

Ako prvé Volvo dostane nový mild-hybridný systém s označením B. V ponuke budú dve verzie – dieselová B5 a benzínová B6. Obe spája nový pokročilý systém rekuperácie brzdnej energie pomocou štartér-generátora s výkonom 10 kW. Ten umožňuje vypínať spaľovací motor pri nízkych rýchlostiach, teda oveľa častejšie ako v prípade bežného stop-štart systému, a zároveň umožňuje rekuperatívne brzdenie. Klasické brzdy sa dostanú k slovu len pri prudšom spomalení. Volvo sľubuje, že mild-hybridná technológia prinesie v spojení s 8-stupňovým automatom úsporu 15 % paliva.

Najprv príde na trh mild-hybridný diesel B5 s výkonom 173 kW a krútiacim momentom 480 Nm. Priemerne má podľa prísnejšej normy WLTP spotrebovať 6,6 až 7,7 litra nafty na 100 km. Parametre benzínového mild-hybridu B6 zatiaľ nie sú známe. Zmenami však prejde aj plug-in hybridná verzia T8 Twin Engine (223 kW), ktorá kombinuje zážihový 4-valec preplňovaný turbodúchadlom aj kompresorom, s elektromotorom (65 kW). Výkon 309 kW sa síce nemení, ale dojazd v elektrickom režime narastie s akumulátormi s kapacitou 11,5 kWh o 15 % na 47 km. Volvo preto udáva rozprávkovú spotrebu len 2,9 až 3,4 litra nafty. Samozrejme, na prvých 100 km jazdy.

Spolu s technickými zmenami prichádza decentný facelift. Nová je najmä predná maska s masívnejšími rebrami a plastickejším logom. Nové sú bočné plastové chrániče dverí a vzadu zas nárazník s pozdĺžnymi koncovkami výfukov namiesto okrúhlych. Celé to uzatvára nový dizajn diskov kolies a pozmenená paleta lakov. V kabíne je zmenou v podstate len zavedenie novej, 6-miestnej verzie s konfiguráciou sedadiel 2 + 2 + 2, ktorá dopĺňa klasické 4-, 5– a 7-miestne varianty. Asistenčné systémy doplnili autonómne brzdy, ktoré registrujú nielen chodcov a cyklistov, ale aj veľké zvieratá. Systém varovania pri cúvaní je vybavený po novom aktívnym brzdením.
Výrobu vynoveného SUV spustí Volvo v máji vo švédskom závode v Torslanda. Na autosalóne v Ženeve ho však neuvidíme. Na rozdiel od minulých rokov bude automobilka na tomto podujatí chýbať.
Technické údaje
Motor | T5 AWD | T6 AWD | T8 Twin Engine AWD | B5 AWD |
---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Objem motora (ccm) | 1 996 | 1 996 | 1 996 | 1 996 |
Max. výkon (kW/ot.) | 184/5 500 | 228/5 700 | 223/5 000 + 65 | |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 350/1 800 | 400/2 200 | 400 + 240/- | 480/1 750 |
Prevodovka | 8A | 8A | 8A | 8A |
0 – 100 km/h | 7,9 | 6,5 | 5,8 | 7,6 |
Max. rýchlosť (km/h) | 215 | 230 | 230 | 220 |
Spotreba na 100 km (l) | 9,3 – 10,5 | 9,8 – 10,8 | 2,9 – 3,4 | 6,6 – 7,7 |