Aurus Senat: Putinov ‘rolls‘ ide do predaja. Cenou preverí ruský patriotizmus

Tí, ktorých očarila nová ruská limuzína prezidenta Vladimira Putina, si už môžu objednať civilnú verziu kremeľskej vlajkovej lode. Cenou si trúfa na nemeckú prémiu. A príde aj do Ženevy!

16.02.2019 07:00
debata (74)
Aj napriek konzervatívnosti, ktorá je vo vyššej... Foto: Aurus
Aurus Senat - 2019 Aj napriek konzervatívnosti, ktorá je vo vyššej triede očakávaná, pôsobí Aurus zastaralo a príliš pripomína staršie modely Rolls-Royce. Bohatým Rusom to možno prekážať nebude.

Hriešne drahý projekt Kortež, podporený ruskou vládou sumou 400 miliónov eur, ktorého výsledkom je nová prezidentská limuzína Aurus Senat, vstupuje do ďalšej fázy. Po tom, čo sa vlajková loď kremeľských garáží predstavila verejnosti počas májovej inaugurácie Vladimira Putina, a dnes v nej možno vidieť aj premiéra Dmitrija Medvedeva, mieri civilná verzia Aurusu do voľného predaja. Práve sériová výroba a následný odbyt má znížiť astronomické náklady na vývoj, ktoré si vyslúžili množstvo kritiky. Putinovo „panské huncútstvo“ si tak budú môcť dopriať aj bežní Rusi, teda, ak na to budú mať.

O distribúciu civilnej verzie sa postarajú dve spoločnosti. Od 15. februára prijímajú objednávky firmy Avilion Group a Panavto, ktoré sa v Rusku venujú predaju luxusných značiek Ferrari, Aston Martin, Maserati či Mercedes-Benz. Teraz do ich portfólia pribudne Aurus. „Potenciálni záujemcovia môžu oficiálnych partnerov kontaktovať priamo,“ povedal k spusteniu predaja ruský minister priemyslu a obchodu Denis Manturov. Doteraz totiž záujemcovia museli osloviť priamo výrobcu, ktorým je spoločnosť Sollers, vlastniaca ruskú automobilku UAZ.

Rozmery novinky sú naozaj monumentálne. Už... Foto: Aurus
Aurus Senat - 2019 Rozmery novinky sú naozaj monumentálne. Už základná verzia S600 má dĺžku 5 630 mm. Variant L700 s predĺženým rázvorom narástol dokonca až na 6 620 mm.

Zákazníci si budú môcť vybrať z dvoch verzií. Základná s označením S600 má rázvor 3 300 mm a dĺžku 5 630 mm. Variant L700 s predĺženým rázvorom sa natiahol až na 6 620 mm, čo je naozaj extrém a zodpovedá rozmerom Putinovho prezidentského špeciálu. Identická bude aj technika. Pod kapotou teda pracuje mohutný 4,4-litrový dvakrát preplňovaný 8-valec, vyvíjaný s Porsche, naladený na 441 kW a 880 Nm krútiaceho momentu. Asistuje mu elektromotor umiestnený v 9-stupňovej automatickej prevodovke vlastnej konštrukcie. Ide teda o mild-hybrid. Nechýba ani pohon oboch náprav.

Na ruské pomery pôsobí interiér naozaj veľmi... Foto: Aurus
Aurus Senat - 2019 Na ruské pomery pôsobí interiér naozaj veľmi reprezentatívne a moderne. Nechýba virtuálny kokpit ani luxusné kožené sedadlá s masážnou funkciou.

Dynamika je presvedčivá. Najluxusnejšie ruské auto všetkých čias zvláda stovku za menej ako šesť sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. O spotrebe značka taktne mlčí, hybridný pohon však iste pomôže zredukovať pár kvapiek paliva. Interiéru dominuje okázalý luxus. Vládnu mu prírodné materiály ako koža či drevo. Na ruské pomery prekvapuje aj moderným infotainmentom. Napríklad virtuálnym prístrojovým panelom, head-up displejom, či veľkým multimediálnou dotykovou obrazovkou. Očakávať máme aj adaptívny tempomat, čítačku dopravných značiek, detekciu slepého uhla a jazdných prúdov.

Predĺžená verzia ponúka pre cestujúcich vzadu... Foto: Aurus
Aurus Senat - 2019 Predĺžená verzia ponúka pre cestujúcich vzadu naozaj prvotriedny komfort.

Z luxusných prvkov spomeňme diódové svetlá, bezkľúčový prístup, diaľkové štartovanie, výkonnú aparatúru, štvorzónovú klimatizáciu, ventilované masážne sedadlá či elektricky ovládaný stĺpik riadenia a veko kufra. Samozrejme, nie všetko pochádza od ruských dodávateľov. Na vývoji, ktorý zastrešoval Ústav centrálneho výskumu automobilov (NAMI), spolupracovali aj spoločnosti Porsche Engineering alebo Bosch. Prvé zákaznícke autá budú vyrobené v roku 2020 v závode Sollers, ktorý leží v špeciálnej ekonomickej zóne Alabuga v Tatárskej republike na sútoku riek Volgy a Kamy.

Civilná verzia Aurusu Senat využíva rovnaký... Foto: Aurus
Aurus Senat - 2019 Civilná verzia Aurusu Senat využíva rovnaký pohon ako tá v Putinovej limuzíne. Jej preplňovaný 8-valec s elektromotorom bude posielať k obom nápravám 441 kW a 880 Nm krútiaceho momentu.
Provizórne sa vozidlá vyrábajú priamo v NAMI, kde zvládajú postaviť ročne maximálne 250 kusov. To však stačiť nebude. Aurus totiž plánuje ročnú produkciu až 5 000 kusov. Nezáujmu sa značka neobáva. Uvidíme, aká bude realita. Aurus rozhodne preverí patriotizmus bohatých Rusov. Tí si totiž budú musieť pripraviť na kúpu ruskej limuzíny minimálne 10 miliónov rubľov, čo je približne 132 000 eur. Za auto s dĺžkou 5,6 metra to síce nie je veľa, lenže za tieto peniaze si môžu Rusi doprať prakticky akýkoľvek prémiový model od Mercedesu-Benz, BMW, Audi či ktorejkoľvek prémiovej značky s výnimkou modelov Rolls-Royce a Bentley.Navyše hovoríme o základnej verzii. Výsledná cena sa môže podľa výbavy a špecifických prianí zákazníka vyšplhať oveľa vyššie. Aurus preto počíta aj s exportom na Blízky východ či do západnej Európy. A myslí to vážne. Dokazuje to európska premiéra Aurusu Senat plánovaná na nadchádzajúci autosalón v Ženeve. Neskôr ponuku novej ruskej prémiovej automobilky rozšíria ďalšie modely. V NAMI totiž na univerzálnej platforme EMP (Еdinja Modularnaja Platforma) vznikne aj SUV Komendant a MPV Arsenal, tiež pomenované podľa veží Kremľa. Tie budú využívať nielen veľkoobjemové motory, ale aj nový menší 4-valec.
Aurus Senat - 2019
Aurus Senat - 2019
+37Aurus Senat - 2019

© Autorské práva vyhradené

74 debata chyba
Viac na túto tému: #Vladimir Putin #NAMI #Aurus #Aurus Senat #autosalón Ženeva 2019
Články podľa značiek