V Ingolstadte to s naftou nevzdávajú. Hoci majú vozidlá so vznetovými motormi nejasnú budúcnosť, niektoré analýzy dokazujú nezmyselnosť ich zákazov. Potvrdzuje to aj nedávny test ADACu, v ktorom sa niektoré modely spaľujúce naftu ukazujú šetrnejšie k životnému prostrediu ako mnoho áut jazdiacich na benzín.
To je veľmi dobrá správa pre značku Audi, ktorá predstavuje novú verziu SUV Q5. Fanúšikovia športových derivátov budú mať odteraz na výber, keďže k variantu SQ5 pribudne SQ5 TDI. Vznetové športové SUV bude k dispozícii len v Európe a výnimočné bude vďaka technike pod kapotou. Tú si s niekoľkými úpravami požičia od väčšieho súrodenca SQ7.

Základom Audi SQ5 TDI bude vidlicový trojlitrový šesťvalec preplňovaný kompresorom aj turbodúchadlom. Oproti SQ7 tak stratí dva valce a jedno turbodúchadlo. Výkon pohonnej jednotky je 255 kW (347 k) a krútiaci moment dosahuje až 700 Nm. Vďaka dvojitému kombinovanému preplňovaniu je dostupný od 2 500 do 3 100 otáčok za minútu, no auto začína zrýchľovať už po prekročení hranice 1 650 ot./min, a zároveň eliminuje tzv. turbodieru.

Výkon a hlavne obrovský krútiaci moment je zodpovedný za šprint z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Po vzore SQ7 je aj SQ5 TDI elektrifikované 48-voltovým obvodom vrátane štartér-generátora a lítium-iónovej batérie, do ktorej sa ukladá znovuzískaná energia z brzdenia.

Naftové automobily sú nielen o sile, ale aj o úspore paliva. Audi SQ5 TDI dokáže rekuperáciou nazhromaždiť až 12 kW výkonu, ktoré neskôr použije na napájanie prístrojov. Výrobca udáva, že vďaka tomu je priemerná spotreba nižšia o 0,7 litra paliva. K úspornej prevádzke prispieva aj možnosť plachtenia v rozmedzí rýchlostí 55 až 160 km/h a systém štart-stop, ktorý sa dokáže aktivovať do rýchlosti 22 km/h. Podľa metodiky NEDC sa kombinovaná spotreba nafty pohybuje od 6,6 do 6,8 l/100 km.
Športový potenciál auta potvrdzuje aj pohon všetkých kolies Quattro. Ten vďaka samosvornému diferenciálu dokáže v prípade potreby poslať až 85% výkonu k zadnej náprave alebo 70% výkonu k prednej náprave. V základnom nastavení prenáša osemstupňová automatická prevodovka silu motora na nápravy v pomere 40:60. O deceleráciu sa starajú šesťpiestikové brzdové strmene a kotúče s priemerom 375 milimetrov.

Zvonku bude SQ5 TDI prezrádzať identitu vďaka 20-palcovým alebo 21-palcovým diskom kolies, agresívnejším nárazníkom a upravenou čelnou maskou. V interiéri bude na výber okrem Alcantary aj čalúnenie kožou Nappa. Palubnú dosku a výplne dverí môže okrem hliníka zdobiť aj drevo alebo karbón. Predaj odštartuje v lete v Nemecku. Základná cena na tamojšom trhu bude 67 750 eur.