Nestalo sa tak, a preto debutuje až teraz pod kapotou športového luxusného SUV Range Rover Sport v špeciálnej edícii HST. Ten sa doposiaľ spoliehal na benzínový motor V6. Nový agregát s valcami usporiadanými v rade koncepčne vychádza zo štvorvalca Ingenium, ktorý využívajú viaceré modely naprieč koncernom.
Oproti starej pohonnej jednotke má byť tá nová kultivovanejšia a úspornejšia. Vďačí za to dvojitému preplňovaniu kombinujúcemu turbodúchadlo twin-scroll a elektrický kompresor. Vďaka tomu je maximálny krútiaci moment dostupný už v nízkych otáčkach. Zároveň budú autá vybavené týmto motorom tzv. mild-hybridy, keďže na palube bude prítomný aj 48V elektrický obvod.
Vďaka kontinuálnemu variabilnému časovaniu ventilov vypúšťa nový motor oproti predchodcovi o 12% menej oxidu uhličitého a o 75% menej pevných častíc. Range Rover Sport v edícii HST má vďaka nemu výkon 294 kW (400 k) a maximálny krútiaci moment 550 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 225 km/h. Podľa starej normy NEDC by mal Range Rover Sport HST spotrebovať 9,3 litra benzínu na sto kilometrov.
Špeciálna edícia sa od štandardného modelu bude odlišovať aj dizajnom. Zvonku ju prezradia laky karosérie, a to čierny Santorini Black, biely Fuji White, strieborný Indus Silver, červený Firenze Red a sivý Carpathian Grey. Na výber budú aj dva druhy zliatinových diskov kolies. Okrem toho budú karosériu zdobiť prvky z uhlíkových vláken na kapote, na prednej maske a na piatych dverách. Interiér bude čalúnený semišom vrátane hlavice voliča prevodovky a volantu. Palubnú dosku a stredovú konzolu ozdobí leštený chróm.