Seat el-Born Concept: Španielske Neo príde už budúci rok. Zvládne 420 km

Masívna elektrifikácia v koncerne VW je predo dvermi. Neunikne pred ňou ani Seat. Koncept el-Born je v podstate prototypom sériového modelu, ktorý príde na trh hneď po Volkswagene I.D. Neo.

07.03.2019 16:00
debata
El-Born je kompaktný elektrický hatchback. V... Foto: Seat
Seat el-Born Concept - 2019 El-Born je kompaktný elektrický hatchback. V podobe konceptu je vyšperkovaný kontrastným lakovaním či futuristickými 20-palcovými diskami kolies.

S elektromobilmi koncernu VW to bude podobne ako s jeho modelmi so spaľovacími motormi. Tak ako na platforme MQB vyrába napríklad VW Golf, Seat Leon a Škodu Octavia, tak dostane aj jeho prvý elektromobil I.D. Neo, postavený na elektrickej platforme MEB, ďalších súrodencov. A ten prvý bude s logom Seatu. Päťdverový hatchback sa síce v Ženeve predstaví v podobe konceptu el-Born, pomenovanom po slávnej štvrti v Barcelone, ale do série už nemá ďaleko. Na trh príde v roku 2020. Takže sa pozeráme na tak trochu „vytunený“ prototyp. Zaujme najmä aerodynamikou podporenou slepou čelnou maskou, optimalizovanými diskami kolies či dvojitým zadným spojlerom, redukujúcim turbulencie.

Pri dĺžke len 4,1 metra ponúkne nadštandardný... Foto: Seat
Seat el-Born Concept - 2019 Pri dĺžke len 4,1 metra ponúkne nadštandardný rázvor náprav, väčší než pri Leone. Technika tu totiž zaberá podstatne menej miesta. Skrátený mohol byť predný aj zadný previs.

Rozmery by mali byť podobné s Volkswagenom I.D. Neo. Ten by mal mať na dĺžku približne 4,1 metra, čo je o 155 mm menej, ako má Golf, ale rázvor náprav až 2 750, ktorým konkuruje Passatu. A platiť to bude aj o technike. El-Born je vybavený podlahovými batériami s kapacitou 62 kWh a elektromotorom s výkonom 150 kW. Podľa Seatu dokáže ekologický hatchback zrýchliť na stovku za 7,5 sekundy. Na jedno nabitie, ktoré nemá trvať na rýchlonabíjacích staniciach s výkonom 100 kW, dlhšie ako 47 minút (na 80 % kapacity), prejde 420 km, a to podľa prísnejšej normy WLTP. Na šetrení energie sa podieľa nielen rekuperácia brzdnej energie ale aj tepelné čerpadlo klimatizačného systému. Dojazd predlžuje až o 60 %.

Interiér najviac prezrádza, ako je štúdia... Foto: Seat
Seat el-Born Concept - 2019 Interiér najviac prezrádza, ako je štúdia blízka sériovej verzii. Palubná doska obsahuje virtuálny kokpit a 10-palcové multimediálne rozhranie.
Na palube ponúkne el-Born mimoriadne veľa miesta. To aj vďaka úplne vodorovnej podlahe. Technika totiž zaberá menej miesta ako v konvenčných autách. Palubná doska naznačuje blízku príbuznosť s finálnou verziou. Obsahuje virtuálny prístrojový panel a 10-palcové multimediálne rozhranie. Tam, kde býva bežne radiaca páka, je veľký odkladací priestor. Ovládanie sa totiž presunulo priamo na stĺpik riadenia. Samozrejmosťou je plná konektivita, ale tiež autonómne systémy pre automatické riadenie na diaľnici a automatické parkovanie. El-Born bude prvým čisto elektrickým Seatom a druhým elektromobilom koncernu VW na platforme MEB. Až po ňom príde zástupca z dielne Škody.
Seat el-Born Concept - 2019
Seat el-Born Concept - 2019
+7Seat el-Born Concept - 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Concept #koncept #Seat #autosalón Ženeva 2019 #Seat e-Borb
Články podľa značiek