Ruskí zákazníci sa konečne dočkali. Dva roky od premiéry prototypu ide najvýkonnejšia Vesta do predaja. Nie je síce až taká „ostrá“, ale mnohé kompenzuje cena.
Foto: AvtoVaz
Lada Vesta Sport - 2019 Vesta Sport vyzerá k svetu. Klasický sedan dostal nové nárazníky, čiernu masku aj matné pozadie reflektorov. Zaujmú aj 17-palcové disky či podvozok znížený až o 31 mm.
Lada Vesta je v Rusku momentálne bestsellerom. Sedan aj kombi SW či out-doorová verzia SW Cross vládnu domácemu trhu. Vlani putovalo k zákazníkom 108 364 kusov vozidiel, až o 48 % viac ako rok predtým. Teraz rozšíri ponuku ostrá verzia RS. A treba povedať: konečne. Vestu Sport totiž videli návštevníci moskovského autosalónu už v roku 2016. Nábeh výroby tak trval viac ako dva roky. Nakoniec nebude Vesta Sport až taká športová, ale na ruské pomery to stačiť iste bude. Najmä ak nie je drahá.
Foto: AvtoVaz
Lada Vesta Sport - 2019 Aj vzadu to hrá Vesta Sport na rýchly sedan. Nechýba spojler, difúzor či dve koncovky výfukov, pravdepodobne falošné.
To najdôležitejšie sa odohralo pod kapotou. Tradičnú jednašestku vystriedal motor s objemom 1,8 litra so 16-ventilovou hlavou valcov. Jeho výkon stúpol z 90 na 107 kW. Vďaka nemu Vesta Sport zrýchľuje na stovku v kombinácii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou pod desať sekúnd, presne za 9,6 sekundy. Maximálna rýchlosť sa vyšplhala na 198 km/h. Celé to dotvára upravený exteriér , inšpirovaný okruhovými Vestami pre šampionát WTCC, aj keď bež žlto-čiernych farieb. Nechýbajú zväčšené otvory v nárazníkoch, červená lišta, lesklá čierna maska, matné pozadie reflektorov alebo 17-palcové disky.
Foto: AvtoVaz
Lada Vesta Sport - 2019 Interiér je vybavený športovými sedadlami čalúnenými Alcantarou, perforovaným koženým vencom trojramenného volantu či odlišnou grafikou prístrojov. Atmosféru dopĺňajú červené akcenty či dekorácie z hliníka.
Vzadu sa Vesta Sport pýši spojlerom s integrovaným brzdovým svetlom, difúzorom, dvoma koncovkami výfukov, ale aj čiernymi postrannými vložkami v nárazníku, kde našli miesto parkovacie senzory. Karoséria klesla k asfaltu až o 31 mm, čo zníži ťažisko a zlepší jazdné vlastnosti spolu s tvrdším naladením pružín a tlmičov či väčšími kotúčmi predných bŕzd. Pre ambicióznych vodičov je pripravený vypínateľný stabilizačný systém ESP. Na palube vládne relatívny komfort. V sérii je klimatizácia, tempomat, športové vyhrievané sedadlá čalúnené kožou či kožený trojramenný volant.
Rusi zaplatia za Vestu Sport 1 009 900 rubľov, čo je len 13 479 eur. Za 36 000 rubľov, teda za 480 eur, si môžu dopriať multimediálny balík, ktorý obsahuje navigáciu, audiosystém, parkovaciu kameru, ale aj vyhrievané čelné okno. To nie je zlá ponuka, brali by ju možno aj európski zákazníci, no na západ od ruských hraníc sa novinka nechystá. Z dôvodu emisných noriem spĺňa homologizačné pravidlá zatiaľ len Vesta s menším motorom 1,6 i. Aj to len po úprave s nasadením časticového filtra.