Peugeot 208: Nové auto z Trnavy je tu. Jazdí na benzín, naftu aj elektrinu!

Nová generácia Peugeotu 208 bude prvým elektromobilom značky. Nezdráha sa však ani nafte. Dizajn inšpirovaný kupé 508 dopĺňa i-Cockpit s 3D displejom. Toto je naozaj moderné malé auto. A navyše, z Trnavy.

26.02.2019 04:00
debata (2)
Nový Peugeot 208 stavil na kombináciu tradície... Foto: Peugeot
Peugeot 208 - 2019 Nový Peugeot 208 stavil na kombináciu tradície s modernou inšpirovanou novým Peugeotom 508. Vidieť to na grafike svetiel či prednej maske s centrálne umiestneným logom leva. Nechýba ani plaketa 208 na prednej kapote.

Peugeotu sa darí. Nové crossovery 3008 a 5008 doslova vliali krv do jeho žíl. A korunu výrobnému programu nasadila krásna päťstoosmička. Na autosalóne v Ženeve však predstaví svoj ďalší tromf. Nová generácia Peugeotu 208 bude pre francúzsku automobilku míľnikom. Ako prvý model Peugeotu prichádza hneď s troma druhmi pohonu – benzínovým, naftovým a k tomu elektrickým. Umožnila to nová platforma CMP, ktorá je vo verzii e-CMP pripravená na zástavbu podlahových akumulátorov. Navyše sa postarala o zníženie hmotnosti o 30 kg, zlepšenie aerodynamiky, zvýšenie pevnosti a zlepšenie jazdných vlastností.

To všetko zabalil Peugeot do veľmi sviežeho kabáta, ktorý akcentuje športový strih. Pomohla už zmena proporcií. Novinka je dlhá 4 045, široká 1 745 a vysoká 1 430 mm. Je teda o 82 mm dlhšia, o šesť širšia, ale o 30 mm nižšia. Rázvor náprav 2 540 mm ostal takmer identický. Dizajnom sa malý mestský hatchback v mnohom inšpiruje 5-dverovým kupé 508. Vidieť to na maske s levom, reflektoroch s motívom pazúrov, a to aj tých zadných, prepojených čiernou lištou. Peugeot tvrdí, že línie sú natoľko výrazné, že novinka nepotrebuje žiadne chrómové dekorácie. Vyššie verzie použijú čierne lesklé lemy kolies a verzie GT Line a GT aj čierne okenné rámy, čierny difúzor a až 17-palcové disky kolies.

Novinka je dlhá 4 045, široká 1 745 a vysoká 1... Foto: Peugeot
Peugeot 208 - 2019 Novinka je dlhá 4 045, široká 1 745 a vysoká 1 430 mm. Je teda o 82 mm dlhšia, o šesť širšia, ale o 30 mm nižšia.

Na výber budú laky Black Diamond, žltá Moutarde, modrý Quasar a červená Elixir. Elektrická e-208 bude mať prednú masku lakovanú vo farbe karosérie, logo leva, ktoré mení sfarbenie podľa uhla pohľadu, a plakety “e“ na predných blatníkoch. Inak nijako extra nezvýrazňuje svoj ekologický pohon. Interiér prichádza s druhou generáciou i-Cockpitu. „Budíky“ zvýšeného prístrojového panela, ktorý sa nachádza nad malým volantom, tak nahradila obrazovka s 3D grafikou. Dôležité údaje sa budú zobrazovať opticky bližšie k vodičovi, čo má znížiť odčítanie o pol sekundy.

Vzadu sa objavujú svetlá prepojené čiernym... Foto: Peugeot
Peugeot 208 - 2019 Vzadu sa objavujú svetlá prepojené čiernym pásom, podobne ako na Peugeote 508. GT Line zvýrazňuje športový strih difúzorom a chrómovými výfukmi.

Moderný koncept dopĺňa 5, 7– alebo 10-palcový dotykový displej infotainmentu, ktorý sa voľne vznáša nad centrom palubnej dosky. Kompatibilitu zabezpečujú platformy Apple CarPlay, Android Auto a Mirror Link. Sympatické je, že displej obsahuje kapacitné ovládače a že Peugeot zachoval aj klasické analógové tlačidlá vo forme klávesnice či analógový ovládač hlasitosti. Dobíjanie smartfónu má na starosti indukčný box v stredovej konzole. Aj „joistick“ automatickej prevodovky pôsobí na pomery nižšej triedy veľmi futuristicky.

