
Elektrické dopravné prostriedky sú na prudkom vzostupe. Na uliciach pribúdajú kolobežky, elektrobajky, hoverboardy a množstvo ďalších druhov „približovadiel“. V budúcnosti by mohli vyriešiť obrovské problémy s prehustenou mestskou dopravou. V mikromobilite vidí príležitosť aj Škoda. Na autosalóne v Ženeve preto predstavuje svoju víziu takéhoto dopravného prostriedku. Nie náhodou sa koncept Klement dizajnom blíži k bicyklu. Presne nimi odštartovala história značky, keď páni Václav Laurin a Václav Klement spustili v Mladej Boleslavi výrobu bicyklov Slávia. Lenže odvtedy ubehlo 124 rokov a na ženevskej novinke to vidieť.

Tento „bicykel“ totiž nemá pedále. Poháňa ho elektromotor s výkonom štyroch kilowattov umiestnený v náboji zadného kolesa. To stačí na dosiahnutie maximálnej rýchlosti 45 km/h. Pravdepodobne obmedzenej. Inak by 25 kg vážiaci stroj zvládol viac. Batérie s kapacitou 1,25 kWh, ktoré sa skladajú 52 článkov, sú umiestnené v centrálnom hliníkovom ráme. A je ich možné vybrať, čo zjednodušuje proces nabíjania. Stačia na normovaný dojazd 62 km, to aj vďaka účinnej rekuperácii pri brzdení alebo jazde zo svahu, ktorú väčšina bežný elektrobajkov nemá. Inovatívny koncept nepotrebuje na riadidlách žiadne ovládacie prvky súvisiace s pohonom.

Na akceleráciu a deceleráciu stačí preniesť váhu na stúpačkách, podobne ako na populárnych hoverboardoch. Ak sa jazdec nakloní dopredu Klement zrýchľuje, a keď sa nakloní vzad, dôjde k spomaleniu. Prekvapením je prítomnosť systému ABS na prednej kotúčovej brzde. Technologický imidž podporuje LED osvetlenie. Klement má predné a zadné svetlo, brzdové svetlo a v stúpačkách smerové svetlá. Na riadidlách je držiak smartfónu. Ten je kľúčom k mnohým funkciám a umožňuje prístup k aplikáciám Škody, napríklad Coming Home, tiesňovému volaniu či vzdialenému prístupu. Vďaka zónovému monitorovaniu umožňuje koncept nastavenie obmedzení pohybu v niektorých oblastiach.
