Nápad spojiť výhody motocyklov a áut nie je nový. Veď Renault Twizy je tu s nami už od roku 2011. Seat však ide vo svojom koncepte Minimó ešte ďalej. Nové technológie, ktoré neboli pred pár rokmi k dispozícii, mu umožňujú autonómnu jazdu a tiež bezproblémové zdieľanie. Sympatický elektromobil je dlhý 2,5 a široký 1,24 metra. Zaberá len 3,1 štvorcového metra. To je podstatne menšia plocha, ako potrebuje bežné mestské auto, ktoré potrebuje aspoň 7,2 metra. Minimó tak nebude mať problém s parkovaním a vjazdom aj do tých najužších uličiek.
Výklopné dvere v štýle Lamborghini ešte viac uľahčujú nastupovanie a vystupovanie v stiesnených priestoroch. Kým tie vodičové sú kratšie, na pravej strane ponúkajú prístup aj k zadnému sedadlu. Áno, do kabíny sa v usporiadaní 1 + 1 zmestia dvaja cestujúci. A nemusia sa obmedzovať. Seat tvrdí, že vzdialenosť predného a zadného sedadla je porovnateľná so Seatom Mii, pričom vzdialenosť sedadiel od dverí je väčšia ako v podstatne väčšej Ibize. Pocit vzdušnosti umocňujú veľké presklené plochy vrátane panoramatickej kabíny.
Podvozok Minimó má pevnú platformu so štvoricou 17-palcových nekapotovaných kolies. Tie pôsobia priam športovo. A tomu by mohli zodpovedať aj jazdné vlastnosti. Technické údaje síce automobilka drží pod pokrievkou, ale vysoký krútiaci moment elektromotora v kombinácii s nízkou hmotnosťou je receptom na slušnú dynamiku. Batérie majú stačiť na bezproblémový dojazd do vzdialenosti viac ako 100 km. Navyše ich nie je nutné nabíjať. V priebehu pár sekúnd možno vybitý akumulátorový box, umiestnený v podlahe, vymeniť v špeciálnej stanici za nabitý.
To by bolo ako stvorené pre potreby zdieľania. Seat s ním počíta, preto je Minimó vybavené aj digitálnym kľúčom a platformou Android Auto pre pripojenie smartfónu. Samozrejmosťou je hlasové ovládanie. Autonómne systémy na úrovni SAE 4 by mali umožňovať automatickú jazdu. To znamená napríklad vyzdvihnutie užívateľa na zvolenom mieste, čo je jeden z hlavných problémov carsharingu, alebo nájdene parkovacieho miesta a zaparkovanie po tom, čo posádka vystúpi na mieste, ktoré je najbližšie k jej cieľu.
„Priemysel sa prispôsobuje zmenám zákazníckeho pohľadu na vnímanie osobnej mobility. Minimó rieši tieto výzvy spojením autonómnych technológií s elektrickým pohonom,“ povedal na kongrese v Barcelone počas premiéry šéf predstavenstva Seatu Luca de Meo. Azda s výnimkou autopilota je Minimó veľmi realistický projekt, ktorý nemusí mať ďaleko do sériovej produkcie. Preplneným mestám by takéto dopravné prostriedky rozhodne pomohli.