Interiér pôsobí vďaka i-Cockpitu druhej... Foto: Peugeot
Peugeot 208 - 2019 Interiér pôsobí vďaka i-Cockpitu druhej generácie vyslovene futuristicky. Kombinuje malý volant s virtuálnym prístrojovým panelom a centrálnym multimediálnym rozhraním s uhlopriečkou 5,7 alebo 10 palcov.

Verzia GT Line môže počítať s čiernym stropom, športovými sedadlami, hliníkovými pedálmi a ambientným osvetlením. GT, ktorá bude dostupné len v elektrickej verzii (!), pridáva Alcantaru. Automobilka nešetrila ani na asistenčných systémoch. Balík Drive Assist obsahuje adaptívny tempomat s funkciou stop&go , udržiavanie v jazdnom prúde, autonómne brzdy s monitoringom chodcov, detekciu slepých uhlov či únavy vodiča, čítačku značiek, automatické prepínanie diódových svetiel, ale aj parkovací asistent, ktorý v kombinácii s automatom ovláda nielen riadenie, ale aj samotný pohyb vozidla pri parkovacom manévri.

Elektrická verzia bude mať elektromotoru s... Foto: Peugeot
Peugeot e-208 - 2019 Elektrická verzia bude mať elektromotoru s výkonom 100 kW, s ktorým zrýchli na stovku za 8,1 sekundy.

Pod kapotou sa objavia 3-valce s objemom 1,2 litra. Základný atmosférický má 55 kW, dva preplňované ponúknu 74 alebo až 96 kW. Najslabší motor bude spárovaný výlučne s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pri silnejšom možno vyberať medzi 6-stupňovým manuálom alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Najvýkonnejšia verzia je štandardne spojená s automatom. Naftu zastúpi diesel 1,5 blueHDi (74 kW), kombinovaný so 6-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Najviac priestoru však Peugeot v tlačovej správe venuje premiérovému elektromobilu e-206 GT.

Peugeot e-208 sa prakticky nelíši od verziíí so... Foto: Peugeot
Peugeot e-208 - 2019 Peugeot e-208 sa prakticky nelíši od verziíí so spaľovacím motorom. Má však prednú masku lakovanú vo farbe karosérie.

Ten bude poháňať elektromotor s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm, s ktorým zrýchli na stovku za 8,1 sekundy. Na výber budú režimy Eco, Normal a Sport. Batérie zabudované pod sedadlami a v podlahe poskytnú kapacitu 50 kWh. Stačiť to má na 340 km jazdy podľa prísnejšej normy WLTP. Nabíjanie bude z domáceho wallboxu (11 kW) trvať osem hodín, na rýchlonabíjacích staniciach sa batérie na 80 % kapacity nabijú už za 30 minút. Dlhý dojazd je aj výsledkom účinnej rekuperácie brzdnej energie, ktorú bude možné nastaviť vo dvoch úrovniach, ale tiež tepelného čerpadla vykurovacej a klimatizačnej sústavy.

Sympatické je, že elektrická verzia si zachová rovnakú veľkosť interiéru aj batožinového priestoru (311 l). Pre zjednodušenie nabíjania poskytne Peugeot majiteľom službu Free2Move, ktorá im sprístupní až 85 000 nabíjacích staníc v Európe. Aplikácia Trip planner zároveň navrhne pri dlhých cestách optimálnu trasu aj s nabíjaním pri zohľadnení polohy nabíjačiek a dojazdu. Kapacita akumulátorov nemá klesnúť pod 70 % ani po ôsmich rokoch prevádzky. Elektrický Peugeot e-208 bude vyrábaný spolu s ostatnými verziami v trnavskom závode PSA, ktorý bude hlavným produkčným „stanom“ dvestoosmičky. Na trh sa dostane koncom roka, spaľovacie verzie už v októbri.

Rozmery

Peugeot 208 2019 2013 Rozdiel
Dĺžka (mm) 4 055 3 973 + 82
Šírka (mm) 1 745 1 739 + 6
Výška (mm) 1 430 1 440 – 30
Rázvor náprav (mm) 2 540 2 538 + 2
Veľkosť kufra (l) 311 311 0

Technické údaje

Motor 1,2 PureTech 75 1,2 PureTech 1,2 PureTech 1,5 BlueHDI e-206
Výkon (kW) 55 74 96 74 100
Prevodovka 5M 6M/8A 8A 6M/6A
Peugeot 208 - 2019
Peugeot 208 - 2019
+27Peugeot 208 - 2019

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Peugeot #Peugeot 208 #autosalón Ženeva 2019 #Peugeot e-208
Články podľa značiek