Peugeot tento rok štartuje masívnu elektrifikáciu. Nielen čisto elektrickou verziou novej dvestoosmičky, ale aj plug-in hybridnými verziami modelov 508 a 3008. Konkrétne pôjde o modely 508 Hybrid, 3008 Hybrid a 3008 Hybrid4. Ten posledný bude môcť vďaka inštalácii druhého elektromotora na zadnej náprave ťažiť z výhod elektrickej štvorkolky. Táto technológia však umožňuje nielen redukciu spotreby paliva, ale aj zvýšenie výkonu. A to radikálne. Jej potenciál ukáže práve koncept Peugeot 508 Sport Engineered, ktorý debutuje na prebiehajúcom autosalóne v Ženeve.
Nejde len o exhibíciu, ale o štart vývoja nového radu vysokovýkonných elektrifikovaných modelov Peugeotu. Krásny 5-dverový fastback bude prvým z nich. A je sa na čo tešiť. Práce si totiž vzala pod patronát športová divízia Peugeot Sport. Tá má na konte nielen špeciály 908 pre Le Mans či 3008 DKR pre Dakar, ale aj sériové limitky ako kupé RCZ-R z roku 2013, 208 GTI 30 (2014) či 308 GTI by Peugeot Sport (2015). Zároveň divízia využila skúsenosti z vývoja štúdií 208 Hybrid FE (2013) a 308 R Hybrid (2015), ktorá dosahovala výkon extrémnych 500 koní, teda 368 kW.
Novinka pre Ženevu síce vychádza z plug-in hybridnej verzie päťstoosmičky, ale technicky má bližšie k štvorkolke 3008 Hybrid4. Kým sériový model s označením 508 Hybrid môže počítať len s motorom 1,6 PureTech (133 kW) a predným elektromotorom (80 kW), Peugeot 508 Sport Engineered dostal do vienka druhý zadný elektromotor, naladený až na 147 kW, čo je ešte o 67 viac v porovnaní s 3008 Hybrid4. Celkový výkon sústavy sa tak vyšplhal na 295 kW, rovných 400 koní, podporených krútiacim momentom 500 Nm. Výsledkom je šprint na stovku za 4,3 sekundy, ale aj ohromná pružnosť. Z rýchlosti 80 na 120 km/h zrýchli koncept za 2,5 sekundy.
Maximálna rýchlosť vzrástla na 250 km/h, pričom s asistenciou elektrickej časti môže systém počítať do 190 km/h. Potom už preberá slovo výlučne spaľovací agregát. Takejto dynamike je prispôsobená brzdová sústava. Predné ventilované kotúče majú priemer zväčšený na 380 mm. Brzdové platničky ovládajú 4-piestikové strmene. Stabilitu posilňuje zmenšená svetlá výška, zväčšený rozchod kolies, vpredu o 38 a vzadu o 12 mm, ale aj špecifické pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S s profilom 245/35, obuté na 20-palcových diskoch kolies.
Dynamický potenciál Peugeot 508 Sport Engineered rozhodne neskrýva. Ostrý predný nárazník, vyrobený 3D tlačou, má zväčšené sacie otvory, svetlá dostali tmavé pozadie. Aerodynamiku zlepšujú spodné bočné krídelká. Vzadu sa o potrebný prítlak stará difúzor, takže štúdia sa zaobíde bez prídavného spojlera. Zlovestné emócie dodáva perleťový lak Selenium Grey a zelené kontrastné akcenty s lakom Kryptonite. Nechýbajú ani karbónové kryty zrkadiel. Tieto motívy sa prenášajú aj do interiéru plného Alcantary a kompozitných obkladov. Špecifické sú sedadlá aj iCockpit s grafikou využívajúcou zelený odtieň. Emócie teda rozhodne nechýbajú.
Pritom sa môže Peugeot 508 Sport Engineered zmeniť na krotkého baránka. Zásoba akumulátorov s kapacitou 11,8 kWh by mu mala totiž stačiť na 50 km bezemisnej prevádzky. Automobilka zatiaľ neprezradila, kedy predstaví sériovú verziu. Tá sa však s najväčšou pravdepodobnosťou nebude od konceptu veľmi líšiť.