať hlboké brody.
V interiéri však vládne luxus. K dispozícii je kožené čalúnenie Nappa, drevené dekorácie aj moderný infotainment s 10,25-palcovým displejom v centre palubnej dosky aj head-up displej. Ozvučenie môže mať na starosti aparatúra Harman/Kardon s desiatimi reproduktormi a výkonom 650 W. Vyhrievaný a ventilovaný je dokonca aj druhý rad sedadiel. Telluride odvezie až osem cestujúcich v konfigurácii 2+3+3. Luxusnejšie vyhotovenie má v strede dve samostatné sedadlá. Ulička medzi nimi vytvára potom jednoduchý prístup k sklopným zadným sedadlám. Nechýba ani kompletná paleta asistenčných systémov.
Telluride prichádza s adaptívnym tempomatom s funkciou stop&go, udržiavaním v jazdnom prúde, autonómnymi brzdami s monitorovaním chodcov, inteligentným tempomatom, sledovaním slepého uhla zrkadiel, varovaním pri cúvaní či adaptívnymi full-LED svetlami. Vychytávkou je systém Rear Occupant Alert, známy z nového Hyundaia Santa Fe, ktorý vás po zamknutí vozidla upozorní na skutočnosť, že vo vozidle ostala nejaká osoba, napríklad dieťa na zadnom sedadle. Pod kapotou pracuje americká klasika. Atmosférický benzínový 6-valec GDI dáva z objemu 3,8 litra 214 kW a 355 Nm krútiaceho momentu. Spojený je výlučne s 8-stupňovým automatom.