Ferrari F8 Tributo: Nový superšport prichádza s najvýkonnejším 8-valcom. Má 720 koní!

V Ženeve predstaví Ferrari nástupcu modelu 488 GTB. Na výkone naozaj nešetrí. Podľa automobilky je F8 Tributo vôbec najvýkonnejším 8-valcový modelom v jej histórii. Je to ale naozaj tak?

04.03.2019 12:00
debata
Ferrari F8 Tributo nahrádza model 488 GTB.... Foto: Ferrari
Ferrari F8 Tributo - 2019 Ferrari F8 Tributo nahrádza model 488 GTB. Inšpirované je aerodynamickými úpravami, ktoré sa objavili po prvýkrát na limitovanej edícii 488 Pista. Vidieť to napríklad na predných sacích otvoroch, vrátane otvoru v kapote.

Ferrari 488 GTB tu bolo s nami len štyri roky. Vlani ešte stihlo dostať ostrú verziu Pista, ktorá ponúkla vyšší výkon a nižšiu hmotnosť. Lenže novinka F8 Tributo, ktorá sa predstaví v Ženeve, sa na výkon limitovanej Pisty dotiahne už v základnej verzii. Takže Ferrari hovorí o vôbec najvýkonnejšom 8-valcovom modeli v histórii vzpínajúceho sa žrebca. Jeho srdcom bude centrálne uložený vidlicový motor s nezmeneným objemom 3 902 kubických centimetrov, spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a diferenciálom E-Diff3.

Aktívna aerodynamika zlepšila prítlak vozidla... Foto: Ferrari
Ferrari F8 Tributo - 2019 Aktívna aerodynamika zlepšila prítlak vozidla vo vysokých rýchlostiach o ďalších 15 %. F8 Tributo to bude potrebovať. Maximálka je totiž až 340 km/h.

Ten ponúka úžasných 720 koní, teda 530 kW, pri 8 000 otáčkach za minútu a krútiaci moment 770 Nm, ktorý generuje pri 3 000 otáčkach a zaradenom siedmom prevodovom stupni. Systém Variable Torque Managent dávkuje totiž krútiaci moment nielen podľa otáčok. To sú identické parametre so 488 Pista takže hovoriť o najsilnejšom modely je trochu prehnané. Počítať môžeme s rovnakými úpravami, ako odľahčeným kľukovým hriadeľom, zotrvačníkom, sacím traktom z uhlíkových vlákien či výfukovým potrubím z ocele Inconel. Nový motor má mať očarujúci akustický prejav. Brutálnu silu krotí pokročilý systém jazdnej dynamiky FDE (Ferrari Dynamic Enhancer), ktorý robí z F8 Triturbo nielen raketu na okruhoch, ale aj auto na bežné cesty.

Vzadu sa po rokoch vracajú na scénu dva páry... Foto: Ferrari
Ferrari F8 Tributo - 2019 Vzadu sa po rokoch vracajú na scénu dva páry kruhových svetiel. Umožnil to nový tvar spojlera. Žalúzie na odvetranie motorového priestoru zas odkazujú na legendárne Ferrari F40.

Dizajn novinky je skôr evolučný, hoci Ferrari tvrdí, že F8 Tributo naznačuje dizajn budúcich modelov. Pravdepodobne tým myslí na vyspelú aerodynamiku. Množstvo prvkov preberá totiž opäť z Pisty. Napríklad „zobák“ S-Duct, inšpirovaný technológiou monopostov F1, alebo systém pre účinnejší prívod chladiaceho vzduchu k motoru a brzdám. Prítlak vo vysokých rýchlostiach sa zvýšil o 15 %. Zadný aktívny spojler má tvar, ktorý umožnil inštalovať vzadu štvoricu kruhových reflektorov, tak ako za starých dobrých čias. Lamely na odvetranie motorového priestoru zas odkazujú na legendárne Ferrari F40. Výfuky sa posunuli na kraj nárazníka. O to väčší je difúzor.

Úžasný vidlicový 8-valec s rozovretím 90... Foto: Ferrari
Ferrari F8 Tributo - 2019 Úžasný vidlicový 8-valec s rozovretím 90 stupňov dáva vďaka dvom turbodúchadlám úžasných 530 kW a 770 Nm krútiaceho momentu.

Dynamika však ťaží nielen z vyššieho výkonu a lepšej aerodynamiky, ale aj z nižšej hmotnosti. Tá klesla o 40 kg. Nové maranellské kupé tak šprintuje na stovku za 2,9 sekundy, o desatinku kratšie ako 488 GTB a takmer na chlp presne v porovnaní so sparťanskou Pistou. Maximálka stúpla na úžasných 340 km/h, o desať viac. Posádka si to bude užívať v kompletne prepracovanom interiéri. Nová palubná doska má turbínové prieduchy ventilácie. Menší volant zlepší splynutie jazdca s vozidlom. Prístrojovému panelu síce dominuje naďalej analógový otáčkomer, no po jeho stranách sú umiestnené displeje. Pribudla aj 7-palcová dotyková obrazovka rozhrania HMI.

Ferrari F8 Tributo sa verejnosti predstaví už zajtra na autosalóne v Ženeve a svojím výkonom zatieni aj konkurentov. Na tom istom mieste bude totiž debutovať aj Lamborghini Huracán Evo (470 kW), Audi R8 Decennium (456 kW) či McLaren 600LT Spider by MSO (441 kW).

Rozmery, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 611
Šírka (mm) 1 979
Výška (mm) 1 206
Suchá hmotnosť (kg) 1 330

Technické údaje

Motor 3,9 V8 BiTurbo
Zdvihový objem (ccm) 3 902
Max. výkon (kW/ot.) 530/8 000
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) 770/3 250
Prevodovka 7A
0 – 100 km/h (s) 2,0
0 – 200 km/h (s) 7,8
Max. rýchlosť (km/h) 340
Ferrari F8 Tributo - 2019
Ferrari F8 Tributo - 2019
+4Ferrari F8 Tributo - 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ferrari #Ferrari 488 Pista #Ferrari F8 Tribute
Články podľa značiek