
Na vlaňajšom autosalóne v Ženeve sa Toyota dopustila malého faux pas. Predstavila tu totiž prototyp novej generácie hattchbacku Auris. Lenže pri letnej premiére verzie kombi Touring Sports si všetko rozmyslela. Oznámila, že Auris končí. Respektíve, že tento špecifický názov, používaný pre Európu od roku 2007, pošle do minulosti. Z Aurisu hatchback sa stala razom opäť Corolla, tak ako za starých dobrých čias. A platí to aj pre tretiu karosársku verziu sedan, ktorá debutovala koncom roka. Napokon tá sa názvu Corolla nikdy nespreneverila. Sprevádzal ju na rozdiel od hatchbacku a kombi po celý čas kariéry aj v Európe.

Rodina je teda kompletná. To, čo nám však doteraz chýbalo, boli technické a prevádzkové parametre. Lenže čas štartu predaja sa blíži a tak japonská automobilka vyrukovala s finálnymi číslami. Teda až na údaj o maximálnej rýchlosti, ktorý ostáva stále zahalený tajomstvom. Vieme, že všetky karosárske verzie stoja na novej platforme TNGA, ktorá prináša Corolle nižšiu hmotnosť a lepšiu stabilitu. Navyše s plne nezávislým zavesením všetkých kolies. Kým kompaktný hatchback má na dĺžku 4 370 mm, sedan je dlhý 4 630 a kombi až 4 650 mm. Sedan sa pritom od ostatných verzií líši aj výrazne autonómnym dizajnom, ktorý mieri ku konzervatívnejšej klientele.

Rozdiel je aj v rázvore. Hatchback má nápravy vzdialené 2 640 mm a zvyšné dve verzie 2 700 mm, teda o 60 mm viac. To sa prejavuje na priestore pre cestujúcich a tiež na veľkosti kufra. Hatchback zvládne v základe 361 litrov, sedan 471 a kombi 596 litrov. Hybridné verzie majú kufor o čosi menší. Palubnú doska obsahuje prístrojový panel so 7-palcovým TFT-displejom. V centre sa nachádza voľne stojaca 8-palcová dotyková obrazovka rozhrania Toyota Touch II. Novinkou je head-up displej s uhlopriečkou až 10 palcov. Sympatické je, že nová Corolla ponúkne už v sérii kompletný balík asistenčných systémov Toyota Safety Sense.


Pod kapotou definitívne končí diesel, namiesto neho prichádza Corolla hneď s dvoma hybridnými verziami. So slabšou sústavou 1,8 Hybrid (90 kW), zameranou najmä na úspornosť, a s výkonnejšou 2,0 Hybrid (132 kW), ktorá zvládne dynamickejší jazdný štýl. V ponuke, samozrejme, ostávajú aj klasické benzínové verzie. Zaujímavé však je, že motorizácia sa v tomto prípade líši. Kým hatchback a kombi ST stavili na preplňovaný 4-valec 1,2 Turbo (85 kW), pri sedane je alternatívou k hybridom atmosférický 4-valec 1,6 Valvematic (97 kW). Obe nehybridné verzie je možné skombinovať okrem 6-stupňovej manuálnej prevodovky aj s kontinuálnou prevodovkou Multidrive S. Pri hybridoch je prirodzenou súčasťou pohonu planétová prevodovka e-CVT.
Corolla sa na Slovensku predstaví na aprílovom autosalóne v Bratislave. Prvé kusy by mali k zákazníkom doraziť ešte koncom toho istého mesiaca. A to vo všetkých troch karosárskych modifikáciách a so všetkými motormi vrátane hybridných verzií.
Rozmery, objemy
Verzia | Hatchback | Kombi | Sedan |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 370 | 4 650 | 4 630 |
Šírka (mm) | 1 790 | 1 790 | 1 780 |
Výška (mm) | 1 435 | 1 435 | 1 435 |
Rázvor náprav (mm) | 2 640 | 2 700 | 2 700 |
Objem kufra (l) | 361 – 1052/ 313 – 1004(Hybrid) | 596 – 1 606/581 – 1 591 (Hybrid) | 471 |
Technické údaje Hatchback
Motory | 1,2 Turbo | 1,8 Hybrid | 2,0 Hybrid |
---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Výkon (kW/ot.) | 85/5 200 | 90/- | 132/- |
Krútiaci moment (Nm/ot.) | 185/1 500 | – | – |
Prevodovka | 6M/CVT | e-CVT | e-CVT |
0 – 100 km/h (s) | 10,3/10,5 | 10,9 | 7,9 |
Spotreba na 100 (l) | 5,5/5,8 | 3,3 | 3,8 |
Technické údaje kombi Touring Sports
Motory | 1,2 Turbo | 1,8 Hybrid | 2,0 Hybrid |
---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Výkon (kW/ot.) | 85/5 200 | 90/- | 132/- |
Krútiaci moment (Nm/ot.) | 185/1 500 | – | – |
Prevodovka | 6M/CVT | e-CVT | e-CVT |
0 – 100 km/h (s) | 10,5/10,8 | 11,1 | 8,1 |
Spotreba na 100 (l) | 5,5/5,2 | 3,3 | 3,8 |
Technické údaje Sedan
Motor | 1,6 Valvematic | 1,8 Hybrid |
---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 |
Výkon (kW/ot.) | 97/6 400 | 90/- |
Krútiaci moment (Nm/ot.) | 160/4 400 | -/- |
Prevodovka | 6M/CVT | e-CVT |
0 – 100 km/h (s) | 9,7/10,2 | 11,0 |
Spotreba na 100 (l) | 5,6/5,4 | 3,4 |