
Malá Micra to ťahá na trhu tretí rok. To nie je tak veľa, aby došlo k zásadnému faceliftu. No zásadnú zmenu nájdeme v modelovom roku 2019 pod kapotou. Ako inak, vyžiadal si ju nový homologizačný proces WLTP a nastupujúca emisná norma Euro 6d. Zákazníci tým len získajú. Micra totiž mení benzínové motory, a to za výkonnejšie a čistejšie. Pôvodný preplňovaný 3-valec 0,9 IG-T (66, 74 kW) nahradia dva nové s objemom zväčšeným na 999 ccm. Postupne zastúpia aj diesel 1,5 dCi 90 a atmosférický 3-valec 1,0 IG 71.
Majú označenie 1,0 IG-T a 1,0 DIG-T. Už zmena názvu druhého z nich naznačuje, že nejde len o inú výkonovú verziu, ale že sa líšia viac než ich predchodcovia. Základný agregát 1,0 IG-T ponúka výkon 74 kW a krútiaci moment 160 Nm. To je o osem kilowattov a o 20 Nm viac ako v minulosti. Podľa Nissanu prináša motor rýchlejší ohlas na stlačenie plynu. Motor má byť tiež tichší a produkovať menej vibrácií.

Motor bude kombinovaný s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a po prvýkrát od uvedenia súčasnej generácie Micry aj s kontinuálnou automatickou prevodovkou CVT, tradične označovanou ako Xtronic. Technológia D-step simuluje prevodové stupne, čím vytvára autentickejší vzťah medzi otáčkami motora a okamžitou rýchlosťou. Umožňuje tiež rýchlejšie podradenie v manuálnom režime a znižuje spotrebu paliva v reálnej premávke.

Podľa novej prísnejšej normy WLTP by to malo byť 6,3 litra benzínu na 100 km. S manuálom však bude Micra až o 0,8 litra úspornejšia. A tiež rýchlejšia. Kým Micra IG-T Xtronic zrýchľuje na stovku za 13 sekúnd, s manuálom jej to trvá len 10,9 sekundy. Stojí za tým aj znížený krútiaci moment verzie s automatom (144 Nm). Viac dynamiky prinesie Micre druhý 3-valec 1,0 DIG-T. Ten má síce zhodný zdvihový objem 999 ccm, ale ide o konštrukčne odlišný agregát. Rodil sa totiž v spolupráci s Daimlerom.

Má výkon 86 kW a krútiaci moment 180 Nm. Funkcia overboost dokáže krátkodobo pridať ďalších 20 Nm. To vďaka elektrickému obtokovému ventilu. Aj v tomto prípade pomáha bojovať s emisiami časticový filter. Ale tiež ekonomickejšia 6-stupňová automatická prevodovka. Takže Micra 1,0 DIG-T zrýchľuje na stovku za 9,9 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 195 km/h pri priemernej spotrebe 5,9 litra benzínu. Opäť podľa WLTP.
Zlepšenej dynamike bol v tomto prípade prispôsobený podvozok s odlišným nastavením zavesenia, zmenšenou svetlou výškou o 10 mm a dokonca presnejším riadením. Zvonka spoznáte najvýkonnejšiu verziu aj vďaka chrómovej koncovke výfukov a 17-palcovým diskom kolies. Komu to nestačí, môže voliť nové prevedenie Micra N-Sport a to s oboma novými 3-valcami. To pridáva karbónový dizajn spätných zrkadiel, tmavé kolesá, zatmavené zadné okná či plakety N-Sport.
Technické údaje
Motor | 1,0 IG-T 100 | 1,0 IG-T 100 Xtronic | 1,0 DIG-T 117 |
---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 999 | 999 | 999 |
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 | 3/12 |
Max. výkon (kW/ot.) | 74/5 000 | 74/5 000 | 86/5 250 |
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) | 160/2 750 | 144/2 000 | 180 (200)/1 750 |
Prevodovka | 5M | CVT | 6M |
0 – 100 km/h (s) | 10,9 | 13,0 | 9,9 |
Max. rýchlosť (km/h) | 184 | – | 195 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,5 | 6,3 | 5,9 |