VW Golf TCR: Najrýchlejšie GTI je tu. Stovku dá za 5,2 sekundy!

08.02.2019 12:00

Siedma generácia Golfu sa pomaly blíži do finále. Novú verziu GTI TCR, inšpirovanú motoršportom, tak môžeme považovať za dôstojnú rozlúčku. Ide totiž o najvýkonnejší sériový Golf s predným náhonom. Teda ak vynecháme 400-kusovú limitku Clubsport S.

Najsilnejší Golf GTI, inšpirovaný špeciálmi...
Najsilnejší Golf GTI, inšpirovaný špeciálmi TCR, nemá už výkonom ďaleko od Golfu R. A tak sa aj tvári. Nechýba splitter ani väčšie sacie otvory pre prívod vzduchu k dvom doplnkovým chladičom motora. Autor: Volkswagen

VW GTI je skutočnou legendou a najúspešnejším hothatchom histórie. Zrodil sa v roku 1976 a sprevádzal nasledujúcich sedem generácií Golfu. Ostrý kompakt si za ten čas našiel neuveriteľných 2,5 milióna zákazníkov. A tí teraz dostanú lákavú ponuku. Nová verzia GTI TCR je totiž najsilnejším sériovým Golfom GTI. Len pre poriadok. Klasické GTI ma 162 kW, s balíkom Performance 169 kW a verzia Clubsport 195 kW. Novinka však ide ešte vyššie. Jej preplňovaný 4-valec 2,0 TSI s dvoma prídavnými chladičmi posiela k predným kolesám až 213 kW. To je najviac v histórii GTI.

Podvozok je v porovnaní s Golfom GTI znížený o...
Podvozok je v porovnaní s Golfom GTI znížený o ďalších 20 mm. V základe sú 18-palcové disky. Priplatiť si môžete aj za väčšie devätnástky Reifnitz alebo Pretoria. Autor: Volkswagen

Teda v prípade, ak nepočítame dvojmiestny odľahčený Golf GTI Clubsport S, ktorý vznikol len v 400-kusovej edícii pri príležitosti 40. výročia tejto legendy. V podstate išlo o Golf R bez systému 4Motion, čo prezrádzal identický výkon 228 kW. No aj GTI TCR, inšpirované okruhovým špeciálom pre šampionát cestných vozidiel, kde si Volkswagen „uchmatol“ s Golfom TCR od roku 2015 dve víťazstvá, má čo ponúknuť. Okrem 213 kilowattov, ktoré sú k dispozícii pri 5 400 otáčkach, disponuje totiž ohromným krútiacim momentom 380 Nm v rozsahu od 1 800 do 5 300 za minútu. Celých 200 máte na však pedáli už pri rovnej tisícovke.

Štvorvalec 2,0 TSI je v tomto prípade vyladený...
Štvorvalec 2,0 TSI je v tomto prípade vyladený až na 213 kW a 380 Nm krútiaceho momentu. Túto porciu posiela cez 7-stupňovú prevodovku DSG a mechanický „samosvor“ výlučne k predným kolesám. Autor: Volkswagen

Celé to prúdi cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku so skrátenými prevodmi k predným kolesám a to cez samosvorný diferenciál „odkukaným“ z Golfu R. Výsledkom je akcelerácia z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a maximálka 265 km/h, pokiaľ si priplatíte za paket Vmax, ktorý ignoruje obmedzovač rýchlosti zasahujúci, ak sa ručička rýchlomeru dotkne číslice 250. Na asfalte držia GTI TCR 18-palcové disky. Podvozok je znížený o 20 mm v porovnaní s bežným Golfom GT a päť milimetrov v porovnaní s GTI Performance. Upravené je pruženie aj tlmenie či brzdová sústava s perforovanými kotúčmi a neprehliadnuteľnými červenými strmeňmi.

Kabína je zušľachtená čalúnením z mikrovlákna,...
Kabína je zušľachtená čalúnením z mikrovlákna, perforovaným volantom či hliníkovými pedálmi. V sérii je aj virtuálny kokpit. Autor: Volkswagen

To však nie je koniec. Priplatiť si môžete za balík Vmax s deaktivovaným obmedzovačom, s ktorým dostávate aj 19-palcové disky Reifnitz s pneumatikami 235/35 R19 a tiež adaptívne tlmiče DCC. Druhou možnosťou je použiť disky Pretoria, ktoré používajú pneumatiky s tým istým profilom, ale dezénom a zmesou upravenou pre jazdu na okruhoch. Pomáha aj volič jazdných profilov s módmi Eco, Normal, Sport a Individual, ktorý upravuje činnosť tlmičov, prevodovky, riadenia a reakcie motora. Navonok sa GTI TCR hlási ako každé GTI červeným pásikom v maske, ale v tomto prípade aj nárazníkom z Golfu R, ktorému nechýbajú zväčšené bočné sacie otvory a splitter.

Vzadu púta pozornosť dvojica koncoviek výfukov...
Vzadu púta pozornosť dvojica koncoviek výfukov z antikorovej ocele, ale tiež difúzor a väčší strešný spojler. Priplatiť si môžete za kontrastnú čiernu strechu či dekoratívne polepy s voštinovým vzorom. Autor: Volkswagen

Vzadu je dominantou strešný spojler či difúzor s dvojicou koncoviek výfukovej sústavy, vyrobenej z nehrdzavejúcej ocele. Na výber sú klasické laky pre GTI – ako Pure White, Tornado Red či Deep Black, ale aj nová sivá Pure Grey. Priplatiť si môžete za kontrastnú čiernu strechu, karbónové zrkadlá či voštinové dekorácie na dverách. Interiér je čalúnený kombináciou mikrovlákna a tkaniny s neodmysliteľným kontrastným prešívaním Flash Red. Červené akcenty nájdete nielen na anatomických sedadlách a radiacej páke, ale aj na perforovanom koženom volante. Celé to uzatvárajú logá GTI TCR, premietané na asfalt z projektorov spätných zrkadiel.

K prvým zákazníkom by mala wolfsburská novinka doraziť v marci. Ceny v Nemecku štartujú na 38 950 eurách.

VW  Golf
		GTI TCR -
		2019
VW  Golf
		GTI TCR -
		2019
+39VW  Golf GTI TCR -
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Volkswagen #VW #VW Golf #VW Golf GTI #VW Golf GTI TCR
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
21. 10. 20191.242 €zdraženie1.316 €
14. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
7. 10. 2019zdraženie1.242 €zlacnenie1.321 €
30. 9. 2019zlacnenie1.233 €zlacnenie1.328 €
23. 9. 2019zdraženie1.241 €zdraženie1.334 €
16. 9. 2019zdraženie1.217 €zlacnenie1.321 €
9. 9. 2019zlacnenie1.214 €zlacnenie1.322 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR