Toyota RAV4 TRD Off Road: Drsná ‘ravka‘ si trúfa na terén

Divízia Toyota Racing Development má už na svedomí off-roadovú úpravu pikapu Tacoma. A teraz si vzala do parády nové SUV RAV4. A tak aj vyzerá.

14.02.2019 12:00
debata
RAV4 TRD sa tvári ako off-road vďaka agresívne... Foto: Toyota
Toyota RAV4 TRD Off Road - 2019 RAV4 TRD sa tvári ako off-road vďaka agresívne tvarovaným nárazníkom či maske. V sérii sú aj hmlové LED svetlá.

Nová Toyota RAV4 dostala na autosalóne v Chicagu novú, drsnú verziu. Postarala sa o ňu divízia TRD (Toyota Racing Development), ktorá má za sebou práce na špeciáloch pre rely, ale tiež úpravy sériových modelov, napríklad pikapu Tacoma TRD. Ako inak, cieľom bolo vyžmýkať z RAV4 maximum pre jazdu mimo spevnených ciest. Za základ posúžila Toyota RAV4 Adventure, ktorá už obsahuje nábehové panely nárazníkov, robustné obloženie prahov, strešné lyžiny či rozšírené plastové lemy blatníkov. Novinka s prívlastkom TRD Off Road však ide ešte ďalej.

A jasne to dáva najavo už dizajnom. Agresívne tvarované nárazníky majú sivé ochranné panely a maska lesklý čierny „výplet“. V sérii sú LED hmlové svetlá. Podobne je to vzadu. Strach šíria matné fólie na oknách. Na výber budú špeciálne laky karosérie Magnetic Grey Metallic, Midnight Blac a Lunar Rock v kombinácii s bielou strechou Ice Edge. Najnápadnejšie sú však 18-palcové čierne disky, ktoré naznačujú úpravy podvozka. Ten má svetlú výšku zväčšenú na 218 mm a špeciálne naladené zavesenie.

Podvozok má svetlú výšku 218 mm, požíva... Foto: Toyota
Toyota RAV4 TRD Off Road - 2019 Podvozok má svetlú výšku 218 mm, požíva špeciálne dvojplášťové tlmiče či 18-palcové disky obuté terénnymi pneumatikami Falken Wildpeak A/T Trail.

Dvojplášťové tlmiče a červené pružiny zvládajú lepšie prudké rázy aj odskoky. Pneumatiky Falken Wildpeak A/T Trail sú špeciálne navrhnuté pre potreby RAV4 TRD Off Road a zlepšujú trakčné schopnosti mimo asfaltu. Pohon oboch náprav ponúka cez systém Multi Terrain Select navyše tri terénne režimy – Mud & Sand pre klzké povrchy, Rock & Dirt pre náročnejší terén a Snow pre zimnú prevádzku. Štvorkolka dokáže poslať k zadným kolesám až 50 % krútiaceho momentu a rozdeľovať ho aj medzi pravé a ľavé koleso.

O všetkom je vodič informovaný vďaka grafike multimediálneho systému. Multifunkčný displej (MID) zobrazuje údaje o alokácii krútiaceho momentu aj riadení sklzu. Nechýba ani hill-holder, kontrola klesania v prudkých svahoch či stabilizácia prívesu. RAV4 TRD môže ťahať príves s hmotnosťou takmer 1,6 tony. Dosť sily jej dáva atmosférický 4-valec 2,5 Dynamic Force s výkonom 150 kW, spojený výlučne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Pre zníženie spotreby paliva pri bežnej jazde sa pohon oboch náprav automaticky odpája.

Kabína je čalúnená odolným materiálom SofTex a... Foto: Toyota
Toyota RAV4 TRD Off Road - 2019 Kabína je čalúnená odolným materiálom SofTex a chránená podlahovými rohožami.

Off-roadovú atmosféru podporuje verzia TRD aj v kabíne. Tá ma sedadlá čalúnené odolným materiálom SofTex, červené akcenty a na podlahe či v kufri špeciálne rohože. Nechýbajú ani logá TRD vyšité na opierkach hláv. Napriek drsnému imidžu je však aj TRD vybavené kompletným bezpečnostným balíkom Toyota Safety Sense s monitorovaním slepých uhlov zrkadiel, jazdných prúdov, adaptívnym tempomatom bez obmedzenia rýchlosti či full-LED svetlami s automatickým prepínaním diaľkového režimu. Autonómne brzdy detekujú chodcov aj križujúce vozidlá.

Bohužiaľ Toyota RAV4 TRD bude určená výlučne americkým zákazníkom. Napokon, naznačuje to už voľba pohonnej jednotky, ktorá sa do európskej verzie nedostala. U nás je RAV4 dostupná s benzínovým motorom 2,0 Valvematic (129 kW) a v hybridnej verzii 2,5 Hybrid (160 kW). V oboch prípadoch je k dispozícii pohon oboch náprav AWD. Aj pri čisto benzínovej RAV4 môžete voliť automatickú prevodovku CVT.
Toyota RAV4 TRD Off Road - 2019
Toyota RAV4 TRD Off Road - 2019
+6Toyota RAV4 TRD Off Road - 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #Toyota RAV4 #autosalón Chicago 2019 #Toyota RAV4 TRD Off Road
Články podľa značiek