Audi SQ5 TDI: Naftový „športovec“ zrýchli na stovku za 5,1 sekundy!

Športový variant stredne veľkého SUV bude mať v Európe dieselovú alternatívu. Do ponuky Audi pribudne verzia SQ5 TDI. Technicky bude vychádzať z naftového SQ7.

28.02.2019 12:00
Audi SQ5 TDI Foto:
Vznetové športové SUV bude k dispozícii len v Európe a výnimočné bude vďaka technike pod kapotou.
debata (1)

V Ingolstadte to s naftou nevzdávajú. Hoci majú vozidlá so vznetovými motormi nejasnú budúcnosť, niektoré analýzy dokazujú nezmyselnosť ich zákazov. Potvrdzuje to aj nedávny test ADACu, v ktorom sa niektoré modely spaľujúce naftu ukazujú šetrnejšie k životnému prostrediu ako mnoho áut jazdiacich na benzín.

Audi SQ5 TDI
Audi SQ5 TDI
+13Audi SQ5 TDI

To je veľmi dobrá správa pre značku Audi, ktorá predstavuje novú verziu SUV Q5. Fanúšikovia športových derivátov budú mať odteraz na výber, keďže k variantu SQ5 pribudne SQ5 TDI. Vznetové športové SUV bude k dispozícii len v Európe a výnimočné bude vďaka technike pod kapotou. Tú si s niekoľkými úpravami požičia od väčšieho súrodenca SQ7.

Výkon pohonnej jednotky je 255 kW (347 k) a... Foto: Lustig, Roland (I/GP-P)
Audi SQ5 TDI Výkon pohonnej jednotky je 255 kW (347 k) a krútiaci moment dosahuje až 700 Nm.

Základom Audi SQ5 TDI bude vidlicový trojlitrový šesťvalec preplňovaný kompresorom aj turbodúchadlom. Oproti SQ7 tak stratí dva valce a jedno turbodúchadlo. Výkon pohonnej jednotky je 255 kW (347 k) a krútiaci moment dosahuje až 700 Nm. Vďaka dvojitému kombinovanému preplňovaniu je dostupný od 2 500 do 3 100 otáčok za minútu, no auto začína zrýchľovať už po prekročení hranice 1 650 ot./min, a zároveň eliminuje tzv. turbodieru.

Po vzore SQ7 je aj SQ5 TDI elektrifikované...
Audi SQ5 TDI Po vzore SQ7 je aj SQ5 TDI elektrifikované 48-voltovým obvodom.

Výkon a hlavne obrovský krútiaci moment je zodpovedný za šprint z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Po vzore SQ7 je aj SQ5 TDI elektrifikované 48-voltovým obvodom vrátane štartér-generátora a lítium-iónovej batérie, do ktorej sa ukladá znovuzískaná energia z brzdenia.

V interiéri bude na výber okrem Alcantary aj... Foto: Audi
Audi SQ5 TDI V interiéri bude na výber okrem Alcantary aj čalúnenie kožou Nappa.

Naftové automobily sú nielen o sile, ale aj o úspore paliva. Audi SQ5 TDI dokáže rekuperáciou nazhromaždiť až 12 kW výkonu, ktoré neskôr použije na napájanie prístrojov. Výrobca udáva, že vďaka tomu je priemerná spotreba nižšia o 0,7 litra paliva. K úspornej prevádzke prispieva aj možnosť plachtenia v rozmedzí rýchlostí 55 až 160 km/h a systém štart-stop, ktorý sa dokáže aktivovať do rýchlosti 22 km/h. Podľa metodiky NEDC sa kombinovaná spotreba nafty pohybuje od 6,6 do 6,8 l/100 km.

Športový potenciál auta potvrdzuje aj pohon všetkých kolies Quattro. Ten vďaka samosvornému diferenciálu dokáže v prípade potreby poslať až 85% výkonu k zadnej náprave alebo 70% výkonu k prednej náprave. V základnom nastavení prenáša osemstupňová automatická prevodovka silu motora na nápravy v pomere 40:60. O deceleráciu sa starajú šesťpiestikové brzdové strmene a kotúče s priemerom 375 milimetrov.

Podľa metodiky NEDC sa kombinovaná spotreba...
Audi SQ5 TDI Podľa metodiky NEDC sa kombinovaná spotreba nafty pohybuje od 6,6 do 6,8 l/100 km.

Zvonku bude SQ5 TDI prezrádzať identitu vďaka 20-palcovým alebo 21-palcovým diskom kolies, agresívnejším nárazníkom a upravenou čelnou maskou. V interiéri bude na výber okrem Alcantary aj čalúnenie kožou Nappa. Palubnú dosku a výplne dverí môže okrem hliníka zdobiť aj drevo alebo karbón. Predaj odštartuje v lete v Nemecku. Základná cena na tamojšom trhu bude 67 750 eur.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #SUV #Audi Q5 #Audi SQ5 #Audi SQ5 TDI
Články podľa značiek