Honda plní svoj sľub. Už pri premiére konceptu Urban EV na jeseň 2017 vo Frankfurte nad Mohanom deklarovala, že finálnu verziu uvedie na trh v roku 2019. A tak sa aj stane. Sériový model, aj keď s prívlastkom prototypu, uvidíme od 5. marca na autosalóne v Ženeve. Od začiatku bolo jasné, že dizajnom Honda udrie klinec po hlavičke. Novinka čerpá mnohé z Civicu prvej generácie vrátane jednoduchej čiernej masky a kruhových reflektorov. Tento motív sa objavuje aj v zadnej časti. Sympatický mestský hatchback jednoduchých tvarov si dokonca zachoval niekoľko futuristických prvkov konceptu.
V prvom rade sú to virtuálne spätné zrkadlá, teda kamery umiestnené na dverách. A potom tu máme výsuvné kľučky dverí či nabíjací port na prednej kapote s priehľadným čiernym krytom, pod ktorým presvitajú diódy informujúce vodiča o stave nabitia akumulátorov. Podstatnou zmenou je použitie dvoch párov dverí, ktoré uľahčia prístup do interiéru. Koncept mal len jeden pár. Hoci sú línie Prototype E pomerne kubistické, myslelo sa aj na aerodynamiku. Vidieť to napríklad na plynulých prechodoch čelného okna do strechy a stĺpikov. Panoramatická strecha vytvára spolu s oknami jednoliaty transparentný pás.
Napriek kompaktným rozmerom s dĺžkou necelých 3,9 metra, ponúkne prvý elektromobil Hondy priestrannú kabínu s plochou podlahou. Jednoducho, elektrický pohon potrebuje menej miesta. Futuristicky pôsobí palubná doska s dvojicou veľkoplošných displejov, ktoré zabezpečujú ovládanie infotainmentu aj konektivitu. K dispozícii bude množstvo inteligentných aplikácií a služieb. Po stranách „palubovky“ sú ďalšie dva displeje v úlohe spätných zrkadiel. Zorné pole vodiča zlepšuje cúvacia kamera. Dizajn je opäť minimalistický a inšpirovaný nábytkom, čo je jasné z použitia drevených dekorácií či materiálov čalúnenia sedadiel.
Technické údaje nepoznáme. Prototype E má však na jedno nabitie ponúknuť dojazd vyše 200 km. Nabíjanie na 80 % kapacity má akumulátorom trvať na rýchlonabíjacích staniciach len 30 minút. Prísľubom zábavných jazdných vlastností je vysoký krútiaci moment elektromotora, ale najmä zadný náhon, ktorý bude v triede mestských hatchbackov naozaj raritou, s výnimkou Renaultu Twingo a Smartu Fortwo, ktoré však poháňajú spaľovacie motory.
Prototype E je len začiatkom elektrickej ofenzívy japonskej automobilky. Podľa strategického plánu Electric vision majú mať do roku 2025 elektrifikované modely Hondy až dvojtretinový podiel na európskych predajoch. Nový elektromobil pritom nenahradí žiaden z existujúcich modelov.