Volvo pokračuje v masívnej elektrifikácii. Neobíde ani jeden model

Švédska automobilka predstavuje novú generáciu plug-in hybridných sústav Twin Engine aj nové mild-hybridy s označením B. Spotreba má klesnúť o ďalších 15 %.

01.03.2019 16:00
debata
V roku 2025 chce mať Volvo všetky modely... Foto: Volvo
Volvo XC90 T8 Twin Engine - 2019 V roku 2025 chce mať Volvo všetky modely vybavené pohonnými sústavami s plug-in hybridným alebo mild-hybridným systémom. Začína modernizáciou pohonných sústav Twin Engine pre väčšie modely postavené na platforme SPA.

Volvo patrilo k prvým automobilkám, ktoré pristúpili k radikálnemu znižovaniu emisií. Z ponuky úplne vyradilo 5-, 6– a 8-valcové motory. Všetky pôvodné jednotky nahradili dvojlitrové 4-valce Drive-E, a to aj v plug-in hybridných verziách Twin Engine. Nasledoval nový 3-valec 1,5 Drive-E. Zároveň spoločnosť oznámila, že postupne skončí s produkciou dieselových motorov. To však nie je koniec. Volvo totiž predstavuje modernizované plug-in hybridy a tiež nové mild-hybridy.

Zmodernizovaný plug-in hybridný systém T8 Twin Engine s výkonom 420 koní (309 kW) má nový akumulátor s pokročilým dobíjaním prostredníctvom elektronického brzdového systému. Pohonná jednotka T8 poskytne približne o 15 percent dlhší dojazd a bude k dispozícii vo všetkých modeloch radov 90 a 60. Aj modernizovaná verzia plug-in hybridného systému T6 Twin Engine s menšou kapacitou dostane účinnejší rekuperačný brzdový systém a predĺžený dojazd o 15 %. K dispozícii bude pre kombi V60 a sedan S60.

Aj pohonná sústava mild-hybridov s novým... Foto: Reuters, Volvo
Volvo XC90 T8 Twin Engine - 2019 Aj pohonná sústava mild-hybridov s novým označením písmenom B, dostane účinnejší systém rekuperácie brzdnej energie.

Okrem toho Volvo Cars predstaví v nasledujúcich mesiacoch rad mild-hybridov, počnúc vznetovými a zážihovými verziami SUV modelov XC90 a XC60. V týchto mild-hybridoch si zákazníci budú môcť tiež vyskúšať pokročilý systém rekuperácie kinetickej energie pri brzdení, ktorý v spojení s existujúcimi spaľovacími motormi vytvorí nový integrovaný pohonný systém s označením „B“. Výsledkom má byť zníženie spotreby paliva o 15 %, a to v reálnych podmienkach.

Model XC90 bude dostupný ako mild-hybrid so zážihovým alebo vznetovým motorom s označením B5 alebo so zážihovým motorom s označením B6. V prípade modelu XC60 si zákazníci budú môcť vybrať buď mild-hybrid so zážihovým alebo vznetovým motorom s označením B5, mild-hybrid B4 so vznetovým motorom alebo mild-hybrid B6 so zážihovým motorom. Zážihový variant B5 bude mať v ponuke pohon predných alebo všetkých kolies.

Volvo už zvýšilo výrobnú kapacitu tak, aby až 25 percent celkovej produkcie mohli tvoriť vozidlá s plug-in hybridným pohonom. Okrem toho očakáva, že jeho nové pohonné jednotky „B“ sa postupne stanú novým štandardom a spoločnosť sa tak priblíži k cieľu, aby všetky jej vozidlá boli do roku 2025 elektrifi­kované. Zmeny pritom čakajú nielen väčšie modely na platforme SPA, ale aj tie menšie, ktoré využívajú platformu CMA. V modelovom rade XC40 pribudnú až dva plug-in hybridy – T5 Twin Engine a neskôr T4 Twin Engine.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #plug-in hybrid #Volvo #mild-hybrid
Články podľa značiek