Toyota Corolla: Konečne vieme všetko. Hatchback, sedan aj kombi odhalili čísla

22.02.2019 12:00

Toyota predstavila vlani všetky tri karosárske verzie novej generácie Corolly. Až teraz však prišli na rad finálne prevádzkové parametre. A to aj pre dve hybridné verzie.

Nový hatchback má výrazne dynamické tvary a...
Nový hatchback má výrazne dynamické tvary a predný nárazník inšpirovaný katamaranom. Novinkou je aj dvojfarebná karoséria. Autor: Toyota

Na vlaňajšom autosalóne v Ženeve sa Toyota dopustila malého faux pas. Predstavila tu totiž prototyp novej generácie hattchbacku Auris. Lenže pri letnej premiére verzie kombi Touring Sports si všetko rozmyslela. Oznámila, že Auris končí. Respektíve, že tento špecifický názov, používaný pre Európu od roku 2007, pošle do minulosti. Z Aurisu hatchback sa stala razom opäť Corolla, tak ako za starých dobrých čias. A platí to aj pre tretiu karosársku verziu sedan, ktorá debutovala koncom roka. Napokon tá sa názvu Corolla nikdy nespreneverila. Sprevádzal ju na rozdiel od hatchbacku a kombi po celý čas kariéry aj v Európe.

Kombi zvládne odviezť až 596 litrov batožín. V...
Kombi zvládne odviezť až 596 litrov batožín. V hybridnej verzii sa miesto pre náklad zmenší len o 15 litrov. Autor: Toyota

Rodina je teda kompletná. To, čo nám však doteraz chýbalo, boli technické a prevádzkové parametre. Lenže čas štartu predaja sa blíži a tak japonská automobilka vyrukovala s finálnymi číslami. Teda až na údaj o maximálnej rýchlosti, ktorý ostáva stále zahalený tajomstvom. Vieme, že všetky karosárske verzie stoja na novej platforme TNGA, ktorá prináša Corolle nižšiu hmotnosť a lepšiu stabilitu. Navyše s plne nezávislým zavesením všetkých kolies. Kým kompaktný hatchback má na dĺžku 4 370 mm, sedan je dlhý 4 630 a kombi až 4 650 mm. Sedan sa pritom od ostatných verzií líši aj výrazne autonómnym dizajnom, ktorý mieri ku konzervatívnejšej klientele.

Sedan využíva platformu kombi Touring Sports,...
Sedan využíva platformu kombi Touring Sports, čo znamená dlhší rázvor náprav (2 700 mm). Má tiež odlišný dizajn, ktorým chce upútať konzervatívnejšiu klientelu. Autor: Toyota

Rozdiel je aj v rázvore. Hatchback má nápravy vzdialené 2 640 mm a zvyšné dve verzie 2 700 mm, teda o 60 mm viac. To sa prejavuje na priestore pre cestujúcich a tiež na veľkosti kufra. Hatchback zvládne v základe 361 litrov, sedan 471 a kombi 596 litrov. Hybridné verzie majú kufor o čosi menší. Palubnú doska obsahuje prístrojový panel so 7-palcovým TFT-displejom. V centre sa nachádza voľne stojaca 8-palcová dotyková obrazovka rozhrania Toyota Touch II. Novinkou je head-up displej s uhlopriečkou až 10 palcov. Sympatické je, že nová Corolla ponúkne už v sérii kompletný balík asistenčných systémov Toyota Safety Sense.

Prístrojový panel obsahuje 7-palcový...
Prístrojový panel obsahuje 7-palcový TFT-displej. V centre sa nachádza 8-palcová dotyková obrazovka systému Toyota Touch II. K dispozícii má byť aj balík asistenčných systémov Toyota Safety Sense. Autor: Toyota
Pod kapotou sa objavia až dve hybridné sústavy...
Pod kapotou sa objavia až dve hybridné sústavy - 1,8 Hybrid (90 kW) a s výkonnejšia 2,0 Hybrid (132 kW). Autor: Toyota

Pod kapotou definitívne končí diesel, namiesto neho prichádza Corolla hneď s dvoma hybridnými verziami. So slabšou sústavou 1,8 Hybrid (90 kW), zameranou najmä na úspornosť, a s výkonnejšou 2,0 Hybrid (132 kW), ktorá zvládne dynamickejší jazdný štýl. V ponuke, samozrejme, ostávajú aj klasické benzínové verzie. Zaujímavé však je, že motorizácia sa v tomto prípade líši. Kým hatchback a kombi ST stavili na preplňovaný 4-valec 1,2 Turbo (85 kW), pri sedane je alternatívou k hybridom atmosférický 4-valec 1,6 Valvematic (97 kW). Obe nehybridné verzie je možné skombinovať okrem 6-stupňovej manuálnej prevodovky aj s kontinuálnou prevodovkou Multidrive S. Pri hybridoch je prirodzenou súčasťou pohonu planétová prevodovka e-CVT.

Corolla sa na Slovensku predstaví na aprílovom autosalóne v Bratislave. Prvé kusy by mali k zákazníkom doraziť ešte koncom toho istého mesiaca. A to vo všetkých troch karosárskych modifikáciách a so všetkými motormi vrátane hybridných verzií.

Rozmery, objemy

Verzia Hatchback Kombi Sedan
Dĺžka (mm) 4 370 4 650 4 630
Šírka (mm) 1 790 1 790 1 780
Výška (mm) 1 435 1 435 1 435
Rázvor náprav (mm) 2 640 2 700 2 700
Objem kufra (l) 361 – 1052/ 313 – 1004(Hybrid) 596 – 1 606/581 – 1 591 (Hybrid) 471

Technické údaje Hatchback

Motory 1,2 Turbo 1,8 Hybrid 2,0 Hybrid
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16
Výkon (kW/ot.) 85/5 200 90/- 132/-
Krútiaci moment (Nm/ot.) 185/1 500
Prevodovka 6M/CVT e-CVT e-CVT
0 – 100 km/h (s) 10,3/10,5 10,9 7,9
Spotreba na 100 (l) 5,5/5,8 3,3 3,8

Technické údaje kombi Touring Sports

Motory 1,2 Turbo 1,8 Hybrid 2,0 Hybrid
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16
Výkon (kW/ot.) 85/5 200 90/- 132/-
Krútiaci moment (Nm/ot.) 185/1 500
Prevodovka 6M/CVT e-CVT e-CVT
0 – 100 km/h (s) 10,5/10,8 11,1 8,1
Spotreba na 100 (l) 5,5/5,2 3,3 3,8

Technické údaje Sedan

Motor 1,6 Valvematic 1,8 Hybrid
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16
Výkon (kW/ot.) 97/6 400 90/-
Krútiaci moment (Nm/ot.) 160/4 400 -/-
Prevodovka 6M/CVT e-CVT
0 – 100 km/h (s) 9,7/10,2 11,0
Spotreba na 100 (l) 5,6/5,4 3,4
Toyota Corolla
		Hatchback -
		2019
Toyota Corolla Hatchback
		-
		2019
+71Toyota Corolla Hatchback
		-
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Toyota #Toyota Corolla #Toyota Corolla Touring Sports #Toyota Corolla Hatchback #Toyota Corolla Sedan
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
16. 9. 2019zdraženie1.217 €zlacnenie1.321 €
9. 9. 2019zlacnenie1.214 €zlacnenie1.322 €
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR