Volvo síce na autosalóne v Ženeve chýba, no zato vyslalo do hál tamojšieho Palexpa svoju odčlenenú divíziu Polestar. A malo na to dobrý dôvod. Po karbónovom plug-in hybridnom kupé Polestar 1 predstavuje svoj druhý autonómny projekt. Volá sa Polestar 2 a ak máte pocit, že toto auto odniekiaľ poznáte, nie ste ďaleko od pravdy. Malo totiž svojho predskokana v podobe štúdie 40.2, ktorá sa predstavila v roku 2016 ešte s logom Volva a hybridnou sústavou pod kapotou. Sériový Polestar 2 je však čistým elektromobilom a značka ani netají, že jej úhlavným nepriateľom bude americká Tesla 3, ktorá sa len pred pár týždňami dostala na európske trhy.
Polestar 2 je praktický 5-dverový fastback, hoci výklopné zadné veko na rozdiel od konceptu úspešne tají. Menil sa aj dizajn nárazníka, masky a svetiel. Pribudli tiež klasické kľučky dverí namiesto výsuvných. Vzadu sú zmeny minimálne okrem svetiel, ktoré sú v sériovej verzii spojené svetelnou lištou. Základom je modulárna platforma CMA (Compact Modular Architecture) pripravená aj pre zástavbu elektrického pohonu. Už dnes ju používa Volvo XC40 alebo čínsky crossover Lynk & Co 1. Podpísala sa na vysokej tuhosti, nižšej hmotnosti, ale aj na redukcii hluku a vibrácií. Polestar tvrdí, že jeho novinka je o 3,7 dB tichšia v porovnaní s klasickým podvozkom.
Pohon zabezpečujú dva elektromotory s výkonom 300 kW a krútiacim momentom 660 Nm. Takže kompaktný fastback šprintuje na stovku pod päť sekúnd. Energiu čerpajú motory z 26-článkovej podlahovej batérie s kapacitou 78 kWh, ktorá má zabezpečiť dojazd 500 km. Nabíjanie uľahčuje digitálne riešenie, ktoré zabezpečí majiteľom bezproblémový prístup k najväčším verejným nabíjacím sieťam na svete. V sérii dodávaný adaptívny podvozok môže byť vylepšený balíkom Performance Pack s tlmičmi Öhlins, brzdami Brembo a jedinečnými 20-palcovými kovanými kolesami. Nechýbajú ani zlaté brzdové strmene.
Polestar 2 je zároveň jedným z prvých modelov na svete s integrovaným informačným systémom Android. To prináša možnosť využitia všetkých aplikácií Google, vrátane Google Assistant, Google maps či Google Play Store. Okrem 11-palcového vertikálne umiestneného displeja je k dipozícii pokročilé hlasové ovládanie. Technológia Phones-as-Kay sa zas nebráni zdieľaniu a vzdialenému prístupu k vozidlu. Technologický imidž podporujú reflektory pixel LED, bezrámčekové spätné zrkadlá či uvítacia svetelná sekvencia. Po ženevskej premiére sa uskutočnia prezentácie po celej Európe, USA aj v Číne, kde sa bude Polestar 2 vyrábať.
Základná verzia má štartovať na 39 900 eurách. Tá sa však dostane na trh až neskôr. Predaj spustí Polestar „limitkou“ Launch Edition až za 59 900 eur. V Európe zamieri najprv do Belgicka, Nemecka, Holandska, Nórska, Švédska a do Veľkej Británie, teda na trhy, ktoré podporujú predaj elektromobilov. Prvé kusy by mali doraziť k zákazníkom ešte tento rok. Základná verzia je naplánovaná až po roku od spustenia produkcie.