Mercedes-Benz V: Vynovený van je ešte bližšie k ‘esku‘

Trieda V podstúpila po piatich rokoch výraznú modernizáciu. Facelift dopĺňa úplne nový diesel, 9-stupňová prevodovka, ale aj nové bezpečnostné systémy. Na palube je ešte viac luxusu, takmer ako v triede S.

05.02.2019 06:00
debata (2)
Vynovená trieda V pôsobí stabilnejšie vďaka... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz V - 2019 Vynovená trieda V pôsobí stabilnejšie vďaka rozšírenému saciemu otvoru v nárazníku. Nová je ale aj predná maska, v novej verzii AMG Line dokonca s diamantovým efektom a dvojicou chrómových lamiel.

Súčasnú generáciu véčka predstavil Mercedes-Benz v roku 2014. A zožal s ňou veľký úspech. Na konte má viac ako 209 000 predaných exemplárov. Vek tomuto vanu rozhodne neublížil. Vlani dosiahla trieda V dokonca predajný rekord na úrovni 64 000 kusov, pričom oslovuje jednu z najmladších skupín zákazníkov značky. Napriek tomu nastal čas na modernizáciu. A tá sa dotkla všetkých oblastí. Populárny van sa tak ešte väčšmi priblížil osobnej produkcii Mercedesu-Benz. Nielen komfortom, ale aj technikou a bezpečnosťou.

Vzadu ostalo všetko po starom. Nové sú ale... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz V - 2019 Vzadu ostalo všetko po starom. Nové sú ale príplatkové 19-palcové disky kolies s 10-lúčovým dizajnom.

Facelift priniesol triede V nový predný nárazník so zväčšeným sacím otvorom a novú masku s kosoštvorcovou štruktúrou. Novinka tak pôsobí širšie ako pred inováciou. K dizajnovým líniám Avantgarde a Exclusive pribudla celkom nová AMG Line, umocňujúca športový vzhľad. Napríklad diamantovým vzorom masky, jedinou chrómovou lamelou a 19-palcovými 10-lúčovými diskami. Nové sú ale aj tri ďalšie dizajny 17– a 18-palcových kolies. V palete farieb zas pribudli laky Graphite Grey, Selenite grey Steel Blue a Hyacinth Red Metallic. Zmeny sa týkajú aj obytných verzií Marco Polo a Marco Polo Horizont.

Interiér prináša novú grafiku prístrojového... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz V - 2019 Interiér prináša novú grafiku prístrojového panela ale aj turbínové prieduchy ventilácie či luxusné kožené čalúnenie Tartufo. Dopriať si môžete luxusné sedadlá s masážnou a ventilačnou funkciou, podobne ako pri vlajkovej lodi triedy S.

V kabíne prepracovali dizajnéri prieduchy ventilácie. Tie majú turbínový vzhľad, podobne ako v osobných modeloch zo Stuttgartu. Nová je tiež grafika prístrojového panela. Dekorácie so vzhľadom klavírneho laku, ebenového dreva, karbónu a brúseného hliníka doplnil nový obklad s pásikavým vzorom. Sedadlá môžu byť čalúnené novou kožou Tartufo. A čo viac, luxusné predné sedadlá sú dostupné s masážnou a ventilačnou funkciou, podobne ako pri vlajkovej lodi triedy S. Viac komfortu si užijú aj cestujúci vzadu na príplatkových luxusných sedadlách.

Inovácie sa dotkli aj obytných verzií Marco... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz V - 2019 Inovácie sa dotkli aj obytných verzií Marco Polo a Marco Polo Horizont.

Paletu asistenčných systémov rozšírili autonómne brzdy s detekciou chodcov a tiež asistent diaľkových svetiel, ktorý umožňuje vďaka tieneniu ponechať svetlá v režime diaľkového svietenia aj v prípade, ak ide oproti iné vozidlo. Najzásadnejšie sú ale zmeny pod kapotou. Do služieb triedy V totiž nastupuje nový 4-valcový diesel OM 654, ktorý debutoval v triede E. Má hliníkový blok a oceľové piesty, ako aj úpravu spalín pomocou selektívnej katalytickej redukcie SCR, takže spĺňa najnovšiu emisnú normu Euro 6d. Zákazníci ocenia aj nižšiu hlučnosť a menej vibrácií.

Novinkou je verzia AMG Line, zvýrazňujúca... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz V - 2019 Novinkou je verzia AMG Line, zvýrazňujúca športový charakter, napríklad 19-palcovými diskami kolies.

Dodávať sa bude vo dvoch výkonových verziách – s jedným turbodúchadlom pre V 250d (140 kW, 440 NM) a s dvojicou turbodúchadiel pre V 300d (176 kW, 500 Nm). Špecialitou výkonnejšieho vyhotovenia je funkcia overboost, ktorá umožňuje krátkodobé zvýšenie krútiaceho momentu o ďalších 30 Nm. Oba motory sú spojené výlučne s novou 9-stupňovou automatickou prevodovkou 9G-Tronic, ktorá nahrádza pôvodný 7-stupňový automat. Aj tá stojí vďaka dlhším prevodom vyšších stupňov za znížením spotreby paliva až o 13 %.

V základe je zadný náhon, no za príplatok dostanete pre obe motorizácie štvorkolku 4Matic. Nie je tajomstvom, že v Stuttgarte pracujú aj na čisto elektrickej verzii EQV, ktorá sa predstaví ešte tento rok v podobe rovnomenného konceptu. Mercedes-Benz tak doplní súčasnú ponuku elektrických úžitkových vozidiel eVito a eSprinter o tretí model.

Technické údaje

Verzia V 250d V250d 4Matic V 300d V 300d 4Matic
Zdvihový objem (ccm) 1 951 1 951 1 951 1 951
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW) 140 140 176 176
Max. krútiaci moment (Nm) 440 440 500 – 530 500 – 530
Prevodovka 9A 9A 9A 9A
0 – 100 km/h (s) 9,5 10,2 7,9 8,3
Max. rýchlosť (km/h) 205 199 220 214
Spotreba na 100 km (l) 5,9 6,5 5.9 6,5
Mercedes-Benz V - 2019
Mercedes-Benz V - 2019
+39Mercedes-Benz V - 2019

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #Mercedes-Benz #facelift #Mercedes-Benz V
Články podľa značiek