Peugeotu sa darí. Nové crossovery 3008 a 5008 doslova vliali krv do jeho žíl. A korunu výrobnému programu nasadila krásna päťstoosmička. Na autosalóne v Ženeve však predstaví svoj ďalší tromf. Nová generácia Peugeotu 208 bude pre francúzsku automobilku míľnikom. Ako prvý model Peugeotu prichádza hneď s troma druhmi pohonu – benzínovým, naftovým a k tomu elektrickým. Umožnila to nová platforma CMP, ktorá je vo verzii e-CMP pripravená na zástavbu podlahových akumulátorov. Navyše sa postarala o zníženie hmotnosti o 30 kg, zlepšenie aerodynamiky, zvýšenie pevnosti a zlepšenie jazdných vlastností.
To všetko zabalil Peugeot do veľmi sviežeho kabáta, ktorý akcentuje športový strih. Pomohla už zmena proporcií. Novinka je dlhá 4 045, široká 1 745 a vysoká 1 430 mm. Je teda o 82 mm dlhšia, o šesť širšia, ale o 30 mm nižšia. Rázvor náprav 2 540 mm ostal takmer identický. Dizajnom sa malý mestský hatchback v mnohom inšpiruje 5-dverovým kupé 508. Vidieť to na maske s levom, reflektoroch s motívom pazúrov, a to aj tých zadných, prepojených čiernou lištou. Peugeot tvrdí, že línie sú natoľko výrazné, že novinka nepotrebuje žiadne chrómové dekorácie. Vyššie verzie použijú čierne lesklé lemy kolies a verzie GT Line a GT aj čierne okenné rámy, čierny difúzor a až 17-palcové disky kolies.
Na výber budú laky Black Diamond, žltá Moutarde, modrý Quasar a červená Elixir. Elektrická e-208 bude mať prednú masku lakovanú vo farbe karosérie, logo leva, ktoré mení sfarbenie podľa uhla pohľadu, a plakety “e“ na predných blatníkoch. Inak nijako extra nezvýrazňuje svoj ekologický pohon. Interiér prichádza s druhou generáciou i-Cockpitu. „Budíky“ zvýšeného prístrojového panela, ktorý sa nachádza nad malým volantom, tak nahradila obrazovka s 3D grafikou. Dôležité údaje sa budú zobrazovať opticky bližšie k vodičovi, čo má znížiť odčítanie o pol sekundy.
Moderný koncept dopĺňa 5, 7– alebo 10-palcový dotykový displej infotainmentu, ktorý sa voľne vznáša nad centrom palubnej dosky. Kompatibilitu zabezpečujú platformy Apple CarPlay, Android Auto a Mirror Link. Sympatické je, že displej obsahuje kapacitné ovládače a že Peugeot zachoval aj klasické analógové tlačidlá vo forme klávesnice či analógový ovládač hlasitosti. Dobíjanie smartfónu má na starosti indukčný box v stredovej konzole. Aj „joistick“ automatickej prevodovky pôsobí na pomery nižšej triedy veľmi futuristicky.
Verzia GT Line môže počítať s čiernym stropom, športovými sedadlami, hliníkovými pedálmi a ambientným osvetlením. GT, ktorá bude dostupné len v elektrickej verzii (!), pridáva Alcantaru. Automobilka nešetrila ani na asistenčných systémoch. Balík Drive Assist obsahuje adaptívny tempomat s funkciou stop&go , udržiavanie v jazdnom prúde, autonómne brzdy s monitoringom chodcov, detekciu slepých uhlov či únavy vodiča, čítačku značiek, automatické prepínanie diódových svetiel, ale aj parkovací asistent, ktorý v kombinácii s automatom ovláda nielen riadenie, ale aj samotný pohyb vozidla pri parkovacom manévri.
Pod kapotou sa objavia 3-valce s objemom 1,2 litra. Základný atmosférický má 55 kW, dva preplňované ponúknu 74 alebo až 96 kW. Najslabší motor bude spárovaný výlučne s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pri silnejšom možno vyberať medzi 6-stupňovým manuálom alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Najvýkonnejšia verzia je štandardne spojená s automatom. Naftu zastúpi diesel 1,5 blueHDi (74 kW), kombinovaný so 6-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Najviac priestoru však Peugeot v tlačovej správe venuje premiérovému elektromobilu e-206 GT.
Ten bude poháňať elektromotor s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm, s ktorým zrýchli na stovku za 8,1 sekundy. Na výber budú režimy Eco, Normal a Sport. Batérie zabudované pod sedadlami a v podlahe poskytnú kapacitu 50 kWh. Stačiť to má na 340 km jazdy podľa prísnejšej normy WLTP. Nabíjanie bude z domáceho wallboxu (11 kW) trvať osem hodín, na rýchlonabíjacích staniciach sa batérie na 80 % kapacity nabijú už za 30 minút. Dlhý dojazd je aj výsledkom účinnej rekuperácie brzdnej energie, ktorú bude možné nastaviť vo dvoch úrovniach, ale tiež tepelného čerpadla vykurovacej a klimatizačnej sústavy.
Sympatické je, že elektrická verzia si zachová rovnakú veľkosť interiéru aj batožinového priestoru (311 l). Pre zjednodušenie nabíjania poskytne Peugeot majiteľom službu Free2Move, ktorá im sprístupní až 85 000 nabíjacích staníc v Európe. Aplikácia Trip planner zároveň navrhne pri dlhých cestách optimálnu trasu aj s nabíjaním pri zohľadnení polohy nabíjačiek a dojazdu. Kapacita akumulátorov nemá klesnúť pod 70 % ani po ôsmich rokoch prevádzky. Elektrický Peugeot e-208 bude vyrábaný spolu s ostatnými verziami v trnavskom závode PSA, ktorý bude hlavným produkčným „stanom“ dvestoosmičky. Na trh sa dostane koncom roka, spaľovacie verzie už v októbri.
Rozmery
Peugeot 208 | 2019 | 2013 | Rozdiel |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 055 | 3 973 | + 82 |
Šírka (mm) | 1 745 | 1 739 | + 6 |
Výška (mm) | 1 430 | 1 440 | – 30 |
Rázvor náprav (mm) | 2 540 | 2 538 | + 2 |
Veľkosť kufra (l) | 311 | 311 | 0 |
Technické údaje
Motor | 1,2 PureTech 75 | 1,2 PureTech | 1,2 PureTech | 1,5 BlueHDI | e-206 |
---|---|---|---|---|---|
Výkon (kW) | 55 | 74 | 96 | 74 | 100 |
Prevodovka | 5M | 6M/8A | 8A | 6M/6A | – |